19.1 C
תל אביב
16 באפריל 2024
ליכודניק
בארץ

העם יחליט האם יאיר מתאים

מוכרחים להודות שחברי המפלגות המסורתיות לוקים ביהירות.

כך למשל, משמעות תוצאות הבחירות לכנסת ה – 19 היא אמירה ברורה של הציבור : ליאיר לפיד יש מנדט להנהיג.

אמת. משמעות 31 המנדטים של הליכוד ישראל ביתנו היא שהעם רצה שנתניהו ימשיך כראש הממשלה. אך מאידך 19 המנדטים של “יש עתיד” היא שהעם נתן ללפיד מנדט לרכישת ניסיון.

היה והעם יחליט בעוד ארבע שנים לתת ללפיד את ההגה להנהיג את העם אז תפדל.

יש משהו מוזר ומתנשא כאשר אנחנו שומעים את הביקורת כנגד לפיד לאחר אמרתו/הודאתו שהוא ירצה להתמודד על תפקיד ראש הממשלה. לפיד לפחות נוהג במתינות ואורך רוח. במה שונה לפיד למשל מגדעון סער שרוצה להיות ראש הממשלה? סער שהיה והצליח בתפקיד שר החינוך והוא חושב מדבר שרק הוא מתאים להחליף את נתניהו.

מהות הדמוקרטיה היא שהעם בוחר את מנהיגיו וטוב שכך. אני מקווה שנתניהו, ליברמן ולפיד ישכילו בקדנציה הזאת לחוקק חוקה לישראל, שישנו את שיטת הממשל, וכן, שישיגו לנו שיוויון בנטל.

אני בכל מקרה מעדיף את יש עתיד על תופעת קדימה. שם בנו מפלגה על גנבי מנדטים ושלטון ואילו כאן יש לנו מנהיג שהלך לטווח ארוך. הוא רצה להוביל, עזב חממה של מקום עבודה ויצא למסע של שינוי : הקים תנועה, חרש את הארץ, נגע באנשים ובציבור.

התוצאה הייתה שהוא קיבל תוצאה יפה בקלפי. הוא המשיך בתבונה ולא נגרר להקמה של גוש חוסם, ובכך נהג כמי שמקבל את רצון הבוחר.

עכשיו מפלגתו של לפיד מייצגת את מעמד הביניים.

לכן כאשר אנחנו רואים את הבקורת על יאיר לפיד שאומר כי הוא רוצה להיות ראש ממשלה, בעיניי הביקורת הזאת צבועה ומתחסדת. היה ויוכיח כי הוא מתאים ויודיע כי הוא מתמודד לראשות הממשלה נלך לבחירות. מי שמחליט זה העם. שימו לב כי למרות הכשלון של הליכוד בבחירות האלה העם הוציא לנו לליכוד כרטיס צהוב. העם אמר לנו תתעלמו מאיתנו ותיעלמו אך מצד שני העם נתן לנו עוד צ’אנס, ולכן מה שנותר עכשיו למשול ללא קומבינות ותרגילים.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

הנמל הזמני פלטפורמה להגירה מעזה

אריק זיו ויזר

גוברים הקולות בציבור הקוראים להקדמת יום הזיכרון לחללי צה”ל ביום אחד

אלי חזן

שלמה מדמון על ראובן בן

אריק זיו ויזר

המחאה של חוג תדמור כנגד נשיא המדינה

מערכת ליכודניק

בלי בושה: שלום חנוך מתנגד לנאום השרה רגב בפסטיבל ישראל

אריאל אילוז

הומאז’ למפד”ל

אריק זיו
דילוג לתוכן