32.1 C
תל אביב
28 במרץ 2024
ליכודניק
באנר ראשי דעות

השבוע : פרשת תצווה

פרשת תצווה – שבת זו מכונה גם בשם שבת זכור. הנושא: הזהות שלנו "שמן זית זך"
"וְאַתָּה תְּצַוֶּה אֶת-בְּנֵי יִשְׂרָאֵל, וְיִקְחוּ אֵלֶיךָ שֶׁמֶן זַיִת זָךְ כָּתִית—לַמָּאוֹר לְהַעֲלֹת נֵר, תָּמִיד"
הקדוש ברוך הוא מצווה את בני ישראל לקחת שמן זית זך להעלות נר תמיד. לשמן זית תכונה מיוחדת שהוא לא מתערבב עם חומרים אחרים, כך שאם נערבב נוזלים אחרים עם השמן, השמן יצוף למעלה. ברגע שלוקחים שמן זית שאינו מתערבב ושומרים עליו שיהיה זך ונקי, רק אז ניתן להעלות נר תמיד, שיהיה בוער תמיד ולא יכבה לעולם. בצורה דומה, כאשר בני ישראל שומרים על עצמם, לא מתערבבים עם אומות אחרות ודואגים להיות זכים ונקיים, אפשר להיות בטוחים שהנר שלהם יהיה נר תמיד ונצחי.
במהלך ההיסטוריה מה ששמר עלינו כעם אחד בעל זהות יהודית, זוהי השמירה הקפדנית של אבות אבותינו על דתם, מנהגם ואמונתם. תארו לכם שהסבא של הסבא שלנו היה מחליט חס ושלום שהוא לא רוצה לשמור על זהותו היהודית והופך למתבולל, היינו מתנתקים מעם ישראל.
התורה מלמדת אותנו שכדי להיות נצחיים אנו צריכים להפוך לשמן זית זך. כאשר נשמור על עצמנו זכים ולא מתערבבים נוכל לזכות להפוך לנר תמיד שלא יכבה לעולם. בדיוק כפי שעשו אבותינו ששמרו על עצמם במשך כ- 2000 שנות גלות בין הגויים. הגזרות על עמנו היו חזקות, הכל נעשה בסתר, היה כמעט בלתי אפשרי לקיים מצוות, לא מעט מתו מתוך בחירה להישאר יהודים ולא להפוך לגויים, ללא כל תנאים וכנגד כל הסיכויים אבותינו שמרו על עצמם כמו שמן זית זך והצליחו להעלות נר תמיד. גם היום אנחנו צריכים לשמור על עצמנו ועל צאצאינו ונזכה להעלות נר תמיד.
כאמור השבת הזו נקראת גם שבת זכור. התורה מקדישה פרק מיוחד בעניין זה כדי שלא נשכח לעולם "את אשר עשה לך עמלק בדרך בצאתך מארץ מצרים" וננהג בהתאם לכך.

אלי כהן
מירושלים עיר הנצח



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

טביעת אצבעות של הממסד

ניסים עוג'ר

נפרדים מדולגין

אריק זיו

אור או חושך לתעסוקה – ערן שכטר

אריק זיו ויזר

האמת על המשא ומתן עם הפלשתינאים

אריק זיו ויזר

העשור של שמיר

אלי חזן

185 שנים ברציפות !

אריק זיו
דילוג לתוכן