27.1 C
תל אביב
18 באפריל 2024
ליכודניק
הזמנות ואירועים

המשרד להגנת הסביבה מקדם את חוק האריזות – פרסם מכרז לגיבוש מסמך מדיניות בנושא למדינת ישראל

המשרד להגנת הסביבה יפרסם מכרז לקבלת הצעות לכתיבת מסמך מקיף בנושא מדיניות כוללת לטיפול באריזות ופסולת אריזות בישראל וכן המלצה על החלופה המועדפת ליישום המדיניות. השר להגנת הסביבה גלעד ארדן, ציין כי על פי נתוני משרדו, פסולת האריזות בישראל מהווה כ- 12% מכלל משקל הפסולת הביתית וכ- 14% מנפחה. שמשקלה מוערך בלמעלה מ-500,000 טון לשנה.
השר ארדן הדגיש כי נושא מיחזור פסולת הוא אחד הנושאים העיקריים והמרכזיים שבכוונתו לעסוק במשרד להגנת הסביבה.

השר ארדן הוסיף כי על מנת להתמודד עם כמויות הפסולת הגדולות ולמצוא פתרונות חלופיים להטמנת פסולת האריזות ובמקביל לעודד את צמצום השימוש באריזות, המשרד להגנת הסביבה מבקש לבחון את הקשר בין כלי מדיניות שונים ותמריצים כלכליים של מדיניות הטיפול באריזות במדינות המפותחות המובילות לבין יעילות סביבתית גבוהה. במסגרת זו רואה המשרד חשיבות לבחון את הרגולציה ואמצעי המדיניות הסביבתיים והכלכליים הננקטים במדינות המפותחות ולבחור את החלופה המתאימה ביותר למשק הישראלי.

נעמה אשור בן ארי ראש תחום מיחזור והשבה במשרד להגנת הסביבה מסרה כי המשרד להגנת הסביבה מביע התעניינות מיוחדת בבחינת המנגנונים הקיימים במדינות המפותחות בשני היבטים עיקריים: הטלת אחריות יצרן/יבואן לטיפול בפסולת אריזות וכן יישום כלים תחיקתיים וכלכליים להפחתה במקור של האריזות, עידוד השימוש החוזר והמחזור של חומרי האריזה במטרה להפחית את ההשפעות הסביבתיות של האריזות.

לדברי אשור בן ארי עם סיום העבודה בעוד מספר חודשים, יגבש המשרד את עמדתו וישקול לקדם הצעת חוק בנושא.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

עצרת הזיכרון לחללי “אלטלנה”

אריק זיו ויזר

כנס הסברה והדלקת נר חנוכה

אריק זיו ויזר

שר החינוך בערב השקת כרך האיגרות החדש

אריק זיו ויזר

צעירי הליכוד בסיור בבקעת הירדן עם האלוף במיל’ עוזי דיין

אריק זיו ויזר

עוזי דיין ממשיך במסורת חגי ישראל במצודה

אריק זיו ויזר

צעירי הליכוד למען ירושלים – מסיירים בעיר

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן