23.1 C
תל אביב
29 במרץ 2024
ליכודניק
סניפי הליכוד

הספד על שולה סלונים ז"ל

הביתרית שולמית פולק (לבית סלונים), ממייסדי הליכוד ומהנהלת "חוג תגר" הלכה השבוע לעולמה. כל חייה היתה פעילה בתחומים שונים בחיי התנועה, והיית אחת מהאנשים המקורבים ביותר למנחם בגין ז"ל. להלן קטעים מדברי ההספד שנשא אלי שטרית על קברה הטרי: שולה, ידידה. היית לי כאחות. הלכנו יחד כברת דרך ארוכה. אצילת נפש, נעימת הליכות, וישרת דרך. ידידה אהובה ונערצת על כולם. חניכת בית"ר, לוחמת ומפקדת בארגון הצבאי הלאומי. כחברת הנהלת ברית חיילי האצ"ל והנהלת חוג תגר שנים רבות. פעלת להנצחת מורשת האצ"ל לדורות הבאים, עם כל הלהט בלב והנשמה, שלא על מנת לקבל פרס.
כחניכת ביתר היית מופיעה למועדון במצודת זאב בתלבושת מדי ביתר כדת וכדין. מביתר הצטרפת לאצ"ל כלוחמת ומפקדת. וככזאת היית בבת עיניו של מפקד האצ"ל, לימים ראש ממשלת ישראל, מנחם בגין. תמיד הוא קרא לך בשם "ניצה", שהיה הכינוי המחתרתי שלך כמפקדת.
בזמן ההתקפה הנפשעת על אוניית אלטלנה היית צמודה למפקד האצ"ל, ונשארת על הסיפון גם אחרי שהמפקד קפץ למים עם יוסקה נחמיאס.
הדברים הבאים ישקפו כמה היית חברמנית ללא חת. בקרבות תש"ח היה הבסיס של האצ"ל במחנה הבריטי בבאר-יעקב. משם יצאנו לתקוף את רמלה ולכבוש אותה. ביום בהיר נכנסת למחנה, נערה בת 18, עם כלי נשק שלוף. לפניה צועד שבוי ערבי ענק וגדול, שהתפלל שהאדמה תפתח את פיה וייעלם בתוכה. מפני החרפה והבושה שנערה צעירה לקחה אותו בשבי. את היית אותה לוחמת.
לימים נבחר המפקד לראשות הממשלה, וכל מוצאי שבת היינו עולים לביתו בירושלים. המפקד היה מקבל אותנו בסבר פנים יפות ובחיבה. היה עורך את ה"הבדלה" והיינו יושבים סביבו ושרים שירי שבת, שירי ביתר, ושירי ארץ ישראל. איזו הערצה היתה לך למפקד. כשהיה הולך למטבח וחוזר עם מגש מלא עוגיות ושתיה, רצת לקראתו לקחת מידיו את המגש כדי לחלק כיבוד לנוכחים. תמיד הוא סירב, וחילק בעצמו לכולנו.
כאשר חזר מקמפ-דיוויד והביא את בשורת השלום עם מצרים, הוזמנו לכנסת רבים מחברינו לקבל את פניו. ראש הממשלה הגיע לכנסת במסוק הישר משדה התעופה. כשסיים את נאומו התקבצנו סביבו. הוא הכריז "מחר יוצאת משלחת מישראל למצרים. ניצה, קקטוס, ואלי שטרית יהיו בין חברי המשלחת". כמה רטטנו מאושר על הכבוד הגדול שהעניק לנו המפקד.
שולה, למסירותך ולפעילותך הציבורית אין אח ורע. לכולנו היית אשת חייל ומופת אישי. נישאת ליוסקה פולק מלוחמי האצ"ל. הקמתם משפחה למופת שהיו לצידך לאורך כל הדרך. רק הגעת אל המנוחה ואל הנחלה, והתאלמנת בטרם עת. מצב בריאותך התדרדר. בשנות חייך גברת על כל המכשולים, אך הפעם נכנעת והחזרת את נשמתך לבורא.
שולה, ניצה כפי שאהב לקרא לך המפקד וראש הממשלה, חברייך בחוג תגר שניצבים כאן, ואלה שלא הגיעו, מרכינים ראש בגאון ליד קברך.
יקירתנו, תהא מנוחתך עדן במעלות לוחמות גיבורות מקימות מדינת ישראל



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

שר הבטחון בבית זית במפגש חברים

אלי חזן

הליכוד מציג: מפלגת איכות השלטון /מאת עו"ד יוסי פוקס

אריק זיו ויזר

"טוב ללכת לבית האבל מבית המשתה"

אריק זיו ויזר

כחלון: על השתלשלות ישיבת הממשלה על עיסקת שליט

אריק זיו ויזר

האם גבי קדוש יתמודד לראשות העיר באר שבע ?

אלי חזן

ראשי סניפים מאזור מישור החוף נועדו השבוע בכדי לדון בענייני התנועה

אלי חזן
דילוג לתוכן