25.1 C
תל אביב
16 באפריל 2024
ליכודניק
במצודה והמוסדות

היערכות מיידית לבחירות מקדימות בתנועה/מאת:עו”ד יוסי פוקס

לאור החוקה המתוקנת, אשר העבירה את זכות הבחירה מחברי המרכז לכלל המתפקדים, לרבות סעיף 139 (א) לחוקה שקובע כי מי שמתמודד במחוזות, יצביעו עבורו רק מתפקדי אותו מחוז, יש לעשות מספר התאמות בתקנון הבחירות וחשוב להוביל את זה בהסכמת כלל המועמדים:
1. מיקום המחוזות יהיה לפי מספר המתפקדים בכל מחוז ולא לפי מספר חברי המרכז.
2. היות וההתמודדות ברשימה הארצית הינה בקרב כלל המתפקדים ואילו התמודדות במחוז הינה אך בקרב חברי אותו מחוז, אין מנוס מקביעה כי אלו מסלולים שאינם נפגשים וממילא אין דבר כזה מחוז שנמחק, או מתמודד שמוקפץ מהמקום המשוריין למחוז אל הרשימה הארצית. מתמודד צריך להחליט מראש האם הוא מתמודד במחוז או ברשימה הארצית ובזה מסתיים הענין. כך למשל, אם אלוף (מיל.) המתגורר בתל-אביב מחליט להתמודד ברשימה הארצית, ואילו מתמודד אחר מחליט להתמודד במחוז תל-אביב, אז אין מצב שבו , במידה והגנרל לא הצליח להיכנס לארצית, הוא יתפוס את המחוז כי הוא סימן את מקום מגוריו בתל-אביב וקיבל כביכול “יותר קולות”. זו תוצאה אבסורדית משום שההתמודדות הינה בקרב מצביעים שונים ובהבדל מספרי עצום.
3. לקבוע כי מספר המקומות המשורינים לרשימה הארצית לא יעלה על מה שהיה נהוג בעבר.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

רשימת המועמדים בסניף חולון

אריק זיו ויזר

רשימת המועמדים בסניף יקנעם עלית

אריק זיו ויזר

מדמון בהזמנה אישית לחברי המרכז לקראת כינוס הועידה

אלי חזן

הפורום ל”דמוקרטיה וצדק בליכוד”

אריק זיו ויזר

רשימת המועמדים בסניף בני ברק

אריק זיו ויזר

מחזירים את הליכוד לליכודניקים

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן