26.1 C
תל אביב
16 באפריל 2024
ליכודניק
יומן פוליטי

העוזר שלי בתנובה

מי עובד בתנובה ומה הקשר לשר האוצר ? הפריימריז בעבודה, הבית של כחלון מלא הפתעות, הפקרות בליכוד בידיעות אחרונות, פתאום נתניהו נהיה חברתי? לקראת מאורעות ספטמבר

 

הפריימריז במפלגת העבודה הם למעשה קו פרשת מים, בייחוד באשר לעתיד הפוליטי ובוודאי על רקע הביקורת המתחסדת של עמיר פרץ כלפי שלי יחימוביץ’ באשר לתמיכת הליכודניקים בה. אמת ויציב. בליכוד יש חסידים של שלי יחימוביץ’. המוביל שבהם הוא שר החינוך גדעון סער שככל הנראה היה זה שדחף אותה יותר מכל להיכנס לעולם הפוליטי. אסור לשכוח שבין שניהם יש חברות אמיצה רבת שנים. מלבד סער ישנו גם חיים כ”ץ שלמד עם הזמן להעריך מאוד את שלי ואף לשתף עימה פעולה פרלמנטארית. וכן, יש גם את כרמל שאמה, שותף של שלי למאבק על תמלוגי הגז ועל מאבקים חברתיים נוספים. שאמה אפילו תרם לקמפיין של שלי סכום פעוט אך סימבולי.

 

הפרשנים מנסים לנתח מה טוב לליכוד בהקשר העומד או העומדת בראשות מפלגת העבודה. האם שלי יחימוביץ’ או עמיר פרץ?

אין ספק כי לליכוד טוב ששלי עומדת בראש. ללא ספק. לא בכדי הדגיש שאמה בפוסט בפייסבוק כי שלי היא אנטיביוטיקה לציפי.אין פלא שפרץ קפץ על מציאת הליכודניקים התומכים בשלי. החוצפן משדרות סגור מזמן עם ציפי לבני. לכן, הוא מתחרה עם שאול מופז דווקא על מי מומחה לזלזל יותר באינטליגנציה של המצביעים.

 

מנגד, כאשר אנו מנתחים את המצב מתברר כי עמיר פרץ הוא המועמד הכי מסוכן לליכוד. זאת מפני שאם מנתחים את בחירות 2006 הרי שהממצאים מראים כי פרץ לקח מנדטים מהליכוד בפריפריה. אמנם, הוא לא קיבל מנדטים אצל “השבט הלבן” הדר בגבעתיים ובצפון תל אביב, וקרוב לודאי שהוא לא קיבל את קולו גם מדפני ליף ומאחרים אך פרץ יקבל מנדטים מגוש הימין. לכן עמיר פרץ מסוכן לגוש הימין. גם מופז מסוכן לימין. במקרה הזה ילך הזרזרי אצל העורב.

 

בשיחות מסדרון עולה הנקודה כי ברור שבמקרה של נצחון של שלי אנו נראה נטישה של רוב חברי הכנסת של העבודה.

 

הם שם, לא מסתדרים עם שלי. בכיר בעבודה כינה את שלי “בבואה נשית של אהוד ברק”. לטענתו, שלי לא סופרת אף אחד כמו אהוד ברק. “היא תגרום נזק למחנה השמאל יותר מאשר גרם ברק. לפחות אצל ברק ידע הציבור למה לצפות. אצל שלי נראה כי היא ממוקדת מטרה בדרך לצמרת”.

 

חבר הסיעה מהעבודה המשיך ואמר : “אל תדאגו, השביעיה כבר מוכנה לנטישתה ביום שאחרי, אם שלי תנצח”. הוא ביקש להדגיש כי לשלי יש תוכנית על המדף להחליף את רוב חברי העבודה. “היא ערכה סקרים ומכינה הרבה מוצנחים”. לטענתו, שלי רוצה הרבה פנים חדשות במפלגת השמאל החדש. בעבר הייתה בישראל מפלגת “שלי”. כפי הנראה מפלגת “שלי” חוזרת במתכונת חדשה. לשלי אין בעיה שחברים ילכו בבוקר הפרישה הצפויה ואז היא תכריז כי מפלגת העבודה החדשה היא הבית של הישראלים החדשים. היא תכניס בשיטת הרב עובדיה והאדמו”ר ליברמן שמות של הישראלים החדשים כאשר המטרה לרמוס את כל מי שמייצג את הישן בחדש ומרענן.

 

כחלון

השבוע פורסם בעיתון “הארץ” כי שר הרווחה הוא חלק מקבוצת רכישה שנתבעת בבית המשפט. חשבתי לעצמי שהנה שוב מופיע לנו הפוליטקאי שמתנתק מהעם כמו ברק באקירוב, אך התברר כי כחלון נשאר בחיפה ורק עשה מה שעמך עושה כדי לחסוך בקניית דירה. הצטרף לקבוצת רכישה. איני נכנס לתביעה אך ברור כי הוא לא מנהל את הקבוצה וכחלון כמו כחלון נשאר עמך.

 

הפקרות בליכוד

לפני למעלה משנה פרסמנו את מעללי דווידי והשוליה שלו יוני ליפקין. השניים, אשר השתלטו על יצוג הצעירים בחו”ל ללא סמכות ממנהלת המצודה, הוציאו חברים לנסיעות בחו”ל כאשר הוצאו גם כאלה שאינם צעירים כמו לימור בסוס, ומיכאל לוביביקוב, אשר מזמן כבר לא מוגדרים צעירים.

 

מתחקיר ידיעות אחרונות נראה כי הנשיא דווידי פועל ללא סמכות לפי הודעת מנכ”ל הליכוד. רק מצער כי מנכ”ל הליכוד ומזכירות הליכוד לא נתנו את הדעת על ההשתוללות הזאת ויש יותר מחשד כי ה”דווידי טורס” הוא פלטפורמה לקידום אישי, כפי שהסביר לי השוליה.

נקווה כי כבר בישיבת מזכירות הליכוד הקרובה תידון ההפקרות שפורסמה ונקווה כי יושם סוף לפרסה הזאת שבה כל זרבוב חסר אישיות עושה מה שהוא רוצה בשם הליכוד.

 

צריך לזכור כי בעת משט המרמרה העליתי בליכודניק קולאז’ של ארדואן עם שפם ומדים מעוטרים עטורי צלב קרס במטרה לעשות הומאז’ להיטלר. דווידי טען שיש לו חברים טובים בטורקיה ואסור לתקוף את העם הטורקי. כפי הנראה דווידי אימץ את דרכו של ד”ר אלון ליאל. צריך לשאול לגבי שניהם איזה אינטרסים יש להם בטורקיה. אם אין שיבואו ויוכיחו.

 

האמת היא שדווידי והשוליה מתנהגים כמו הבעלים של הליכוד. מנגד, אפשר לאמר כי דווקא ממי שהיו ותיקים בצעירים היה מצופה כי ינהגו באחראיות ויביאו חברה חדשים. אך בדקתי ומצאתי שמספר החדשים שהובאו על ידם היה מעט, כמעט אפסי. הם לא רצו להביא חדשים, שלא לומר לא יכלו. מנטאלית. הם מפחדים מתחרות. ליפקין הודה ואמר לי כי הם לא רוצים שאחרים יבינו מה יש פה ולכן הם מנסים לטרפד כל גורם. גורם בליכוד סיפר שהם כך כך חדלי מעש עד שברוב משרדי הממשלה מתרחקים מחבורה הזאת. הוסיף אותו גורם : “אתה יכול לראות במשרדי הממשלה חברים בצעירי הליכוד ובדור הצעיר בליכוד אך לא תמצא כאלה שהמטיילים דאגו למנות. אין תימה, דוידי הרי אכול קנאה כלפי כל מי שעוקף אותו בסיבוב ומשאיר לו עשן.

נקווה שמנכ”ל הליכוד יפנים את הבעיה וידאג לעצור את הבושה הזאת.

 

נתניהו חברתי

ראשי ערים יצאו השבוע מפגישה עם נתניהו בהלם. נתניהו הולך להיות חברתי. אמנם זאת לא משנתו הכלכלית אך לטענתם הוא הפנים את המצוקה ועומד לקבל את רוב ההמלצות של טרכטנברג. ויש לו עוד שפנים. אותו ראש עיר טוען כי נתניהו הולך להיות נתניהו החלטי יותר במישור המדיני והוא עומד לחתוך ימינה חזק ושמאלה בחברתי. אם זה מה שצפוי אז נפגוש נתניהו שמוביל כלכלת בחירות והשמאל יוכל רק למחאות כפיים.

נקווה שסוף סוף נתניהו יתעורר ויעשה מעשה.

 

החרם על תנובה

ימים גדולים עוברים על עם ישראל. מי היה מאמין שאת אותו קרטל מזון אשר עשה סיכול ממוקד לרשת פיקנטי היום העם קם ומחרים. נמאס לעם שרשתות המזון ויצרני המזון סוגרים מחירים מעל הראש של הצרכן. יש חשד לכאורה כי נוצר פה קשירת קשר קונספירטיבי ובעייתי כאשר בא היצרן ואומר לרשת בואו נעלה את המחיר בארבעה אחוזים ונתחלק בעלייה.

אין ספק כי הרגולטור פה נרדם בשמירה. להערכתי חייב מבקר המדינה להרים מסך על כל מה שהתנהל בשוק המזון בשנים האחרונות. והיה והרגולטור טעה, יש לנקוט אמצעים נגדו.

 

לפני שבועיים התפרסם כי יועצו של שר האוצר חצה את הקווים לעבוד עם תנובה. מה שמדהים היה כי ויתרו לו על תקופת צינון. אינני מבין מדוע מוותרים על תקופת צינון ומה המחיר שאנחנו משלמים על התופעה הזאת. צריך לזכור שכבר היו דברים מעולם וצריך למנוע את הנושא הזה. צריך לזכור כי כאשר יועץ מקצועי לשר האוצר הולך למונופול הגדול במשק זה יותר ממחשיד. האם היה שותף למהלך של רדיפת הרפתנים ושמירה על תנובה? חבל שכך הדברים מתנהלים. צדק חייב להיראות ולהיעשות.

 

September

ספטמבר של המוסלמים, אוקטובר של החרדים ונובמבר של ליברמן. איננו יודעים כיצד יעבור נתניהו את ספטמבר ואת חודש אוקטובר שם מרוכזים חגי ישראל מראש השנה ועד סוכות, אך מיד בנובמבר אנו עומדים לראות כיצד השמיכה של ליברמן מתקצרת והוא בדרך לפרוק הממשלה.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

שלי בחסות השטאטל החרדי

אריק זיו ויזר

מסאני ועד דדי

אריק זיו ויזר

אלדד, ברק, ובוגי חבורת הלינץ

אריק זיו ויזר

מי מסובב את טלי

אריק זיו ויזר

אין זוהר במיקי !

אריק זיו ויזר

ליכוד בהתפרקות

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן