39.1 C
תל אביב
25 באפריל 2024
ליכודניק
בארץ

הילולת בושאייף המסורתית הפכה השנה למפגן תמיכה ענק בנתניהו

המוני חוגגים השתתפו בהילולת ל”ג בעומר במושב זיתן

 

יותר מחמשת אלפים איש, רובם מהקהילה הלובית בישראל, הגיעו לחגוג את ההילולה ברחבת בית הכנסת על שם הרבנית מושאייוף במושב זיתן. גם פוליטיקאים רבים מהליכוד הגיעו לברך את החוגגים.

כל הדוברים קראו לקהל הגדול לחזק את ידיו של ראש הממשלה, בימים אלה שהוא נמצא בשליחות מדינית בארצות הברית.

שר התקשורת והרווחה, משה כחלון, טריפוליטאי בעצמו ויקיר העדה, דיבר על חשיבות שמירה על ירושלים כעיר מאוחדת, וחיזק את ידי רה”מ. “כולנו פה וגם כל עם ישראל עומדים מאחוריו”.

  שר החינוך גדעון סער הוסיף ואמר: “שהשם יתן לו כוח לעמוד על הזכויות שלנו בארץ ישראל ובירושלים, ויתן לו כוח למנוע חזרה של פליטים פלסטינים לתוככי המדינה”. שר החינוך סיים את נאומו בברכה הטריפוליטנית המסורתית “זיארה מקבולה”, וזכה לתשואות רמות מהקהל שלא ציפה ממנו להכיר כך את השפה שלהם.

בעקבותיו החלו גם הדוברים האחרים לאמץ את הברכה, ונראה שהיא מתחילה להיקלט כמו הברכה “תרבחו ותסעדו” של חג המימונה.

חברי כנסת וחברי ממשלה הגיעו לברך את החוגגים. ראינו שם גם את השרים יובל שטייניץ, דן מרידור, גלעד ארדן, לימור לבנת, יוסי פלד, וסגנית השר גילה גמליאל. לבמת הכבוד עלו גם הח”כים רובי ריבלין, אופיר אקוניס, ציון פניאן, איוב קרא, עתניאל שנלר ועוד.

שר האוצר , יובל שטייניץ, אמר של”ג בעומר הוא חג שבו עם ישראל מציין את גבורת בר כוכבא, “וגם אנחנו יודעים להגן על ארצנו וחירותנו כמו שעשה עם ישראל תחת הנהגת בר כוכבא”. השר שטייניץ התייחס להישגי הכלכלה הישראלית בתקופת המשבר, והבטיח להמשיך לדאוג לצרכי עם ישראל. בהתייחס לשליחות נתניהו בארה”ב הכריז שטייניץ “אנחנו רוצים שלום אמיתי, ולא שלום מזויף”.

עוזי דיין, ראש מפעל הפיס, הוזמן למיקרופון וברך את החוגגים. הוא אמר “ל”ג בעומר זה לא חג של מלים אלא חג של אש. ואני רואה כאן אש בעיניים ואש בלבבות של הקהל”. עוזי דיין שלח ברכה לחיילי צהל, ובמיוחד לחייל גלעד שליט. גם הוא סיים את דבריו בברכה המסורתית כמו בנאום “שלום חבר”, וזכה לתשואות רמות במיוחד.

בהלולה הדליקו נרות ושמן לזכר הצדקת. בסיום ההילולה נערך טקס מסורתי של זריקת אריזות “חינה” קטנות מהבמה אל הקהל.

יואב דבוש, מארגן הארוע אמר בדברי הסיכום “ארחנו כאן הערב כמעט את כל ממשלת ישראל. אנחנו נמצאים יום אחד לפני נאום מדיני חשוב של ראש הממשלה, וסומכים עליו שיעשה כל מה שנחוץ למען מדינת ישראל”. את ההילולה ואת מנהג המכירות הפומביות הינחה בחן רב יעקב  ברנס מסניף נתניה.

מסמר הערב היה מוטי גלעדי ששעשע את הקהל. הוא חיקה את הנשיא שמעון פרס, כאילו הוא מברך את הקהל ומתבל את ברכתו במלים בשפה הטריפוליטנית. הברכה עצמה נשמעה רצינית, כאילו פרס בעצמו דיבר בפניהם. הקהל געה בצחוק.

השר שטייניץ וגילה גמליאל ועוזי דיין הגיעו במקרה באותו זמן, למרות שלא באו יחדיו. הם התקבלו בחום בכניסה לאוהל האח”מים שמאחורי הבימה. חברי מרכז חדי עיין הסבו את תשומת לבי לכך שבמדד הפופופלריות לפי כמות החיבוקים ולחיצות הידיים נראה היה שעוזי דיין פופלארי מאוד.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

זה לא בגלל הכיפה

תיעוד – אלימות קשה בחוות גלעד

אריק זיו ויזר

גידול שיא של 10% במספר התלמידים במועצה האזורית שומרון

אריק זיו ויזר

הפנינג התיישבות החל מה – 26 בספטמבר במועצה אזורית שומרון

אריק זיו ויזר

הליכוד גאה וצבעוני יותר מתמיד

אלי חזן

הצלת מוזיאון – מרתף השואה

עזריאל צפר
דילוג לתוכן