26.1 C
תל אביב
20 באפריל 2024
ליכודניק
דעות

המילכוד של הליכוד

ראש הממשלה והליכוד מוכרחים לומר לחרדים : עד כאן. לטובת מדינת ישראל

חדשות לבקרים אנו מתבשרים על משבר כזה או אחר הפוקד את הממשלה, אותה כידוע הרכיב הליכוד לאחר הבחירות האחרונות. המשבר החדש אשר הונח על פיתחו של ראש הממשלה הינו בדמות “חוק הגיור” אותו מנסה מפלגת ישראל ביתנו להעביר בכנסת.

 

וראה זה פלא, מפלגת ש”ס מאיימת גם היא לפרק את הקואליציה אם החוק לא יאושר ע”י הממשלה. מה הדבר מלמד?  שיוזם החוק, ח”כ דוד רותם, נסוג בו מהותית מהצעת החוק המקורית, אשר ניסתה למצוא פיתרון לעשרות אלפי אזרחים ישראלים הממלאים אחר כל חובות המדינה, ולהקל את הדרך לגיורם. במקום זאת שם עצמו ח”כ רותם בידיהם של כנופיית חרדים קיצוניים אשר כל מעשיהם נועדו אך ורק לרפד את עצמם ואת מנהיגיהם, תוך הגברת שליטתם באזרחי המדינה, כיוון שלהם כלל לא איכפת שחוק זה יפלג את העם היהודי לחלוטין ויצור מצב בו שלטון אולטרה אורתודוכסי חשוך יקבל את המונופול על היהדות.

 

זהו סוד גלוי כי רוב רובו של העם היהודי, גם בישראל וגם בתפוצות, איננו דוגל באורח החיים של ש”ס ודומיה. יכול אדם להיות יהודי ולא לשמור שבת, יכול אדם להיות יהודי ולא לחבוש כיסוי ראש, יכול אדם אפילו להיות יהודי ולאכול טרף, רחמנא ליצלן, שהרי בסופו של דבר כל אלו הם דברים שבין אדם למקום. ומהיכן לקחו החרדים את הסמכות ואת הזכות להיות נציגיו של הבורא עלי אדמות? זהו, שהם לא קיבלו כל מנדט לכך, ורק בשל קומבינציות פוליטיות וחולשתו של הציבור החילוני והמסורתי, אוחזים הם בגרונו של רוב העם היהודי.

 

האם רבנים חרדים וחשוכים הם אלו שיקבעו מיהו יהודי? אני מודה כי מבחינתי האישית אותו עולה חדש, אשר אביו יהודי ואמו לא, ומשום כך איננו נחשב  כיהודי ע”פ ההלכה, ויחד עם זאת מתגייס לצבא ומוכן ליהרג עבור העם היהודי במדינת ישראל, הינו יהודי פי אלף מכל אותם משתמטים חרדים,אשר אינם מוכנים לשאת בנטל שהוא לא רק חובה בעיני,אלא זכות גדולה.

הרי ברור לכולנו כי אם רבנים אלו היו מנהלים את נושא הגיור בימי המקרא, הרי שרות המואבייה לא הייתה הופכת יהודיה ועם ישראל היה מפסיד את דוד המלך. תחשבו על זה!!

 

הלכוד בכלל וראש הממשלה בפרט נמצאים היום במלכוד. מחד גיסא, ייכנעו שוב לסחטנות החרדית, יתנו גט כריתות  ליהדות העולם, הן הקונסרבטיבית והן הרפורמית, אשר תמיכתם האיתנה והחזקה דרושה לנו, בעיקר בארה”ב. פרט לכך גם אזרחי מדינת ישראל לא ישתקו ויבואו חשבון עם הלכוד בזמן בחירות. מאידך גיסא, החרדים מאיימים במלחמה ובפירוק הקואליציה וליברמן יוזם “מצב משברי”. אכן, לכוד במלכוד!!

 

אלא שראש הממשלה ותנועת הלכוד צריכים לומר “עד כאן”. מדובר כאן על צביונה ומהותה של החברה הישראלית, ואסור שקבוצה קטנה של סחטנים פונדמנטליסטיים ישלטו על החברה הישראלית היהודית. ראש הממשלה יכול להפגין מנהיגות, לקרוא לישראל ביתנו לחזור לנוסח המקורי של החוק, המקל על גיור ולא הופך אותו נתון לשרירות ליבם של חרדים שאין בינם ובין הציונות דבר, אלא להיפך, ובכך לפתור את הדילמה עם “ישראל ביתנו”. הגיע הזמן להבהיר לחרדים בצורה הברורה ביותר, שאנו לא מכירים בהם כנציגי הבורא עלי אדמות וכי איחוד כל הזרמים ביהדות חשוב הרבה יותר ומוסרי הרבה יותר , למדינת ישראל מהשתתפותם בממשלה.

ואם בפוליטיקה עסקינן, הרי שרובו של הציבור בישראל יעריך, יכבד ויוקיר התנהגות זו של ראש הממשלה והלכוד , כך שגם הרווח הפוליטי, החשוב לכל כך הרבה אנשים, לא יפחת אלא להיפך.

 

הכותב: חמי דורון – כיהן בעבר כח”כ  בכנסת ה -16 , ויו”ר הועדה הממונה בעיר טייבה.

 

 

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

ישראל והעולם המוסלמי: היחסים כחצי סהר

אלי חזן

איילה שטגמן מספידה את מרינה סולודקין

אלי חזן

הכבל של איתן מנותק

אמיתי שיף

בצאת ישראל : בכל דור ודור חייב אדם לראות עצמו כאילו הוא יצא ממצרים

אריק זיו ויזר

על קיר הברזל

מנהיג בקנה מידה היסטורי : אלי חזן על יצחק שמיר

מערכת ליכודניק
דילוג לתוכן