18.1 C
תל אביב
20 באפריל 2024
ליכודניק
רשויות מקומיות

הטעות הקריטית של נתניהו בירושלים / מאת: זאב בן-יוסף

קשה להבין מדוע ממשיך נתניהו להיגרר אחר אינטריגות של קומץ עסקנים ירושלמים וממשיך להתעלם מרחשי ליבם של אנשי האידיאולוגיה השורשית של הליכוד, אנשי החזון והמעש כמו ח”כ רובי ריבלין, יו”ר הליכוד העולמי דני דנון, מנכ”ל בית”ר יעקב חגואל, ועוד מאות מוותיקי בית”ר, אצ”ל ולח”י שהשתתפו בכנס מרשים במרכז מורשת בגין, בו פרש ניר ברקת תוכנית מקפת ומפורטת לפיתוחה וחיזוקה של ירושלים המאוחדת על כל סביבותיה (תוכנית ירושלים-רבתי), שתמנע את כל הרעיונות לחלוקתה. ברקת גם הודיע בכנס שפרש ממפלגת קדימה מחשש כי תוותר על ירושלים המאוחדת, והבהיר שרק בירושלים מאוחדת על כל חלקיה ניתן לדאוג לרווחת כל התושבים. לפיכך לא ניתן להבין כיצד תומך נתניהו דווקא במועמד החרדי מאיר פורוש שאין לו שום מחוייבות לאחדות העיר. האם שכח נתניהו שמפלגה חרדית כמו אגודת ישראל, בראשה עומד פורוש, שבעיניה המושג “ציונות” מהווה מילה גסה, מחוייבת רק לצרכי העדה החרדית? האם מתעלם נתניהו מהעובדה שכל המפלגות הציוניות, כולל המפד”ל, תומכות בניר ברקת? האם שוב מתגלה שלנתניהו חשוב יותר קומץ עסקני אינטריגות ירושלמים מאשר עשרות אלפי הליכודניקים בשטח, פעילי השכונות המגייסים את את הקולות לליכוד, כמו אבי מויאל ודודו גולן? האם כל זה מעיד על המשך המדיניות השגוייה של נתניהו, לפיה סוגרים ומייבשים סניפים, פוגעים בכוחו של מרכז הליכוד המאכלס את פעילי השטח האמיתיים, שבלעדיהם אין תקומה לליכוד?
איוולת גמורה היא לתמוך בחרדי פורוש, כאשר מול כל אלה בליכוד שרק דיברו על ירושלים מאוחדת, כשחיים רמון פרסם את התוכנית לחלק את הבירה לפני כשנה וחצי – דווקא ברקת היה זה שנקט בצעד מעשי, הקים מייד את הארגון “אם אשכחך” המחייב את חבריו ואת כל החותמים על העצומה שניסח, לפעול למען חיזוק ירושלים המאוחדת וסביבותיה ולצאת נגד הכוונה לחלק את הבירה.
בעצומה שניסח ברקת נאמר כי ירושלים איננה עומדת למשא ומתן ולא תעמוד לעולם בשום סימן שאלה. ברקת הדגיש עוד כי דווקא היום, יותר מתמיד, צריך להשקיע את כל האנרגיה והמשאבים כדי לבנות, לפתח ולחזק את ירושלים-רבתי, לחזק את כלכלתה, לפתח בה מקומות תעסוקה, לטפח בה חינוך יהודי ערכי איכותי, כדי שירושלים תישאר לנצח בירתו השלמה והמאוחדת של העם היהודי, למען ילדינו ולמען הדורות הבאים.
ניר ברקת לא הסתפק בעצומה והכין תוכנית מעשית לעצירת ההגירה השלילית בירושלים ובמטרופולין סביבה. בתוכנית מובהר מדוע נדרשת לביצועה מנהיגות צעירה ונחושה הנוקטת במדיניות המחויבת לחיזוקה של ירושלים, מדיניות שתמשוך ותשמר אוכלוסייה יהודית חזקה ותבטיח בה רוב יהודי לנצח. ברקת תיאר דרכים לקידום כלכלת העיר ופיתוח התעסוקה, פיתוח דיור בר-השגה לצעירים וסטודנטים, רפורמה מקיפה במערכת החינוך, ניהול יעיל ואיכותי של משאבי העיר והעירייה. ברקת הדגיש שכל אלה מחייבים תנאי מקדים : ירושלים מאוחדת!, שכן רק בירושלים המאוחדת ניתן יהיה לפתח את העיר כמכלול ולנצל את יתרונותיה על כל חלקיה. לשם כך הכרחי להשליט ריבונות יהודית גם במזרח העיר, מדגיש ברקת, כאשר המטרה היא למצות את הפוטנציאל של ירושלים כמוקד עלייה לרגל בעולם כולו.

ולכל אלה שמבקשים להפסיק לבקר את נתניהו בטענה שביקורת כזו פוגעת בליכוד, ייאמר: טולו קורה מבין עיניכם. אם נתניהו לא ישנה את מדיניותו כלפי הגרעין האידיאולוגי הקשה של הליכוד וכלפי הפעילים המסורים בשטח – זה יהיה סופו של הליכוד ולעולם לא יוכל להגיע לשלטון.
רק ביקורת בונה שתיפול על אוזניים שומעות של נתניהו ואנשיו – רק בה יש סיכוי שהליכוד יגיע לשלטון בבחירות הבאות. והעיקר: רק ביקורת כזו תוכל אולי לגרום לכך שהליכוד ימשיך לפעול על פי הרעיון הלאומי הצרוף מבית מדרשו של זאב ז’בוטינסקי.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

לוד : המורה של רביבו תומך במרציאנו

אלי חזן

בני בגין בכנס בחירות בפתח תקווה

אריק זיו ויזר

ניצחון הליכודניקים ו”ליכודניק” בירושלים

אלי חזן

כהן את דותן למען האזרחים ברעננה בע”מ

אריק זיו ויזר

“הב לנו שלוחה”

אלי חזן

שקר דיברה – תביעה קיבלה

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן