32.1 C
תל אביב
28 במרץ 2024
ליכודניק
באנר ראשי בארץ

היסטוריה של גאווה עם נתניהו

ליכודניק מתכבד להביא את הראיון של ראש הממשלה לעודד א. שורצברג ואוון כהן מ"גאווה בליכוד" שנערך ב-8.6.2017. על טראמפ, על ליברליזם, על חירות, וכמובן, על הקהילה.

 

שאלה: כיצד אתה רואה את השינויים הפוטנציאלים במזרח התיכון בזמן כהונת הנשיא טראמפ, ובמה אזורנו ישתנה יחסית לתקופת קודמו?

נתניהו: הייתה לי הזכות לארח בישראל את ידידינו נשיא ארה״ב דונלד טראמפ ואת רעייתו מלניה. הם התקבלו כאן בחום רב. הברית בין ישראל לארה"ב תמיד הייתה איתנה, והברית הזאת התחזקה עוד יותר בעקבות בחירתו של הנשיא טראמפ. היא התחזקה מפני שיש קשר אישי רב שנים בין הנשיא טראמפ לביני ומפני שלשנינו יש ראייה משותפת של הסכנות וההזדמנויות במזרח התיכון – ובראשן האיום המרכזי מצד איראן. יש בינינו הסכמות רבות, בעיקר בנושאים החיוניים לביטחון המדינה. יש גם חילוקי דעות ואין ״שיק פתוח״, אבל השינוי משמעותי.

שאלה: האם אינך סבור שליברליזציה מוחלטת של התקשורת בארץ היא הדרך הנכונה? מדוע הממשלה צריכה להתעסק בכלל בסוגיות כמו התאגיד? שוק חופשי לא עדיף? אידיאולוגית ומעשית.

נתניהו: בעיניי, ריבוי דעות, הוא מאבני היסוד של משטר ליברלי. זאת הסיבה שאני מבקש לפתוח את שוק התקשורת הישראלי לתחרות אמיתית. זאת הדרך היחידה ליצור גיוון וחופש בחירה, ואני בטוח שרוב אזרחי ישראל מעוניינים בכך. ישלוט העם בשלט. אנחנו זקוקים לתקשורת שיש בה הרבה קולות. בניגוד למה שנהוג לומר בשיח התקשורתי הריכוזי בישראל, הדרך להשיג את ריבוי הדעות בתקשורת היא לא על ידי שליטה אלא על ידי הגברת התחרות.

שאלה: במושב הנוכחי, האם יש אירוע מסוים שנחקק בזכרונך ואתה מתגאה בו באופן מיוחד? הישג כלשהו שבולט ותופס מקום מיוחד?

נתניהו: אני גאה בדברים רבים שאנחנו עושים מדי יום למען אזרחי ישראל ולמען חיזוקה של מדינת ישראל. אני גאה במיוחד בכל מה שנעשה בתחום יחסי החוץ של ישראל, שנמצאים בפריחה חסרת תקדים. מדובר בשינוי עצום: יותר ויותר מדינות באזור מבינות שישראל היא לא אויבת שלהן, אלא בעלת ברית שלהן נגד כוחות האסלאם הקיצוני. מדינות רבות אחרות מבקשות להעמיק איתנו את היחסים. רק השבוע ביקרתי במערב אפריקה ונפגשתי עם 11 מנהיגים שביקשו לחזק את היחסים עם ישראל, ביניהם מאלי – מדינה מוסלמית שעד כה לא החזיקה בקשרים דיפלומטיים עם ישראל.
מדינת ישראל חזקה ואיתנה מתמיד, צה"ל חזק מתמיד, כלכלת ישראל צומחת, יחסיה המדיניים של ישראל בפריחה. יש לנו כמובן עוד אתגרים לפנינו, אבל אני משוכנע שנשיג גם אותם.

שאלה: כיצד הליכוד מתמודד עם האג'נדות השונות בקרב שותפי הקואליציה, בייחוד בסוגיות חברתיות וליברליזציה?

נתניהו: הליכוד היא מפלגה לאומית-ליברלית. יותר מכל, היא מפלגת העם – ויש בה ביטוי לכל חלקי החברה בישראל. הליכוד אמנם מוביל את הממשלה, אך יש לנו שותפים קואליציוניים שמרכיבים יחד את הקואליציה. אנחנו מתחשבים בהם והם מתחשבים בנו, והכל על בסיס ההסכמים הקואליציוניים שנחתמו עם הקמת הממשלה. אני לא יכול להגיד שכל החלטה קואליציונית תואמת לחלוטין את תפיסת עולמי, אך זה המבנה השלטוני בישראל ויש לכבד אותו. למרות חילוקי הדעות, אני חושב שהקואליציה חזקה והיא תמלא את ימיה.

שאלה: כיום ניכר חוסר שוויון במספר סוגיות הנוגעות ללהט"ב (נישואים, אימוץ, פונדקאות הן הסוגיות הבולטות). כיצד אתה רואה את הפתרון האפשרי להשגת שוויון חירויות בכל תחומי החיים, ללא אפליה על רקע נטייה מינית וזהות מגדרית?

נתניהו: אני מאמין בעיקרון ברור: כל בני האדם שווים, כל בני האדם נבראו בצלם אלוהים, כל בני האדם וכל בנות האדם זכאים לחיות את חייהם בדרכם, בכבוד ובביטחון. בחלק מהסוגיות רשמנו התקדמות, אך אני לא יכול לומר שזה מספיק. גם כאן אתגרים רבים לפנינו, ואני מקווה שנצליח להשיג לפחות את חלקם.

שאלה: מהם, בעיניך, עיקרי ההישגים בסוגיות להט"ב בממשלה הנוכחית?

נתניהו: אני גאה מאוד בפעילות של ח״כ אמיר אוחנה, שעושה עבודה מצויינת. אני גאה לעמוד בראש הממשלה הנוכחית שהעניקה לגופי וארגוני הלהט"ב יותר מכל ממשלה אחרת בתולדות מדינת ישראל. תקציבי הרווחה עלו ב-50%, תקציבי השירות הפסיכו-סוציאלי הוכפלו, תקציבי התרבות הוכפלו, תקציב החינוך הוכפל. זאת הפעם הראשונה בתולדות המדינה בה תקציבי הלהט״ב עוגנו בבסיס התקציב שהעברנו. אני בטוח שח״כ אוחנה ימשיך בעשייה נרחבת למען הקהילה – ואני מתכוון לסייע לו ככל שאוכל.

שאלה: האם יש לך מסר כלשהו לקהילת הלהט"ב באשר היא, ולחברי גאווה בליכוד בפרט?

נתניהו: אתם גאים בליכוד, ואני גאה בכם. לאורך שנים יש מי שהתרגלו לחשוב שלהט״ב חייב להיות איש שמאל. קבוצת ״גאווה בליכוד״ מוכיחה אחרת: אין שום סתירה בין השתייכות למחנה הלאומי לבין השתייכות לקהילת הלהט״ב. אתם חלק בלתי נפרד מתנועת הליכוד ואני מודה לכם על תמיכתכם בי – שתמיד מחממת את הלב.

לדף של גאווה בליכוד :

https://www.facebook.com/likudglbt/

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

ד"ר גיא בכור מבהיר היטב את חזון ערביי ישראל

אריק זיו ויזר

שוב אונסק"ו

אביגדור הדר

אמנם לא ליכודניק אבל ישראלי משלנו

עינר אביב

מועמד אטרקטיבי במישור החוף : רוני איז'ק

אריק זיו

מדינת ישראל 2012 : ההתעללות במפוני גוש קטיף נמשכת

אלי חזן

איך קוראים לשמחה?

עזריאל צפר
דילוג לתוכן