20.1 C
תל אביב
29 במרץ 2024
ליכודניק
דעות

"המועצה לביטחון לאומי"-האם לילד הזה התפללנו?

ביולי -1985 , עמדתי על דוכן הנואמים באולם "כס המשפט" בבניין הפקולטה למשפטים באוניברסיטת תל אביב, ונאמתי בעד הקמת המועצה לביטחון לאומי. כמו רבים מאיתנו , נצרב, עמוק בתודעתי מחדל המודיעין של מלחמת יום כיפור, וסברתי כי יש נחיצות גבוהה למוסד שיעמוד לימין הממשלה והעומד בראשה , בכל הנוגע לביטחון המדינה, לייעץ לרוה"מ , יעקוב אחר מילוי ההחלטות של המועצה, ויגיש את השגותיו וביקורתו לכנסת ולמבקר המדינה.

 

 

כל זאת – על מנת למנוע הישנות הקטאסטרופה של מחדל המודיעין של יום כיפור.

 

יחד איתי, עמדו בתורם , על דוכן הנואמים , עוד חמישה גברים , וביניהם – האלוף אהרון יריב ז"ל, שהיה גם ראש אמ"ן – אגף מודיעין בצה"ל, שהקים בשנת – 1977, את "מרכז יפה למחקרים אסטראטגיים" באוניברסיטת ת"א  ועמד בראשו, מאז ועד יום מותו, בשנת -1994, הוא גם הקים את"המועצה לשלום ולביטחון", ועמד בראשה.

 

מספר שנים לאחר מכן , בשנת1992, החליטה הממשלה, על הקמת המל"ל – " המועצה לביטחון לאומי", שכללה ארבעה אגפים :

 

* – האגף למדיניות חוץ

 

* – האגף למדיניות ביטחון

 

* – האגף ללוחמה בטרור

 

* – האגף לעניינים אסטראטגיים.

 

תפקיד ה"מועצה לביטחון לאומי", כפי שהוגדר בהחלטת הממשלה מ-1992 , היה כדלקמן :

 

* – לייעץ לראש הממשלה בכל הנוגע לענייני ביטחון.

 

* – לבקר את עבודת הממשלה בכל הנוגע לענייני הביטחון, ולהעביר את השגותיה וביקורתה הקונסטרוקטיבית, לכנסת ולמבקר המדינה.

 

* – להיות כל העת , עם היד על הדופק , ולוודא שלא תהיה שום לאקונה במידע המודיעיני שמגיע לראש הממשלה ולשר הביטחון.

 

* – לקחת חלק פעיל בהיערכות של הממשלה ומשרד הביטחון, ביוזמות הדורשות היערכות ביטחונית, כדוגמת -הקמת "ציר פילדלפי" בגבול שבין רצועת עזה לחצי האי סיני, ועוד יוזמות מהסוג הזה.

 

מאז הקמתה , עמדו בראש "המועצה לביטחון לאומי" – המל"ל , שבעה אישים מן השורה הראשונה, בהירארכייה הביטחונית / לאומית של ישראל:

 

* – האלוף דוד עברי

 

* – האלוף עוזי דיין

 

* – פרופ' אפריים הלוי

 

* – האלוף גיורא איילנד

 

* – האלוף אילן מזרחי

 

* – האלוף דני ארדיטי

 

* – האלוף עוזי ארד

 

* – האלוף יעקב עמידרור(הנוכחי)

 

בתפיסה של המל"ל , מקובע העיקרון של – התחשבות ראש הממשלה ושר הביטחון , בהערכות המודיעיניות והביטחוניות שלה. כפי שאנו מדווחים ביממה האחרונה,  שר הביטחון, התעלם מהערכות המל"ל, בפרשת המשט הטורקי אל חופי ישראל, בספינת הטרור -"מרמרה", ומשרדו לא נערך בעוד מועד, כדי למנוע את התוצאה הטרגית של -6 הרוגים ופצועים רבים, כמו גם – כשל מוחלט , ממש -כשל קולוסאלי של ההסברה הישראלית בנושא ה"מרמרה" – ישראל לא הראתה כלל, לעולם, את התמונות מהמשט , שהיתה צריכה להראות – כיצד פעילי השמאל שהיו על סיפון ה"מרמרה", היכו את חיילי צה"ל במוטות ברזל, כיצד השליכו אותם למים הסוערים, כיצד כלאו חלק מהם במטרה להרוג אותם. את כל זה – ההסברה הישראלית – לא הראתה. וחבל. אילו הראתה ההסברה הישראלית , את כל התמונות הללו – דעת הקהל העולמית היתה בעדנו , ולא -נגדנו. מדיווחים של התקשורת הישראלית , עולה כי – כתבים ישראליים , וביניהם -הכתבת הצבאית של רשת ב' – כרמלה מנשה , רצו לדווח את כל מה שראו מספינת הטרור "מרמרה", ואולם – הצנזורה הצבאית , לא הרשתה להם לעשות זאת ! ממש לא ברור למה ומדוע !

 

ראוי שהנושא הזה ייבדק לעומקו – כיצד שר הביטחון , אוסר על כתבים ישראליים של רשות השידור הממלכתית , לשדר את מה שאירע במציאות על ספינת הטרור -"מרמרה" , כאשר ברור שהדיווחים הללו היו מאזנים קצת את התמונה החד – צדדית שהצטיירה על צגי הפלזמה של הטלויזיות בכל העולם.

 

פשוט – מחדל !

 

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

וושיניגטון בידיינו!

אריק זיו ויזר

לא שוביניזם ולא ניאו נאציזם

אריק זיו ויזר

יומן המלחמה של עוזי לוי

אלי חזן

לקראת החופש הגדול : על ניצול ואווילות

אהרן בן חמו

ליברמן "כן – ולא"

אריק זיו ויזר

ריאליטי קשה

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן