39.1 C
תל אביב
25 באפריל 2024
ליכודניק
יומן פוליטי

“הר עם הר לא נפגשים אך שר עם שר תמיד נפגשים”. – יומן פוליטי-אריק זיו

אנחנו על השומרון,מיהו המלך בני יורק,המינוי של דורון כהן מה המשמעות,שטייניץ עלה כיתה,מחכים לגלעד שליט,מדד הכנסים מה התוצאה,שינוי שיטת הממשל. מימשל וקואליציה
במהלך מערכת הבחירות ואף לפני כן הבטיח שר החוץ איווט ליברמן כי ישנה את שיטת הממשל. אמר ובינתיים לא הבטיח. קדימה, שמחפשת לפגוע בבטן הרכה של הקואליציה, מצאה את אותה פגיעה בשיתוף פעולה עם ישראל ביתנו בשינוי שיטת הממשל.
נשאלת השאלה היכן הם המנהיגים של הליכוד ? האם אינם מבינים כי הם צריכים היו להכין את הקרקע, כולל עם ש”ס, למציאת את הפשרה בין המפלגות החברות בקואליציה?
הרי ברור כי ישראל ביתנו לא תוכל להימנע בכנסת ובממשלה כאשר תעלה הצעה בנדון. לפיכך, צריכים ביחד עם ש”ס ויהדות התורה, השותפות הדתיות בקואליציה, להגיע להבנות והסכמות בנושא.
יותר מאשר הקואליציה בידיים של ליברמן היא בידיים של הליכוד. לכן, יש לנהוג בזהירות במהלך שינוי השיטה ולא ליצור מהלך סרק שכן, מהלך סרק זהו מהלך שאם תאבדו שליטה תגלו מהר שאתם בתהליך התפוררות הקואליציה והופ בחירות.

מדד הכנסים
האקורד האחרון בכנסים שהחל ערב החגים היה האירוע בסוכה של ישראל כ”ץ. במדד הכנסים הכנס שלו היה אחרי האירוע של נתניהו. מאוד מכובד. הערכות אומרות שהיו כאלף איש. אין ספק כי כ”ץ עשה מאמצים רבים לתקן את המעידה של שנה שעברה. בשנה שעברה הכנס שלו היה כשלון, שרק נתן את הכיוון כאשר הידרדר לאחר מספר שבועות למקום ה 11 בבחירות המקדימות.
לכן היה חשוב לכץ והצוות שלו לא ליפול הפעם. אפשר לומר כי ברחבת האירוע נראו לא רק ליכודניקים אלא גם שהיו שם פעילי מופז מקדימה והיו שם חרדים שהוסעו באוטובוסים.
אך צרם לעין שבכל הכנסים בלט היעדרם של שכבת של צעירים. הליכוד נראה מפלגה שאולי יש בה היום מספר רב של חברי כנסת צעירים אך מתחתם יש תהום כי אין צעירים שבין הגילאים 20-30 .
זאת התוצאה של מערכת משותקת כאשר המנגנון המפלגתי חוסם פעילות של צעירים. אין אגף צעירים – פשוט כך. אני מכיר את כל התירוצים של המנגנון האחראי על צעירי הליכוד. מבחן התוצאה בהקשר זה הוא כשלון שמנבא את סוף תנועת הליכוד.

גלעד שליט
בשבוע שעבר נראה כי ימי הסליחות פנו למידת הרחמים של סוחרי הדם מהחמאס. שילמנו מחיר שזו בעצם המפרעה על השחרור שבדרך. המשפחה קיבלה קלטת ובה אות חיים מגלעד שליט.
אין ספק כי זהו צעד אחד קטן לקראת היום בו נזכה לראות את גלעד. יש לזכור כי ממשלת קדימה בזבזה את שתי ההזדמנויות שהיו לה. ראשית, בעת החטיפה להכות את עזה ללא רחמים עד שיחזירו את גלעד ושנית, בעת מבצע עופרת יצוקה, לא להגיע להפסקת אש ללא גלעד. עכשיו נשאר לנתניהו לתקן את העוול שיצרו ליבני וחבריה.

שטייניץ עלה כיתה
ארבעה חודשים עברו מאז שיובל שר האוצר התחיל את דרכו ברגל שמאל. הוא הפך מהר מאוד להיות שק החבטות בהעברת התקציב הקודמת, כאשר מכל הכיוונים הותקף, והגדיל לעשות שר החינוך כאשר מחץ את שטייניץ בתקשורת.
הפעם עשה שטייניץ שעורים וללא הודעה מוקדמת הגיש קיצוץ בתקציב. זעקת המוחים והמתנגדים הייתה כרוח קלילה ולא החזיקה מעמד. שטייניץ הגיש קיצוץ רוחבי של שני אחוז, התפשר על אחד ,ואין ספק כי עשה סיבוב על עמיתיו שמרטו את נוצותיו בעבר.
על זה נאמר “הר עם הר לא נפגשים אך שר עם שר תמיד נפגשים”.

יו”ר רשות החברות
השבוע מונה סופית דורון כהן לתפקיד, אך מאחורי המינוי הזה מסתתר הרבה מאבקי כוח בין לשכת ראש הממשלה ולשכת שר האוצר. היו לתפקיד היו שני מועמדים דורון כהן שהיה מועמד שר האוצר, ואלעד המאירי מועמד לשכת ראש הממשלה.
בסופו של יום מונה דורון כהן האיש של שטייניץ.

בליכוד יש שקט בחגים, אך אין ספק כי לנתניהו הייתה עדנה בחגים. נתניהו חזר מניו יורק כמנצח ואין ספק כי נתניהו מלך ניו יורק תרתי משמע. שם בניו יורק היינו עדים לקהל שחיבק אותו ואוהב אותו ללא תנאי.
בכנס שבו השתתפו למעלה מאלף איש הופיע נתניהו. אין ספק כי נתניהו נהנה מהחיבוק החם של יהודי ניו יורק ובדמיוני אני רואה רק איך נתניהו היה רוצה להעביר את ועידת הליכוד לניו יורק, שם הוא אהוב ללא תנאי.

אנחנו על השומרון
בחול מועד סוכות היה יום סיורים של אלפי חברי ליכוד בשומרון זאת על מנת לחזק את המתיישבים ואת עמדת ממשלת נתניהו מול הלחצים של ממשל אובמה .
את הסיור בשומרון אירגנו, הליכוד העולמי, הקרן להעצמת ישראל –Israel Now.

בליכוד
ממשיך המצב של תנועה ללא פעילות של צעירים וללא פעילות של נשים.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

הנה בא יו”ר המרכז הבא

אריק זיו ויזר

ציפורה חלולה/יומן פוליטי – אריק זיו

אריק זיו ויזר

שמיר יאיר את הימין

אריק זיו ויזר

ביבי התחיה של המפד”ל

אריק זיו ויזר

אין שופטים בירושלים !

הרויזיוניסט

מצל”ש ועד ציר סער

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן