19.1 C
תל אביב
19 באפריל 2024
ליכודניק
יומן פוליטי

הקרב על ירושלים

פשע שינאה של פרופסורית, סניף ירושלים בוחרים ובוכים 5 שנים, תמיר פרדו משאר מספר 2 של דגן

פרופ’ פרי טענה כי תיעוד הסרטון בו צולמה מתקיפה אדם מניח תפילין בנתב”ג הוצא מהקשרו וכי הוא וחסיד חב”ד שהיה איתו קיללו אותה. הרב מאיר הרצל: “היא לא זוכרת כ”כ מה היה”.

מתברר כי הפרופסורית לא רק התנהגה בצורה בזויה אלא גם שהיא משקרת. כמי שלא מניח תפילין אני תמיד יודע שכאשר מגיע חב”דניק ומבקש שאני אניח תפילין אני מסרב. אך תמיד החב”דניקים נוקטים באורך רוח ומכבדים אותך גם שאתה מסרב.

לכן, לא יהיה מופרך לומר שהפרופסורית התנהגה כמו אחרון האנטישמים כאשר היא עולה בהתקפה כאילו פגעו בה ולכן היא התנהלה כך. אינני יודע מי יעץ לפרופסורית אך בטוח שאם הייתה מתנצלת היה נהוג בה “מודה ועוזב ירוחם”. בלכלוך שלה היא הוסיפה חטא על פשע.

אלקין ראש העיר הבא של ירושלים.

כבר בינואר החלו הסימנים כי אלקין בדרך להתמודד על ראשות העיר ירושלים. כמי שמלווה את אלקין כבר שנים אני יודע כמה ירושלים זורמת בתוך דמו. אני זוכר כיצד קיבל את ההודעה שהוא יכהן כשר לענייני ירושלים. לי אז זה היה נראה משרד מיותר אבל אלקין היה גאה להיות השר לענייני ירושלים.ראיתי זיק בעיניו של גאווה לאומית.

גם כאשר בינואר כבר כתבתי כי אלקין הוא המועמד המוביל בירושלים וטענתי כי אלקין ינצח כל מועמד, כולל ניר ברקת ראש העיר, אנשים פקפקו. ההערכה שלי הייתה עוד לפני שהוא הודיע רשמית כי הוא לא יתמודד.

אלקין אז הגיב לי כי התמודדות על ירושלים לא על הפרק עכשיו, אבל לי היה ברור אז כי אלקין רוצה בתפקיד, זאת למרות שבכל שיחה איתי הכחיש. ואז לפני מספר שבועות אישר לי כי הוא הולך להתמודד על ראשות העיר.

אין ספק כי ההתמודדות של אלקין היא הזדמנות גדולה של סניף ירושלים לחזור לימים של רשימה לעירייה טובה ונרחבת. רשימה משותפת לאלקין ולסניף הליכוד יכולה להוות שינוי מרענן.

בשנים האחרונות השליטה של הקבוצה הירושלמית בסניף הליכוד בירושלים יצרה מצב שאין מצב של התמודדות רצינית למועצת העיר ולכן בכל רשימה שאנחנו מקבלים אנחנו רואים רשימה אחידה שכולה מזוהה עם הקבוצה הירושלמית.

ואלישע פלג בראש… אך ללא ספק אלישע פלג היה מושרש בשנות התשעים אך מאז העיר השתנתה. אלישע פלג לא מביא מנדטים. קודם כל יכלו לקחת את אלעד ואזנה ששייך לקבוצה הירושלמית ולהעמיד אותו בראש הרשימה ויותר מזה אם היו רוצים לאחד שורות היו קוראים למאיר תורג’מן ואומרים לו : בוא נרוץ ביחד.

איך אמר באותו ליל הבחירות בסניף אחד מבכירי סניף ירושלים : ניצחנו שוב בקביעת הרשימה ונפסיד בקלפי .

לכן אלקין צריך לייצר מצב שהוא קובע את הרשימה שתרוץ איתו. הוא חייב ללמוד מניסיון העבר שבכל מצב שאתה מוותר על הרשימה שלך למען העסקנות הקטנה בסניף רק תפסיד.

דודו אמסלם שהוא בעל התפקיד הבכיר בסניף ירושלים צריך להראות מנהיגות ולעמוד בראש המטה למען אלקין ולקרוא לכל הליכודניקים בואו ונתאחד למען ניצחון הליכוד בירושלים.

עליו לעשות זאת גם אם הקבוצה שלו תשלם מחיר כי רק באחדות הליכוד אפשר להביא תוצאה טובה למועצה.

נקווה שלאחר שנים של הסתכלות כיתתית ישכילו בקבוצה הירושלמית לנצל את התמודדות של אלקין כדי לאחד את הליכוד לטובת העיר וחברי הליכוד.

תמיר פרדו

ראש המוסד היוצא שייך לאסכולה של אלו שהיו רגילים שהם המרכז והשאר בטלים בשישים. זאת מחלה שנמצאת אצל גנרלים וראשי מוסדות הביטחון : הם שוכחים כי תפקידם לשרת את המדינה ואת מקבלי ההחלטות.

כן, יש להם אופציה אחת כאשר הם רואים שהדרג המדיני לא מקבל את דעתם והם חושבים כי הדרג המדיני לא פועל נכון, אז הם יכולים לשים מפתחות על השולחן וללכת הביתה.

אך מה שמדהים זה שתמיר מאשר שהוא רצה את התפקיד ואפילו מתגאה כי הוליך שולל את נתניהו כאשר הזכיר לו כי הוא היה נאמן לאחיו יוני. נתניהו מינה אותו ותמיר כראש מוסד חתר נגד ראש ממשלה. הוא מודה בראיון כי הוא פעל נגד ראש הממשלה כולל שפנה לגורמי חוץ מהמוסד, כלומר הוא הוציא את דעתו מחוץ למוסד.

תמיר רומז כי השתמש בממשל אובמה כנגד נתניהו, כלומר פעל נגד ממשלה נבחרת, הוא רומז כי רצה להתפטר. אך לא כצעקתה : תמיר לא ויתר על התפקיד נקודה.

‏‎ברור שהיה עדיף שלא לפרסם את עניין ארכיון הגרעין האירני אבל הפרסום שירת מטרה עצומה: לספק לארה”ב גב ציבורי כדי לצאת מהסכם הגרעין ולסובב את הגה הטירוף של אובמה לאחור. התכלית הצדיקה את הפרסום.

איזו תכלית משרת הפרסום על חיסול מדעני גרעין יותר מאשר “שלי גדול יותר מזה של יוסי כהן”?

תמיר פרדו עוד יצטער על הראיון הזה כי בראיון אחד כזה איבד את ההערכה שהייתה לו בעם.

גם הכנסת הידיעה כי נתניהו ביקש לצוטט אליו שהוכחשה מידית עי נתניהו הייתה כדי ליצר כותרת לתוכנית עובדה.

אך אם נכונה העדות שמוסר ראש המוסד לשעבר כי הוא פנה לגורמי חוץ כדי לסכל מדיניות של ראש ממשלה, אז נשאלת השאלה מדוע נשאר בתפקיד יום אחד נוסף? מה שברור הוא שכל סיפור של ציטוט לראשי מערכת הביטחון הוא סיפור טוב רחוק מהאמת.

רק מעובדה אחת אי אפשר להתעלם : יכול להיות שהיו הבדלי דעות עם חלק מראשי מוסדות הביטחון והדרג המדיני. זה מצב טוב דווקא כי איני רוצה חבורת אומרי הן. אך אין ספק כי גנץ ונתניהו הוכיחו כי הם יודעים לעבוד ביחד. וכנראה תמיר פרדו שייך לאלה שרואים כי העם זוכר את דגן אך הוא נעלם.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

נתניהו נרדם בשמירה

אריק זיו ויזר

ביטן : “יש להעניק חנינה לחייל המואשם בהריגת מחבל מנוטרל בחברון”

הנגבי : יש חיים אחרי ההפסד לכץ

אריק זיו ויזר

המנדט ה 48

אריק זיו ויזר

סער : האיש הבודד לכנסת

אריק זיו ויזר

הברירה בין מופז ללבני היא הברירה בין נפקנית לבין נערת ליווי./מאת: אריק זיו

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן