18.1 C
תל אביב
20 באפריל 2024
ליכודניק
ממשלה

הסוד של משרד הבריאות והמחטף של ליצמן / יאן כהן

סגן השר ליצמן וממשלת ישראל ביצעו מחטף מכוער של כספים המיועדים למימון תרופות מסל ההתרופות למען טיפולי שיניים לילדי החרדים. הראיון אומנם נכון, למצוא מקור מימון לטיפולי שיניים לילדים אך הביצוע היה מכוער, לקחת את הכספים מחולים סופניים! האמת היא שמזה שנים רבות נשמרת סוד במשרד הבריאות על מקור כסף עצום שמערכת הבריאות שומרת אותה בחרוף נפש מידיעת הציבור הרחב. המכון הלאומי לחקר שרותי הבריאות ומדיניות הבריאות הוקמה כתוצאה מחוק ביטוח בריאיות ממלכתית: סעיף 52 (2) של חוק ביטוח בריאות ממלכתי התשנ”ד (1994) קובע, בין תפקידי מועצת הבריאות: “לקיים מעקב אחר ביצוע החוק ולערוך מחקרים, סקרים וחוות דעת מקצועיות באמצעות מכון שיקבע השר”. המכון הלאומי לחקר שרותי בריאות ומדיניות הבריאות נקבע למטרה זו על-פי הצעת שר הבריאות ובהחלטת המועצה מיום 24/6/95.

המכון מאגד חוקרים, מנהלים וקובעי מדיניות מכל מגזרי המשק: משרד הבריאות, קופות החולים, בתי החולים, האוניברסיטאות ומכוני המחקר. בפעילויות השונות של המכון משתתפים דרך קבע רופאים, אחיות ובעלי מקצועות בריאות אחרים, נושאי תפקידי ניהול, כלכלני בריאות, חוקרים ומדענים משרותי הבריאות, מהכנסת, ממשרדי הממשלה ומן האקדמיה.

מה שלא ידוע לציבור היא שמקור המימון של המכון בא ישירות מביטוח בריאות ממלכתית ויש לה עשרות מיליוני שקלים בקופות. שזה הופך את המכון לאחד ממכוני המחקר העשירים ביותר במדינת ישראל. על פי צו ביטוח בריאות ממלכתי 1995, יועבר כל חודש החל מה 1/1/1996 סכום של 400,000 ש”ח לחודש !!! על פי התחשיב זה מסתכם עד היום כ 63 מיליון ש”ח! לא כולל ריבית והצמדה.

עם כל הכספים האלו שמיועדים למחקרים בתחום מינהל הרפואי, למה לא מצאו לנכון להזרים חלק ניכר של הכספים לטיפולי השיניים משם ולמה למנוע תרופות שלא בסל בשווי 65,000,000 ש”ח לחולים סופניים? כמו כן, יש גם את וועדת העזבונות אשר נותן הקצאה לכל משרד ממלכתי…היו יכולים להקצות חלק משם גם…



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

השר סילבן נרתם למען חצור הגלילית

אריק זיו ויזר

נתניהו רוצה את 14 באוגוסט בחירות

אריק זיו ויזר

ביקור שר החינוך בבית התפוצות

אריק זיו ויזר

שר החינוך במוזיאון גוש קטיף

אלי חזן

מתכנן רחוק: רה”מ נתניהו מעוניין בתקציב תלת-שנתי

אריאל אילוז

שר החינוך מתקן את הזיכרון ההיסטורי

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן