19.1 C
תל אביב
20 באפריל 2024
ליכודניק
בארץ

המנהל האזרחי מסרב לפעול כנגד מאחז לא חוקי בשומרון

על פי מידע שהגיע לליכודניק קיים חשש במנהל האזרחי לעסוק במאחז לא חוקי ערבי הכולל בתי קבע

יומיים לאחר חשיפת הנחיית ראש המנהל האזרחי להפסיק אכיפה על בנייה בחלתי חוקית ערבית, נחשף כנראה  יישום ההנחיה הבלתי חוקית הזו, כשהמנהל האזרחי מסרב לפעול כנגד בנייה ערבית והקמת מאחז בלתי חוקי ערבי חדש במערב השומרון. “שחרית” היא שטח גדול במערב השומרון, משבצת קרקע גדולה של אדמות מדינה מוכרזות שהוקצו להתיישבות לפני שנים ומיועדות להתיישבות יהודית ואף להקמת ישוב יהודי בעתיד- בצמוד  לישובים ברוכין, פדואל ועלי זהב ולכביש חוצה שומרון  (כביש 5). בחצי השנה האחרונה  מנסים ערבים   תושבי הכפר ברוקין  בסיוע של הרשות הפלשתינית  להשתלט בצורה בלתי חוקית על אדמות “שחרית” בניגוד מוחלט לחוק, בעבודות חקלאיות,  בהקמת אוהלים ואף בחציבה תוך צפצוף מוחלט על חוקי הבניה ואף ללא מחשבה אפילו לבקש היתרים.

פניות המועצה האזורית  שומרון ומזכירויות הישובים באזור  למנהל האזרחי ולמשרד הבטחון בשנים האחרונות לטיפול בעבירות אלו – אשר תוצאתן המיידית הינה גם סכנה בטחונית (קרבה לישובים, צמידות לכביש מרכזי) – נענו באדישות.כשיא נוסף החלו להיבנות במקום בשבועות האחרונים בתי קבע, בבניה פרועה ועל האדמה  המוקצית בכלל להתיישבות יהודית. כל הפניות למנהל האזרחי והתחינות שיאכוף את החוק ויעצור את בניית הבתים הבלתי חוקיים בעליל ואת הקמת “המאחז הערבי הבלתי חוקי” החדש על אדמות “שחרית” נענו בהתעלמות או בהתחמקות.

 

במועצה האזורית שומרון, אשר בשטחה בלבד מעוכבות במנהל האזרחי ובמשרד הבטחון מעל 100 (!) תב”עות  של מוסדות חינוך, ישובים ונקודתיות – חלקן מזה שנים, ואשר בישוביה מעוכבי החתימה על התב”ע עצר משרד הבטחון והמנהל האזרחי עשרות בתים שהחלו להבנות בטענה שחסרים כל האישורים, זועמים על מה  שנראה כהתעלמות מכוונת של המנהל האזרחי מהקמת מאחז בלתי חוקי ערבי חדש על אדמות המיועדות דווקא להקמת ישוב יהודי.      

 

ראש המועצה האזורית שומרון, גרשון מסיקה, שיגר  הבוקר (ה) מכתב בהול בנושא לראש הממשלה  בנימין נתניהו,  בו הוא תוקף בחריפות את התנהלות  המנהל האזרחי. מסיקה זועם על האפליה הזועקת,  כשבמרחק מאות מטרים עוצר המנהל האזרחי בניית שכונה  בברוכין עקב אי חתימת שר הבטחון על תכניות המתאר,  בעוד הוא מתעלם מהפרה בוטה של החוק בבניית בתים חדשים והקמת מאחז ערבי בלתי חוקי:    

“מדיניות האיפה ואיפה שמנהיגים  משרד הבטחון והמנהל האזרחי  ביהודה ושומרון פשוט לא תאמן.בעוד  המערכת רודפת בהתמדה וללא מעצורים אחר כל צריף או מבנה קטן שיהודים אזרחי המדינה בונים,  במגרון  למשל,  ופועלת בנחישות  לעצור בניית שכונה  חדשה באמצע הבניה בישוב ברוכין רק כי שר הבטחון לא חתם, מטעמים פוליטיים נטו, על תכנית המתאר של הישוב.לאור מכתב ראש המנהל האזרחי וההתעלמות בשטח מהבניה הערבית  הפרועה של בתי קבע ב”שחרית”, אין מנוס מן המסקנה כי משרד הבטחון והמנהל האזרחי מתעלמים במכוון מהקמת המאחז הבלתי חוקי הערבי על אדמות ‘שחרית’,   בצמוד לישובים ברוכין, פדואל ועלי זהב וכן לכביש חוצה שומרון.    מדובר באפליה נוראית ובלתי מתקבלת על הדעת”.

 

את מכתבו לראש הממשלה  מסיים מסיקה במשפט:”זכותכם לומר שאתם מעדיפים את הצד הערבי אך אנא אל תדברו בשם החוק, כאשר אתם הורסים באישון לילה בתים של יהודים במגרון, בהם גם בית מפקד בצה”ל. חטא על פשע נוסף לעניין  כשהממשלה שכבודו עומד בראשה נבחרה בכלל כממשלת ימין עם מצע ברור והבטחות גלויות לציבור   על תנופת בניה יהודית בארץ ישראל. בפועל מתקיימת מדניות מפלה ומבזה שאפילו ממשלות שמאל קיצוני לא היו מעזות להנהיג”.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

ראיון עם דויד צביאל, פעיל המטה הלאומי בליכוד

אריק זיו ויזר

עיתון אהב”ה יצא לאור

אלי חזן

“התקדים הנדיר של העליון הוא פריצת דרך לגבי ילדים בסיכון המורחקים ממשפחותיהם”

אריק זיו ויזר

החנוכיות שהרגיזו את הרשות הפלשתינית…

אריק זיו ויזר

אנחנו ברחנו מעזה , והחמאס טבח בנו !

אריק זיו ויזר

655 : מספר מספר

דילוג לתוכן