21.1 C
תל אביב
18 באפריל 2024
ליכודניק
ממשלה

השרה לבנת מחזקת את המוזיאונים ביהודה ושומרון

כך משנים מציאות. לאחר שנים של סירוב, נענה משרד הבטחון ללחצה של שרת התרבות והפורט לימור לבנת והמדינה תממן מוזיאונים ביהודה ושומרון

 

 

לאחר שנים רבות של מאמצים ופניות מטעמה של שרת התרבות והספורט לימור לבנת, נחתם באחרונה צו אלוף בחתימת מפקד כוחות צה”ל באזור יהודה ושומרון שיאפשר למדינה לתמוך במוזיאונים באיו”ש אשר עומדים בקריטריונים לתמיכה הקבועים בחוק. עד כה המדינה לא יכולה היתה להעביר תמיכה למוזיאונים באיו”ש כיוון שהחוק הישראלי אינו חל בשטחם.

ביוזמת השרה לבנת נעשו בשנים עברו וגם בעת האחרונה מספר רב של פניות למשרד הביטחון על מנת להוציא צו אלוף שיאפשר למוזיאונים הזכאים לכך לקבל את תמיכת משרד התרבות.אלא שעד עתה משרד הביטחון לא נעתר לפניות.

 

מצ”ב מכתב השרה :

 

 

 

 

 

‏יום שלישי י”ט אדר תשע”ב

‏13 מרץ 2012

סימוכין: sara4744

לכבוד

ח”כ אלכס מילר

יו”ר ועדת החינוך התרבות והספורט

 

שלום רב,

 

הנדון: תיקון בחוק המוזיאונים – החלתו ביהודה ושומרון

אני שמחה להודיעך כי לאחר שנים ארוכות של מאמצים ופניות למשרד הביטחון, התבשרתי לאחרונה כי נחתם צו אלוף בחתימתו של האלוף אבי מזרחי , מפקד כוחות צה”ל באזור יהודה ושומרון, המורה על הקמת מועצת מוזיאונים איו”ש. משמעות הצו היא שמשרד התרבות והספורט יוכל עתה לתמוך במוזיאונים באיו”ש העומדים בתנאים המהותיים ובמבחני התמיכה של החוק. בכך בא הקץ לעיוות משפטי שנמשך שנים רבות וגרם לאפלייתם של מוזיאונים באיו”ש, אשר תמיכת משרד התרבות והספורט נמנעה מהם בשל הנסיבות המיוחדות של האזור.

אי לכך, משנחתם צו האלוף הנני סבורה כי מתייתר הצורך בהמשך קידומה בוועדה של הצעת חוק המוזיאונים (תיקון – החלת החוק ביהודה ושומרון) התש”א-2011 של ח”כ אורי אוריאל, פ/18/3258.

חשוב לציין כי הצעת החוק האמורה זכתה עד כה לתמיכתי המלאה מתוך אמונה שזוהי חובתי כשרת התרבות והספורט לנהוג על פי עיקרון השוויון, ומשכך ראוי לתת לכלל המוזיאונים ביו”ש הזדמנות לקבל תמיכה כפי שמקבלים המוזיאונים הנמצאים בתחומי מדינת ישראל. יחד עם זאת הדגשתי לכל אורך הדרך, כי אני סבורה שהדרך הנכונה ביותר לממש את זכותם של המוזיאונים באיו”ש לקבלת תמיכה מהמדינה, היא באמצעות החלת צו אלוף. משצו כזה נחתם, אין עוד צורך בהמשך קידום החקיקה.

בכבוד רב,

לימור לבנת

שרת התרבות והספורט

 

העתק:

חה”כ אורי אריאל

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

נחנך האתר הארכאולוגי הבינלאומי בהר גריזים לאחר 12 שנה

אלי חזן

ארדן ממנה את שאול גולדשטיין למנכ”ל רשות הטבע והגנים

אריק זיו ויזר

בהתערבות שר החינוך- ייפתח מחדש מתנ”ס חצור הגלילית

אריק זיו ויזר

מכתב בענייניו של האזרח הישראלי השבוי במצרים נשלח לרה”מ

אריק זיו ויזר

בשנה”ל תש”ע חלה עליה של 2.2% בשיעור הזכאים לבגרות

אריק זיו ויזר

פגישת ראשי רשויות מהליכוד עם יו”ר הקואליציה ושר האוצר

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן