19.1 C
תל אביב
29 במרץ 2024
ליכודניק
צעירים

העסקים מתחממים בצעירי הליכוד

מדוע מעוניינת יו"ר תא לביא באונ' ת"א, שכל הסטודנטים הימניים בארץ ילבשו חולצות המזוהות עם השמאל?

 

מאז ומתמיד היו חילוקי דעות בצעירי הליכוד, זה בריא ולגיטימי. אפילו על שמות התאים הסטודנטיאליים היו הדעות חצויות עד שנבחר דוד שאין והוסכם כי השם "גלעד" לא יתווסף יותר לשם "תא לביא".

במשך השנים נוצרה מסורת באוניברסיטאות הגדולות וכל תא סטודנטים ניכס לעצמו צבע עימו הוא מזוהה. תא הליכוד בחר בצבע הסגול וכבר מספר שנים שהתא ממותג ומזוהה עם צבע זה כמו שתאי סטודנטים אחרים מזוהים עם צבעים אחרים (מרצ-ירוק, יש עתיד-שחור וכו').

LAVI_HOTOVELI_LIKUDNIK
תא לביא באוניברסיטה העברית במפגש עם סגנית השר חוטובלי. מסורת של סגול.

 

מסיבה לא ברורה השבוע הוחלט כי הצבע הסגול לא יהיה יותר הצבע של תאי לביא בארץ ובמקומו יוחלף הצבע בכחול. על פניו נשמע הרעיון לא רע, בכל זאת מדובר בצבעי המולדת. אלא שהצבע הכחול כבר "נתפס" על ידי תאי סטודנטים אחרים וביניהם גם תא הסטודנטים של מפלגת העבודה – תא אופק.

אך לא כאן נגמר הסיפור. ל'ליכודניק' נודע שמאחורי ההצבעה בה החליטו רוב תאי הסטודנטים על המעבר לצבע המזוהה עם תאי הסטודנטים של השמאל, כחול, נעשתה עבודת "לובינג" וקיים ספק לגבי כשרות ההצבעה.
על פניו הצביעו 8 תאי סטודנטים בעד צבע כחול, 4 בעד צבע סגול ו-2 נמנעו.

בדיקה של האמת מאחורי המספרים מגלה שמספר הסטודנטים הפעילים ביותר משמע, של התאים הגדולים ביותר נמצא בין ה-4 שהצביעו סגול – והפסידו בהצבעה.
HODAYA_LIKUDNIK 

כך נוצר מצב בו 8 תאי סטודנטים שחלקם נטולי פעילות לחלוטין (על גבול התאים הפיקטיביים) השפיעו על רוב הסטודנטים בארץ. קחו למשל את "תא לביא במכללת נתניה" או בתל-חי, או במכללת ספיר או בקרית אונו, כל אלה הצביעו בעד הצבע הכחול אך למעשה אין מדובר בתאי סטודנטים פעילים.

חשוב לציין כי לפי התקנון תא פעיל מוגדר כתא שביצע לפחות 3 פעילויות וחברים בו לפחות כ-15 סטודנטים.

כן חברים, באחד מהגופים של המפלגה הדמוקרטית ביותר במדינה, התקבלה החלטה תמוהה ולא דמוקרטית בה המיעוט משפיע על הרוב.
לא זו אף זו, מסתבר שיו"ר תא לביא באוניברסיטת תל אביב, הודיה שחר שתמכה במעבר לצבעי מפלגת העבודה, שכנעה חלק מיושבי הראש של התאים האחרים. כלומר בהצבעה בה התקבלה ההחלטה, הצבעה בה היו אמורים להספר קולותיהם של יושבי הראש בלבד, נספרו למעשה קולות של סגנים ומזכירים – בניגוד לדעתם של יושבי הראש.

לדוגמא, באוניברסיטת בר אילן, יושבת הראש נמנעה מהחלטה אך הדבר לא הפריע ליו"ר התא באונ' ת"א לשכנע את הסיו"ר ואת המזכיר ובכך לעקוף ולהתערב בפעילות של תא אחר. אגב, לאחר מכן, מזכיר התא באונ' ת"א הודח מתפקידו.

אך לא כאן נגמרת הדרמה, יו"ר תא הסטודנטים בעברית פרד לנדאו הגיש מכתב התפטרות ליו"ר צעירי הליכוד ודרש שהרוב האמיתי יכריע ולא תאים פיקטיביים שישפיעו על רוב הסטודנטים ללבוש חולצות המזוהות בקמפוסים עם מפלגת העבודה.
בעקבות כך נשמעו התבטאויות לא ראויות בקבוצות הוואטסאפ ויו"ר של אחד התאים אף אמרה לאתר 'ליכודניק': הודיה שחר כלל לא נבחרה. אף אחד לא שם את השם שלה בקלפי. היא אפילו לא יו"ר אמתית כמו השאר, עכשיו היא רוצה להחליט בניגוד לדעתם של רוב הסטודנטים בארץ? היא מוזמנת ללבוש בעצמה איזה חולצה שבא לה ולעזוב את צעירי הליכוד. אנחנו תנועה דמוקרטית ומה שהיא עשתה מזכיר סוג פוליטיקה שיש לסלוד ממנה".

WHATSAPP_LIKUDNIK2
חלק מהבלאגן בקבוצות הוואטסאפ.

חשוב לזכור, אמנם מדובר בשינוי שיתכן ונראה כשולי ולא חשוב, אך הייחודיות של הסטודנטים בקמפוסים נובעת קודם כל מהתבלטותם בשטח. שנית, מדובר על מקרה חמור שמציף כנראה מתחים ומשקעים שהיו ידועים לכל אך כנראה שזה היה רק הטריגר. מכל מקום אנחנו סבורים שמסורת היא מסורת ושלא כדאי לכפות על חברי ליכוד צעירים ללבוש חולצות המזוהות עם תאי הסטודנטים של מפלגת העבודה.

בעקבות האירועים יכנס היום (א') יו"ר צעירי הליכוד דוד שאין, כינוס חירום של ראשי התאים.

ובתוך כך, ביום שלישי הקרוב ישתתף תא לביא באוניברסיטת בר אילן ב"יריד תאים" בו יקחו חלק כל התאים הסטודנטיאלים של שאר המפלגות ולמקום צפויים להגיע אישי ציבור בכירים. באם יוחלט כי צבע החולצות הנבחר יהיה כחול או סגול, חבל שלא נמצא תקציב שיוקצה לטובת הנושא וחברי התא הפעילים כל כך, יצטרכו להיטמע בין שאר הסטודנטים ולא יוכלו להתבלט והכל בגלל חלוקה לא שוויונית של העוגה.  

תגובתה המלאה של הודיה שחר פורסמה בנפרד. כמו כן ניתן לראותה במבזקים ובקישור המצורף

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

בשם האם – עבור הליכוד ומדינת ישראל

אריק זיו ויזר

מבט על הבחירות בצ'כיה

אריק זיו ויזר

צעירי הליכוד מארחים – סיימון טמפלר

אריק זיו ויזר

למה נכון להצביע לדוד שאין

אלי חזן

חוטובלי נענתה לקריאת הצעירים

אלי חזן

שמאל וימין : שפה והגדרה – אז והיום

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן