26.1 C
תל אביב
20 באפריל 2024
ליכודניק
תמר הר פז

הסוכנת 000 /מאת תמר הר פז

תושבי ישראל נחשפו בשבועות האחרונים לפרק חדש ונסתר בתולדות הביון הישראלי. מסתבר ששרת החוץ ואשת החיל, ציפי ליבני שמשה כסוכנת מבצעית במהלך שרותה בן 4 שנים במוסד, באמצע שנות השמונים. פרק זה שהוסתר עד כה מעיני הציבור הרחב נחשף באדיבותו של עיתון הסאנדיי טיימס, עיתון, שכידוע מקושר מאוד למוסד.  מסתבר שציפי שכונתה בימים ההם צ’ ולמתי מעט, היתה ידועה בשם המבצעי שלה, הסוכנת 000, שרתה במוסד כסוכנת – על , זו שקוראים לה כשהעניינים מסתבכים וצריך את המקצוענים. אז ציפי היתה מופיעה וכמו במיטב סרטי ג’יימס בונד גולשת באלגנטיות דרך החלון, תוך ביצוע סלטה משולשת, ברגל שמאל מפילה את המחבל, ביד ימין קושרת אותו לכיסא וביד שמאל מתקנת את האיפור.

יודעי דבר אומרים, שבתקופה ששהתה בחו”ל עבור המוסד רכשה ציפי, לא רק את האנגלית המצויינת שלה, אלא גם מיומנויות ששרתו אותה מאוחר יותר, כאשר סייעה לאריאל שרון לרמות את מצביעי הליכוד ולבצע את ההתנתקות.

ק’ שעבד עמה כסוכן מוסד , מסר שגם בעת ששרתה כסוכנת מבצעית הקפידה ליבני לשמור על רמה מוסרית גבוהה במיוחד. אם לדוגמה קיבלה דיווח על שני טרוריסטים שיוצאים לבצע פיגוע, אחד במוצב צבאי והשני במרכז קניות אזרחי, היתה יוצאת למירדף רק אחרי המחבל השני כי כידוע פגיעה בחיילים היא לגיטימית.

דליה הגננת של ציפי לבני, שאף היא התראיינה לכתבה, אשרה שהשרה גלתה כישורים בטחוניים כבר מגיל צעיר. “כשכל הילידים בגן סתם בכו” סיפרה הגננת “היתה ציפי מקפידה לבכות בצפירות עולות ויורדות.”

הסיבה שהמידע הנ”ל נשמר בחשאיות עד כה ומתפרסם רק עתה בסמוך לפריימריס בקדימה היא תפקידי המפתח שמלאה השרה במוסד ונשמרו בחשאיות. חשאיות כל כך רבה עד שאפילו המוסד בעצמו לא ידע מזה.

כאשר נשאלה ליבני האם יש אמת במידע לפיו היתה המפקדת של ביבי במבצע שחרור חטפי מטוס הסבנה, חייכה השרה הצנועה ואמרה שהמידע אינו מדוייק. השרה אף הוסיפה כי כל זה כבר שייך לעבר וכיום היא רודפת אחרי טרוריסטים רק בשביל למסור להם חלקים ממדינת ישראל.

להלן כמה מבצעים נוספים שלבני השתתפה בהם: מבצע דני, החווה הסינית הפלישה לנורמנדי, וכיבוש יריחו.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

האם ח”כ ציפי חוטובלי כרתה ברית עם ארגוני הנשים השמאלנים

תמר הר פז: לאן הלכו כולם?

אריק זיו ויזר

אבא זה לא כספומט

אלי חזן

“ונשליכהו באחד הבורות…”

סליחה מיחיאל חזן /מאת:תמר הר-פז.

אריק זיו ויזר

להעלות את גיל הפרישה לנשים

אלי חזן
דילוג לתוכן