30.1 C
תל אביב
23 באפריל 2024
ליכודניק
בליכוד

“הנגבי לצעירים” – יעקב מאור בעקבות הכנס אמש של סגן השר צחי הנגבי

הנגבי קרא לצעירי הליכוד להתחיל לפעול וזאת כבר תחילתו של שינוי 

 

מאות ליכודניקים נענו לקריאת צחי הנגבי ובאו לכנס שערך באור יהודה. הכנס היה גדול מאוד, ואחד המרשימים ביותר שנערכו בליכוד בתקופה האחרונה. “אני מתנצל בפני החברים” אמר הנגבי לקהל הרב שהצטופף באולם ובמבוא, “בפעם הבאה ניקח את איצטדיון בלומפילד”. גם חברי הכנסת גילה גמליאל ומשה פייגלין כיבדו בנוכחותם את המארח והקהל. גם ראשי ערים רבים ראינו בקהל.

צחי הנגבי פתח את נאומו בסקירה מדינית של מצבנו לאחר מבצע שובו בנים ומבצע צוק איתן. הוא העלה על נס את אחדות העם וגבורת חיילי צה”ל. הוא עורר התרגשות בקהל כאשר סיפר על שיחת טלפון עם בנו הלוחם לפני שנכנס לרצועת עזה. בנו אמר להורים “כולם סומכים על ההנהגה, ראש הממשלה, השרים והח”כים, שעושים מאמץ גדול למנוע מלחמה. אנחנו יודעים שאם ניכנס עכשיו לרצועה זה רק בגלל שהגענו למצב של אין ברירה”.

את החמאס הזהיר צחי הנגבי: “אין פירוז – אין שיקום!”. ולגבי דרישתם לנמל ימי הוא העיר “את הנמל הימי הם יוכלו לראות רק באסטרואיד שמקיף את כדור הארץ, אלא אם כן יפרזו את עזה”. בהמשך דבריו התייחס הנגבי גם לבעית הגרעין האיראני ולדאעש.

עיקר של נאומו הוקדש לענינים פוליטיים פנים מפלגתיים. הנגבי אמר שהוא צופה בחירות בקרוב. הוא קרא לחברי המרכז לא להיתפס לשאננות מהסקרים המחמיאים שמבטיחים את ניצחוננו בבחירות הבאות. הוא קרא לקהל להתאחד מאחורי מנהיגותו של נתניהו, למרות חילוקי הדעות הפנימיים בתוך הליכוד ובמרכז המפלגה. הנגבי חזר שוב ושוב על קריאתו לתת אמון בנתניהו. “כדי שהבוחרים יתנו בנו אמון – עלינו קודם לתת אמון במנהיג שלנו”.

כפוליטיקאי מנוסה ומעורה ברחשי השטח הוא ידע לזהות גם בעיות של הליכוד בציבור הרחב. “הדימוי שלנו היום הוא שלכאורה התנתקנו מהציבור שממנו אנחנו שואבים את עיקר כוחנו. עלינו להיות קשובים יותר, וזה מסר שצריך להעביר לראש הממשלה והשרים. כי זה מה שמצפים מאתנו אלה שתומכים בנו”. מדבריו ניתן להבין שבמערכת הבחירות הבאות ידגיש הליכוד נושאים חברתיים.

הוא הקדיש חלק מדבריו גם לצעירי הליכוד. “בבחירות האחרונות לא שידרנו בתדר של הצעירים. בקרוב מאוד תתקיים ועידת צעירי הליכוד אחרי שנים של קיפאון וקיבעון בתחום הצעירים”. הוא הסביר שמפלגה שבה בני הדור הצעיר מרגישים לא רלבנטיים תחלש בבחירות, ועלולה להיות לא רלבנטית בעצמה. לכן הוא קרא למי שייבחר בועידת צעירי הליכוד “להיות הקטלזיטור שישב לנו על הצוואר כדי לעזור לציבור הצעירים”.

צחי הנגבי סיים את נאומו בקריאה לשמור על אחדות התנועה, ולנהוג כבוד איש ברעהו גם כשיש בינינו מחלוקות.

 

פרשנות: מה שראיתי ושמעתי בכנס של הנגבי

יעקב מאור

הכנס הגדול של צחי הנגבי מוכיח שהוא אחד האישים האהובים והמוערכים ביותר בליכוד פנימה. נראה לי שאצל חברי המרכז תפס צחי הנגבי את המשבצת שעליה ישב משה כחלון. סחבק! (ההיפך מאהוד ברק). רבים באו לשמוע מה יש לו לומר. רבים נדחקו כדי להתחבק איתו וללחוץ את ידו. התופעה הזו מוכרת מכל כנס של ליכודניקים, אבל בערב עם צחי ראינו זאת הרבה יותר מהמקובל. אולי אפילו יותר מהחיבוקים החמים את גדעון סער.

בנאומו הפגין צחי נאמנות רבה לנתניהו, וקרא לציבור להתאחד מאחורי מנהיגותו. זו אמירה מקובלת מפי חברי ממשלה שאינם נמנים על מורדים או על הטוענים לכתר. שמענו כדברים האלה כמעט מכל שר או ח”כ פעם או פעמיים בכל נאום שלהם. זה המינון הראוי- פעם, פעמיים, אולי אפילו שלש פעמים. לא צריך יותר. אנשים מבינים. אנחנו חברי המרכז לא מטומטמים.

הנשיא האמריקאי ג’ון קנדי נהג לחזור על משפטי מפתח בנאומו שלש פעמים. בכל פעם התחיל באותם מלים, וסיים את המשפט במלים אחרות. כמו שמרטין לותר קינג אמר שלש פעמים “יש לי חלום…” והמשיך כל משפט כזה במלים אחרות.

אבל צחי הנגבי הגזים במינון. ספרתי לפחות תריסר פעמים בנאומו שבהן הוא קרא שוב ושוב לקהל להתאחד מאחורי נתניהו ולתת בו אמון. כאשר אומרים למישהו “שתהיה בריא” יותר מפעם אחת, סימן שהוא חולה. וכאשר אומרים למישהו “תהיה בריא” עשר פעמים, סימן שהוא חולה אנוש שזקוק לרחמי שמיים. כאשר שמעתי את צחי הנגבי אומר עשר פעמים “תנו אמון בנתניהו” הרגשתי לא טוב. זה היה קצת מוגזם, ואפילו מביך. עצם החזרה עם הרעיון הזה פעמים רבות כל כך עוררה תחושה שמא זה לא דבר מובן מאיליו בעיני הנגבי. היתכן שהוא או אחרים אולי חושבים שהאמון בנתניהו נחלש בתוך המפלגה, והוא זקוק לחיזוק ולתמיכה? האם זה לא ברור שעלינו לתת אמון בראש תנועתנו? האם נתניהו זקוק לרחמי מרכז הליכוד? אז למה לחפור לנו באוזניים שוב ושוב עם המסר הזה?

היה בנאום של הנגבי עוד קטע לא נהיר כאשר הוא דיבר על בחירות, הוא תיאר את הסקרים שנותנים לנו יותר מארבעים מנדטים. ומיד הוא קרא לנו “לא להיתפס לשאננות”. בשפה המקצועית של הבחירות הדבר זה נקרא “קמפיין געוואלד!”. באנגלית קוראים לזה GOTV שזה ראשי תיבות של Get Out The Voter. קוראים למצביעים לצאת מהבית ולבוא לקלפיות להצביע, ולא להיות שאננים ואדישים, פן השלטון יעבור למתחרים.

כל מקצוען בחירות יודע שבקמפיין געוואלד יוצאים רק בשבועיים האחרונים לפני הבחירות. בחודשים הראשונים של מערכת הבחירות ההסברה מכוונת להשפיע על המתלבטים להעדיף אותנו. רק בשבועיים האחרונים פותחים במסע הסברה אל תומכינו לצאת מהבית ולהצביע עבורנו. כי אם רבים מכוחותינו ישארו בבית “בגלל שניצחוננו מובטח”, הניצחון עלול לחמוק ולעבור לידי המתחרים שעבדו קשה להביא לקלפי מקסימום מבוחריהם. לכן תמהני מדוע צחי הנגבי יוצא בקריאה כזו בשלב כה מוקדם, עוד לפני שמערכת הבחירות החלה בכלל?…

מבין כל הנקודות שעליהם דיבר צחי הנגבי בנאומו מה שנשמע הכי חזק היה מה שהוא לא דיבר עליו. הוא לא דיבר על מורשת ז’בוטינסקי. מנחם בגין נהג לצטט משהו מדברי ז’בוטינסקי כמעט בכל נאום שלו. גדעון סער נוהג לצטט את ז’בוטינסקי בכל נאום שלו בפני חברי הליכוד. גם עוזי לנדאו עשה כך כאשר היה בינינו. אופיר אקוניס מהדר ומצטט גם את בגין ברבים מנאומיו. צחי הנגבי – יוק. מי שלוטש עיניו לצמרת התנועה חייב להראות שיש לו שורשים בתנועה. שהוא מחובר היטב לדרכה ולמורשת שלה. אומנם צחי הזכיר את שמו של ז’בוטינסקי, אבל הוא לא הביא שום מסר ממנו שיכול להיות אקטואלי גם לקהל שבא לכנס שלו. לא כל חברי המרכז מכירים את תורת ז’בוטינסקי, אבל הם מעריכים נבחר שכן יודע.

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

ח”כ על הבר: אופיר אקוניס בפאב בהרצליה

אריק זיו ויזר

ארגון האחים השכולים “לנצח אחי” קורא למתמודדי הפריימריז

אריק זיו ויזר

הבחירות לראשות המפלגה ולרשימה יערכו במקביל

אריק זיו ויזר

אדלשטיין מרחיב את צוותו : ויטלי חייקין יתחיל לעבוד כיועצו

אריק זיו

ישראל תגן על הדרוזים ברמת הגולן

אריק זיו ויזר

ברכות לזוג אבי אהרון ולניר לוז לרגל שמחותיהם

אלי חזן
דילוג לתוכן