22.1 C
תל אביב
29 במרץ 2024
ליכודניק
זאב בן יוסף

המייסדים – הכוח החזק בליכוד

מייסדי הליכוד מהווים היום אחת הקבוצות החזקות ביותר בליכוד שכן כל חבריה מאוחדים ומגובשים כולם יחד סביב אידיאולוגיה שורשית צרופה, ללא שום מניעים זרים, כשהאינטרס המשותף הוא – להשאיר את התנועה נטועה בשורשיה. 

 

 

 

קבוצת מייסדי הליכוד מסתמנת היום כאחת הקבוצות החזקות ביותר בוועידה ובמרכז הליכוד, אם לא החזקה ביותר, למרות שהיא כוללת עשרה אחוז בלבד מכלל חברי המרכז. קבוצה זו, מונהגת על ידי משה דולגין – יו"ר סניף צפון תל אביב, דוד צבי – יו"ר הנהלת הסניף, יוסי פלח – יו"ר סניף הרצליה, ד"ר אפרים אבן – יו"ר ברית חיילי האצ"ל היוצא, אילן בדני – יו"ר סניף הוד השרון, ראובן אברמוב, ועוד ותיקים ידועים.

כוחה של הקבוצה מתבטא בכך שכל 251 חבריה חדורים כולם באידיאולוגיה השורשית של בית"ר והאצ"ל, רובם גִמלאים החפים מכל אינטרס אישי, שכל זמנם מוקדש לקידום עקרונות הליכוד. קבוצת המייסדים, יחד עם שאר הקבוצות האידיאולוגיות בליכוד, כמו המטה הלאומי, מנהיגות יהודית וקבוצות לאומיות נוספות, מהווה לפיכך כוח ניכר שעוצמת השפעתו עשוייה להכריע כל החלטה; שכן כל חבריה חדורי אידיאולוגיה צרופה, ללא שום מניעים זרים, מאוחדים כולם רק סביב האינטרס המשותף – להשאיר את התנועה נטועה בשורשיה.

הדבר בלט במיוחד בכינוס מרשים, שנועד לגבש את המייסדים לקראת הוועידה, שהתקיים לא מכבר בפתח תקווה, בו השתתפו מייסדי הליכוד מכל רחבי הארץ. הגיעו ממטולה וממעלות, מטבריה ומקריית ביאליק, מירושלים ומגוש דן, מאשדוד ומאשקלון. אורחי הכבוד היו ח"כ חיים כץ, ח"כ דני דנון וראש מטה שר החינוך קטי שטרית. כן נשאו דברים מועמדים לכנסת כמו סנדרה רג'ואן, עו"ד יוסי פוקס וטובה מעוז.

 

בכינוס אמר ח"כ חיים כץ, יו"ר ועדת העבודה והרווחה בכנסת, שהליכוד יכול להתגאות בכך שלאחר קיץ של מחאה – החקיקה הרבה בנושאי רווחה שיזמה והעבירה הוועדה בראשותו לא רק דרשה ודיברה על צדק חברתי אלא הגשימה אותו בפועל.

ח"כ דני דנון זכה למחיאות כפיים סוערות במיוחד כשהזכיר כי במקום לפנות את גבעת האולפנה בבית אל הוא תובע לפנות את אהוד ברק מתפקידו.

 

 

ההתמודדות בין המייסדים 

משתתפי הכינוס החליפו דעות על הניסיון לגרום לפירוד בין המייסדים, אותו יזמה קבוצה ותיקה של מייסדי הליכוד, בראשות אלי שיטרית ויוסקה נחמיאס, שהתמודדה מול קבוצת ותיקים אחרת בראשות משה דולגין, דוד צבי, יוסי פלח ואפרים אבן. הסתבר כי מי שנחשבה לקבוצה החזקה ביותר בין המייסדים – קבוצת שטרית – כשלה ולא הצליחה להכניס אף אחד מחבריה לוועידה ולמרכז, בעוד שקבוצת דולגין הכניסה את כל חבריה. מחמת תִסכולם כי רב פנו אנשי שטרית לעיתונות השמאלנית ששמחה מאוד לשמוע על מחלוקות בליכוד. הם סיפרו לעיתונאים שנגרם להם עוול רב, טענו שהודחו "במִרמה" ממרכז הליכוד. עוד סיפרו לתקשורת כי חברי ליכוד וותיקים אך צעירים מהם נכנסו לרשימת המייסדים למרות שלא היו בין מייסדי הליכוד, בעוד שהם – שטרית ואנשיו – הם המייסדים האמיתיים שהודחו לכאורה מרשימת המייסדים.

 

אבל העובדות מלמדות אחרת: ותיקי הליכוד לא הודחו. היו בחירות דמוקרטיות של קבוצת המייסדים שהתנהלו למופת, אותן ניהלו כהלכה השרים ישראל כץ ומיקי איתן, שאף שכנעו את ועדת הבחירות להגדיל את מספר צירי הוועידה שהוקצו למייסדים, כדי שייכנסו למרכז כמה שיותר ותיקים. ואכן עובדה היא שלא הייתה שום תלונה לפני הבחירות והמחאות החלו רק לאחר שהגיעו התוצאות. על כך יש להוסיף כי אנשי שטרית – שלא נכנסו למרכז ומלינים עכשיו לאחר שהתבררו התוצאות – לא הסכימו לפשרה שהוצעה להם לפני הבחירות. הם בטחו בכוחם והתעקשו להתמודד במטרה להכניס למרכז רק את חסידיהם. עכשיו, לאחר שהתקבלו התוצאות – הם יכולים להלין רק על עצמם.

 

 

אדריכלי הקומבינות כשלו  

 

 

צחוק הגורל הוא שבראשם של המלינים שלא נכנסו לרשימת המייסדים וטוענים היום שקופחו – עומדים אנשים שהקומבינות הן לחם חוקם. כך, למשל, באמצעים כוחניים ולא דמוקרטיים הם הדיחו מראשות ברית חיילי אצ"ל את אלה שתרמו לברית יותר מכל קודמיהם – ד"ר אפרים אבן ומשה דולגין, באמצעות הצבעה גלוייה המנוגדת לכל כללי הדמוקרטיה הבסיסיים ביותר, מבלי שנבדק אם המצביעים הם בעלי זכות הצבעה.

 

יש גם להבהיר כי על כל אלה שנכנסו למרכז ברשימת המייסדים, חלים כל הכללים שנקבעו בחוקה כבר לפני למעלה מעשר שנים כהגדרה ל"מייסדים" – כולם הם למעלה מגיל 60 וכולם חברים בליכוד לפחות 30 שנה. כך קובעת החוקה ומעולם לא ערער איש על הגדרה זו.

מכאן שכל מי שמלאו לו 60 שנה בשנת 2003 והיה חבר הליכוד לפחות 30 שנה ברציפות – נמנה על מייסדי הליכוד (שהוקם בשנת 1973).

 

לשם המחשה מובאים להלן קישורים למאמרים החושפים את נִכליהם הפוליטיים של אלה שהכוחניות הייתה תמיד לחם חוקם, הזועקים היום חמס כאותו קוזאק נגזל, או כמו אותו נאשם שרצח את הוריו ומבקש מבית המשפט להתחשב בו עקב היותו יתום:

 

http://www.news1.co.il/Archive/0022-D-59387-00.html

 

http://he.likudnik.co.il/טור-אישי/זאב-בן-יוסף/item/7196-מה%20חדש%20בברית%20האצ

 

 

גילוי נאות:  

הכותב, זאב בן-יוסף, מנכ"ל חטיבת בוגרי בית"ר, נִמנה על המייסדים הוותיקים בליכוד שנבחרו לוועידה ולמרכז, חבר תנועת החרות והליכוד מזה מאז 1963. אביו, נתן בן-יוסף, חבר האצ"ל וכיום שופט בית"ר, הינו חבר קבוצת המייסדים, היה ממייסדי תנועת החרות והליכוד.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

התרגיל החדש של נתניהו

אריק זיו ויזר

"נתניהו למעשה סיים את תפקידו"

אלי חזן

נטע זר והזהות האמיתית של הליכוד

אלי חזן

E 1 – לא מה שחשבת

אלי חזן

לקחי השואה והאיום הקוריאני

אלי חזן

חוק לאום – לימין ולשמאל

אלי חזן
דילוג לתוכן