22.1 C
תל אביב
29 במרץ 2024
ליכודניק
צילום: חיים צח לע"מ
ממשלה

השמאל במשימת חייו: לעצור את פריחת כלכלת ישראל

צילום: חיים צח לע
צילום: חיים צח לע

איפה השמאל היה כשנמחקו חובות של 20 מיליארד ש"ח לקיבוצים הכושלים?

 

מי שמוכן לנקר מעצמו עין אחת ובלבד שלאויביו ינקרו את שתיהן מונע משנאה ולא מרציונליות. האופוזיציה הפכה ללא רלוונטית בשנים האחרונות ולאחר קמפיין הבחירות לכנסת שכלל לא מעט נבואות זעם, לא הצליחו לעכל את התוצאה. נתניהו הגדיל את מספר המנדטים של הליכוד מ-18 ל-30. נתניהו לא היה יכול לעשות את זה בלי תוצאות בשטח: שיפור התשתיות ובניית עשרות מחלפים בתחום התחבורה, מיתוג ישראל כמעצמת סייבר עולמית, עידוד יזמים ומשקיעים ועוד. תוצאות בשטח – מביאות 30 מנדטים, קליפ של משה איבגי – לא.

יודעים בשמאל את המספרים ויודעים שרווחי המדינה יכולים לשנות פה את המציאות לחלוטין. דוגמא קטנה לעסקאות יצוא גז שכבר נחתמו:
(נתונים באדיבות "גלובס")
GLOBES
אם נתייחס לטבלה המצורפת שכמובן לא כוללת עסקות נוספות שכבר נחתמו, מדובר על סך היקף של 66.7 מיליארד דולר. ובשקלים אנחנו מדברים על קרוב ל-250 מיליארד שקל, רבע טריליון ש"ח – 246,790,000,000 ש"ח.
לפי המתווה המשופר המדינה תרוויח 60% . כלומר 148 מיליארד ש"ח יכולים למצוא דרכם לקופת המדינה.
תזכורת: הגירעון התקציבי של מדינת ישראל, זה שלא מצליחים לסגור כבר עשרות שנים, עומד על סביב 35 מיליארד ש"ח. 
ועוד לא דיברנו על שיפור רמת החינוך. סרדינים? תחשבו שוב מה יכול להתחולל במערכת החינוך אם רק יקבלו שם תקצוב נוסף. איפה היה השמאל כשהתספורת הגדולה בהיסטוריה – מחיקת חובות הקיבוצים על סך 20 מיליארד ש"ח נעשתה? מישהו הפגין? מישהו צעק "שודדים"?

לאחר שמתווה הגז יאושר (והוא יאושר) איך יסבירו בשמאל את נבואות הבידוד העולמי? איך יסבירו בתקשורת את שגשוג הכלכלה הישראלית? ובכן, יהיה קשה.
תראו את חברת וודסייד האוסטרלית שהייתה אמורה להשקיע פה מיליארדים בתעשיית הגז וברחה כי פחדה ובצדק לעשות עסקים עם מדינה שמשנה את החוזה לאחר חתימתו. חברות רוצות ליצור פה תחרות ויחימוביץ' מתלוננת על מונופול.

אחד מתוצרי הלוואי של שגשוג כלכלי הוא היווצרותם של עשירים. בזכות מדיניות כלכלית שמאפשרת חירות ליזמים, התוודענו לשם יצחק תשובה. השמאל לא סתם שונא אותו, בניגוד לשמות העשירים אליהם הורגלנו, תשובה לא גדל כנכד או כבן של טייקון. תשובה זה לא אריסון. תשובה מייצג את הדוגמא שכל אחד יכול. לא נוח בשמאל עם הגישה הזאת שגם ילד טריפוליטאי יכול להפוך לאיש עסקים מצליח.
כלכלת הימין קוטעת את שושלות העושר של ישראל. "ביבי טוב לעשירים"? תשאלו את נוחי דנקנר שפשט רגל או את אילן בן דב אם חוק הריכוזיות שהעביר נתניהו, עשה להם כל כך טוב.

אחרי שנים של תלות בנפט הערבי, ישראל לראשונה עומדת בפני האפשרות להיות עצמאית גם בתחום האנרגיה.
הציבור כבר לא תמים. אם בשנת 2011 מחאת השמאל הצליחה לבלבל חלקים בציבור הרי שהיום כולם יודעים: נתניהו יודע מה הוא עושה. נתניהו ביחד עם סטנלי פישר, יוג'ין קנדל, יובל שטייניץ ורבים וטובים חתומים על שמירת הכלכלה בזמן שמדינות העולם המערבי קרסו. תשאלו את היוונים, הם עסוקים בלהדביק צלחות שבורות.

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

השר יעלון מבקר בעפולה

אריק זיו ויזר

שטייניץ התמוגג מהצטרפות ישראל למועדון ה – OECD

אריק זיו ויזר

השר סער מחזק את הערכים – מתוך "הארץ"

אריק זיו ויזר

לאה נס: "עמוד ענן הכרחי לביטחון הדרום"

אלי חזן

דני דיין תומך בשטייניץ

אריק זיו ויזר

ממשלת נתניהו אופק חדש בשלטון

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן