20.1 C
תל אביב
19 באפריל 2024
ליכודניק
טור אישי

הנשים במפלגת הליכוד: חיסול ממוקד או שוויון זכויות

הלן מזוז, כותבת על שריונים ומנפצת כמה מיתוסים על שובניזם במפלגת השלטון. נשים, שימו לב

 

 

 

כשהתבקשתי על ידי חברי, עורך האתר, איציק הלל, לכתוב טור עבור ליכודניק, לקח לי פחות משלוש שניות לקפוץ על ההצעה כאחת שתמיד יש לה מה להגיד על כל דבר – תכונה נשית ידועה – הבנתי שקיבלתי הרגע מתנה. שאלתי את איציק על איזה נושא הוא רוצה שאכתוב ופה כבר התחילה הבעיה. החיוך הענק התחלף בפרצוף המהרהר והחושב, וגלגלי המוח החלו לעבוד בשקיקה  “זה נתון לבחירתך” הוא ענה. אבל רגע, איך בוחרים? יש לי כל כך הרבה מה לכתוב, על כל כך הרבה נושאים להביע דעה. איך את כל המחשבות אצליח לתרגם לטור אחד.

 

אנחנו רגע לפני בחירות חשובות וגורליות, רגע אחרי הרכבת הרשימה לכנסת ועל זה אפשר להעריך ולדבר גם בעשרה טורים. 
אולי דווקא בתור צעירת ליכוד אני מחוייבת לכתוב על מצב הצעירים בליכוד ועל החשיבות שלהם לעתיד המפלגה ואז נפלה ההחלטה: אומנם צעירה, אבל קודם כל אישה. הטענה הרווחת היא כי יש מחסור מורגש בצעירים במפלגת הליכוד אז קל וחומר לצעירות במפלגה.

 

חברנו מהצד השמאלי של המפה, אדון הרצוג, הזדעזע עמוקות עם השמע תוצאות הבחירות הפנימיות לליכוד והכריז כי “הליכוד חיסל את כל הנשים” – ממש פשע לכל דבר. הייתכן שמתפקדי הליכוד נתנו יד לפשע כה מתועב? הרי יש לנו את מירי רגב, גילה גמליאל, נאווה בוקר וכמובן ציפי חוטובלי (כן גם מקום 26 ראלי) המצוינות ברשימה, כולן נשים נהדרות עם קבלות בתחומים השונים. אז איך בכל זאת הצעקות על כביכול חיסול ממוקד וקיפוח נשים נשמעו מכל עבר.


 

חברי הליכוד בחרו רשימה מצויינת. מי שהצליח להתברג לעשיריה הראשונה הגיעה לשם בזכות ולא בחסד. האם הליכוד צריך לשריין מקום לנשים גם בעשיריה הראשונה? את זה אני לא חושבת. הפימינסטיות ולא רק הן, זועקות לשיוויון זכויות מלא עבור נשים. האם התמודדות שווה בין גברים ללא שריון אינו הוכחה טובה יותר לשיויון זכויות מלא? האם הבחירה לרשימה לכנסת אינה אמורה להיות על פי קריטריונים של עשייה וקבלות מאשר על פי גזע ומין.

 

הטענה כי לנשים קשה להתברג לרשימת הליכוד היא שגויה. המחסור בנשים נובע לצערי דווקא בכמות מתמודדות נמוך יחסית.
אלה שכן בוחרות להתמודד, מתקבלות לרוב בחיבוק ענק ומצליחות להגיע להשיגים פוליטיים  מרשימים.

 

אנצל את ההזדמנות שקיבלתי עד הסוף ואפנה אליכן הנשים בליכוד באופן אישי: קומו, התמודדו ואל תפחדו. הכח נמצא גם אצלנו וכולי תקווה כי בבחירות הבאות כמות הנשים המתמודדות ברשימה תהיה זהה ואפילו עולה על מספר הגברים. בטוחה שתתקבלו בחיבוק ענק ועד אז.. קומו תצביעו, מח”ל כמובן! כי רק הליכוד יכול ורק הליכוד יעשה



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

פרשת השבוע עם יעקב וידר

אריק זיו ויזר

פרשת השבוע עם יעקב וידר

אריק זיו ויזר

קירוב לבבות או אתנן פוליטי?

אריק זיו ויזר

פרשת השבוע עם יעקב וידר

אריק זיו ויזר

פרשת השבוע עם יעקב וידר

אריק זיו ויזר

יוני שאלתיאל: “צדק חברתי זה לא רק לשמאלנים”

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן