19 באפריל 2024
ליכודניק
דעות

הצביעות של המורדים בליכוד מול המנהיגות של נתניהו

המתנגדים לנתניהו מוכרחים ךעשות מחשבה מחדש

בעוד ראש הממשלה שלנו נתון ללחצים אדירים מבית ומחוץ .דווקא חבריו מפקירים אותו , ללא גיבוי ,מול קמפיין אגרסיבי של לובי ימני  בליכוד אשר אינו מייצג את עמדותיה העדכניים של התנועה .-כמפלגת מרכז במדינת ישראל 2010.מאז אסון אוסלו השמאל הסהרורי הבין היטב שהערבים והמוסלמים לא יכירו באמת במדינת ישראל ,ואילו הימין הבין כי חזון ארץ ישראל השלמה ,כבר אינו מעשי .אולם חבריו של נתניהו שבויים בידי קבלני קולות של זרם ימני בליכוד  ומפחדים להגיד לציבור את האמת ,מחשש למעמדם במפלגה  , זו לא מנהיגות ,זו צביעות

כדי  להבין באיזה מידה המציאות בה אנו חיים היום היא שונה  עלינו לחזור למה שרבין אמר בעת החתימה על “אסון אוסלו”

1-     לא למדינה פלשתינאית

2-     לא לפירוק ההתנחלויות

3-     לא לחלוקת ירושלים

מאז ממשלת הליכוד כולל רה”מ נתניהו ושרי הליכוד היום , פירקו באופן חד צדדי את ההתנחלויות בעזה

ראש הממשלה שלנו הצהיר שהוא מוכן להכיר במדינה פלשתינאית ריבונית , הקפיא באופן זמני את הבנייה בגדה, ואני מאמין כי בגבולות  הקבע גם ממשלת הליכוד ,תשאיר את השכונות הערביות במזרח ירושלים מחוץ לריבונות ישראלית .

מדוע חלו השינויים הללו ? כי המציאות פשוט כופה זאת  עלינו ,אין לנו ברירה . אלו הם האינטרסים של מדינת ישראל .הסכם שלום אמיתי בפורמט של השמאל הסהרורי שהבטיח  לנו שניסע באוטובוסים לדמשק ועזה , קרוב לוודאי כבר לא יתממש , הפלשתינאים והעולם המוסלמי לעולם לא יכירו בקיום של מדינה לאומית יהודית , ובכלל ,כחלק משינויים עולמיים העימות שינה פניו לעימות גלובלי תרבותי   דתי . מעימות לאומי מקומי .

 אינני חלילה מוציא מהדיון את האינטרסים הביטחוניים של השליטה במקומות  האסטרטגיים .כמו ביקעת  הירדן בשליטה ישראלית מלאה כגבולה המזרחי היחידי של מדינת ישראל , בכול אספקט ביטחוני שם מנהיג לא יתפשר  על כך .  

מאידך על מדינת ישראל לסיים את חבלי הלידה שלה , בכול מה שקשור לגבולות הקבע.

תוך התחשבות למחויבויות של  ישראל לחוקים ושווקים גלובליים  ,אשר הם חלק דומיננטי בחוסנה הכלכלי והלאומי של מדינת ישראל

גבולות אשר יבטיחו ביטחון כי בלי ביטחון אין קיום ,ובאותה נשימה יבטיחו רוב יהודי במדינת ישראל .

החזון של ארץ ישראל השלמה מתנגש עם רוב יהודי , אין אידיאולוגיה מושלמת אשר הגשימה  את כולה , ולכן גם על הארגון המצליח בעולם , הציונות לעשות פשרות על מנת  להבטיח את קיומה של מדינת ישראל כמדינה יהודית  אשר תשמש  אור לגויים

רבים מסיעת הליכוד מבינים זאת היטב אך מפקירים את נתניהו מול קמפיין אגרסיבי  של חברי ליכוד מהזרם הימני של התנועה אשר בכלל במיעוט   וזו לא מנהיגות , ששואלים חברי סיעה על עמדותיהם כלפי ההקפאה מקבלים תשובות סותרות ,מעומעמות ,ולא מובנות ,למרות שברור כי בסופו של דבר יתמכו בהקפאה ,ובעת הצורך יתמכו בפינוי התנחלויות מבודדות ,גם אם לא נגיע להסכם  .

לכן בקשתי מחברי הסיעה בליכוד אשר תומכים בנתניהו ועמדותיהם המעומעמות  בין דנון וחוטובלי לבין מרידור ואיתן   ,מספיק עם הצביעות ,מספיק  לרמות ,תגידו את האמת לציבור , ואל תעשו פוליטיזציה של פריימריז בכול מה שקשור לנושאים אקוטיים של מדינת ישראל , חלק ממנהיגות זה להוביל את הציבור גם לדעות שהוא אינו נימצא בו , אבל הם האינטרסים האמיתיים של מדינת  ישראל. ואת זה נתניהו עושה היטב .



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

נפרדים משמעון פרס

עינר אביב

הכיבוש הזוחל בתל- אביב

אלי חזן

כנסת זרה

אריק זיו ויזר

בני שלוש דורשים שלוש

אלי חזן

ההבהרה החשובה של אייל דותן לגבי רעננה

אלי חזן

מפיצוץ דמוגראפי לקריסה דמוגראפית – מחקר חדש

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן