26.1 C
תל אביב
20 באפריל 2024
ליכודניק
הזמנות ואירועים

הישגי הליכוד העולמי בקונגרס הציוני

ירושלים המאוחדת בירת ישראל לנצח

בצד התסכול על מה שנראה כרִפיון גובר של חלק ממנהיגי הליכוד, ראוי לציין הישגים משמעותיים של הליכוד העולמי בקונגרס הציוני ה-ל”ו שננעל לא מכבר. מסתבר שהתנהלות נחושה וחכמה אפילו מול כוחות פוליטיים עדיפים, מביאה לתוצאות טובות ואף לקבלת החלטות שיזם הליכוד העולמי, למרות שכוחו של השמאל בקונגרס הציוני עולה בהרבה על זה של הליכוד העולמי ובני בריתו המצויים שם במיעוט מזהיר.

 

יש להבין שבחוקת הקונגרס הציוני נארג מעגל סגור המבטיח תמיד עדיפות לתנועות השמאל. מעגל זה רקם השמאל עם הקמת התנועה הציונית, והוא שגרם בזמנו לז’בוטינסקי ומפלגתו הרביזיוניסטית לפרוש מההסתדרות הציונית. מעגל סגור זה קיים עד היום ויהיה קשה מאוד או אף בלתי אפשרי לפרוץ אותו.  

למרות הנחיתות המובנית של הליכוד ובעלי בריתו, שבעטייה נחלו מפלות קשות בקונגרסים קודמים, ידעו מי שעומדים היום בראש הליכוד העולמי, ח”כ דני דנון ומנכ”ל בית”ר העולמית יעקב חגואל, להוביל מהלכים חכמים ונחושים שהפיקו הישגים מרשימים. סייעו לצידם במהלכים אלה אישים מנוסים, רבי תבונה ומעש כמו הבית”רים – ארנן פלמן, יו”ר עולי אמריקה הלטינית, וז’אק קופפר, יו”ר עולי צרפת.

 

בשלב ראשון ידעו ראשי הליכוד העולמי למנוע חיכוכים מיותרים בתנועת הליכוד והגיעו להסכמה עם יו”ר התנועה. בשלב שני הוקמה ועדת הכנה לקונגרס, שחבריה הם – ארנן פלמן (יו”ר); ז’אק קופפר; מנכ”ל הליכוד העולמי רפאל כהן; מזכיר הוועדה זאב בן-יוסף; עמוס חרמון; בת-שבע החרמוני; גדעון אריאל; שי ססי.

הוועדה השכילה להכין הצעות החלטה לקונגרס וניסחה הנחיות שהועברו לצירי הליכוד העולמי בקונגרס הציוני שנבחרו על ידי ועידת הליכוד העולמי. בעבר נחל הליכוד העולמי כישלונות גם מאחר שלא נערך בזמן לקונגרס, בעוד שהפעם הכינה ועדת ההכנה את כל הדרוש, מה שאיפשר השתתפות פעילה של צירי הליכוד העולמי.

 

הליכוד זכה בתפקידי מפתח כמו ראשות המחלקה לישראל, המקנה שליטה על מוקדי כוח חשובים בעשייה הציונית, כמו גם ראשות ועדת הכספים בקרן הקיימת המאפשרת למעשה שליטה על פעילותו של מוסד זה.

 

יצויין שבזכות תבונתם של ראשי הליכוד העולמי קיבלו גם קיצוני השמאל בנשיאות הקונגרס את הצעת ההחלטה המרכזית של הליכוד העולמי בעניין ירושלים.

יש לחרוט על דפי ההיסטוריה הציונית כי גם תנועת מרץ העולמית וגם תנועת העבודה העולמית חתומים על הצעת ההחלטה שיזם הליכוד העולמי וקיבל ברוב גדול הקונגרס הציוני שכותרתה” “הצהרה על ירושלים מאוחדת כבירת ישראל לנצח“.

וזוהי לשון ההחלטה ההיסטורית:

ירושלים היא בירתו של עם ישראל מזה למעלה משלושת אלפים שנה ותישאר הבירה הנִצחית של עם ישראל ומדינת ישראל. הקונגרס ציוני קורא לממשלה ולעירייה להגדיל את ההשקעה בפיתוחה ובנייתה של ירושלים על כל חלקיה ושכונותיה, כפי שעשו כל ממשלות ישראל וכל ראשי עיריית ירושלים.

 

למרות שעקב הנחיתות המִספרית של צירי הליכוד העולמי ובעלי בריתו בקונגרס, התקבלו החלטות של השמאל ונידחו החלטות שהגישו הליכוד ותומכיו, מהווה הסכמת השמאל למספר קטן של החלטות כאלה של הליכוד והמזרחי הישג חשוב ביותר.

 

 

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

ערב אב”א אחימאיר

אלי חזן

איגוד התקשורת בישראל מזמין לאירוע בנושא “מיגור העוני והמצוקה

אריק זיו ויזר

מפגן הכוח של פיניאן

אריק זיו ויזר

כינוס הליכוד בכרמיאל

אריק זיו ויזר

איוב קרא יופיע בכנס המדובר של סנדרה רג’ואן

אריק זיו ויזר

שרת התרבות תנאם, אמא שלה תשיר – בטקס הענקת פרסי המחקר של מכון ז’בוטינסקי

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן