20.1 C
תל אביב
28 במרץ 2024
ליכודניק
דעות

הטור לשבת של אבי רוזן

הסדנא למנהיגות

 

את קרב המיקרופונים שהתחולל בין אריאל שרון לבין יצחק שמיר בשנת 1990 איש לא ישכח שרון עלה   לבימה ומגנט את ההמונים מאז הוא הוכתר כמר ביטחון ואחד שיודע לעשות סדר.

בשנת 2005 אותו שרון הולך על מהלך של גירוש יהודי גוש קטיף ומקים בפועל את 'מדינת חמאסטן' מאז תווכי הטילים קוצרו ותל אביב הוכפת להיות יעד ומטרה של ארגון החמאס מיליוני ילדים מבלים מדי ערב בחדרים מוגנים והם לא גרים בשדרות ובאשקלון הם תושבי רעננה רמת השרון ותוכנית ל'.

בשנת 2007 בנימין נתניהו עומד בראשות האופוזיציה ואומר את הדברים הבאים:"הממשלה יכולה לעשות דברים רבים כדי להגן על האזרחים לפנות את מי שצריך ולמנוע את הרקטות.

אפשר להטיל סגר על רצועת עזה להפסיק שירותים מסוימים לרשות הפלשתינאית כמו חשמל ומים ולהיכנס באופן מוגבל ארבעה עד חמישה ק"מ פנימה.

כרגע הממשלה אינה עושה דבר בכדי להגן על תושבי שדרות. השיתוק הזה המחדל הזה חוסר האונים הזה חייב לעבור מהעולם".

משנת 2007 עברו הרבה רקטות מעל שמי ישראל נתניהו עומד כבר פעם שניה בראשות הממשלה ושדרות מוכת הקסאמים והגרדים זה עניין שבשיגרה. כינסה באופן מגובל? הפסקת חשמל ומים? . נתניהו מאמץ מדיניות של איפוק. איפוק זה כוח אמר איש הימין אריאל שרון. גם נתניהו רואה באיפוק עמדה של כוח. את אותו איפוק הוא לא גילה כלפי חבר מפלגתו דני דנון. מול דנון נתניהו גילה אפס סובלנות.

החמאס אינו מצליח לפגוע בעורף אבל הוא מצליח לפגוע בממשלתו של נתניהו. ובאחדותה של הקואליציה. ביום שלישי הקרב על הנהגת הליכוד עלה שלב ונתניהו זוכה לחיבוק חם ואוהב מזהבה גלון, ומבוז'י הרצוג. גם הציבור שכל כך רואה בו מנהיג דגול לא יתמוך בו לרגע בבחירות הקרובות. את קהל הבית הליכודי הוא איבד לטובת דני דנון ומירי רגב. נכון יהיה לומר כי דני דנון סלל את דרכו לעשירה הפותחת של הליכוד. את הפופולאריות לה זוכה דנון בימים אלו הוא חייב לשניים לחמאס ולנתניהו. השבוע הם זכו להקים מנהיג חדש לליכוד.

זהו כוחו של נתניהו היכולת שלו לזהות מנהיגים הנמצאים בתחילת הדרך להריץ אותם היישר למרכז הבמה. לפני כחודש היה זה גדעון סער היום זה דני דנון.

האם החרדים בדרך לקואליציה

"מה הסבירות שנראה אתכם בקואליציה חדשה"? שאלתי את אחד מחברי הכנסת של יהדות התורה. "קלושה ובלתי מציאותית" אמר אותו חבר כנסת. נתניהו קנה לעצמו 'מי שברך' בציבור החרדי. גם בש"ס וגם ביהדות התורה לא יהיו מעוניינים לתת לנתניהו את קרש ההצלה האיש שפגע בעולם התורה במשפחות ברוכות ילדים והוסיף אלפי ילדים למעגל העוני אותו אדם הפך מידיד החרדים לאחד מהאויבים הפוליטיים  הקשים שידעה היהדות החרדית.

יש שדנים אותו לכף זכות "הוא שבוי בידי בנט ולפיד" אחרים יאמרו "זה ליברמן שלא מאפשר את כניסתם של החרדים לממשלה" כך או כך החרדים נמצאים בחוץ ובכל פעם עושים בהם שימוש של נוסע הנמצא בסטנד ביי.

האמת שליברמן לא מתנגד לכניסתם של החרדים הוא מתנגד לכניסתו של ליצמן. איש לא יכול לערוב לליברמן שליצמן ימשיך לכהן כחבר כנסת מן השורה ולא יקבל תפקיד ביצועי. באם האפשרות הזאת הייתה מעשית אפשר שליברמן היה הולך על מהלך של כניסת החרדים לממשלה.

אם לשפוט על פי הרוחות הנושבות בכנסת אפשר שכבר במהלך החורף הקרוב של שנת תשע"ה אנו נמצא את עצמנו במערכת בחירות. דווקא יציאה לבחירות מעמדת המוכה והחבול תטיב עם המגזר החרדי. היום כל חובש כיפה מבין את המשמעות של תמיכה במפלגות שאינם חרדיות מחד. וישיבת המפלגות החרדיות מאידך.

היו שסברו כי ניתן להשפיע מבפנים וכך הוקמו להם מפקדי חרדים במפלגות חילוניות. המפקדים האלו לא תרמו דבר ואיש לא ספר את המתפקדים החרדים. איש מחברי הכנסת של הליכוד לא שקל פעם האם לא להצביע או להימנע בנושאי דת ומדינה. מנגד היו לא מעט חברי כנסת שחששו להצביע נגד עמדתו של חה"כ חיים כץ בנושאי כלכלה תאגידים וחברות.

המסקנה חרדים יקרים מקומכם בתוך המפלגות החרדיות. אין לאדם ירא שמיים מה לחפש במפלגה חילונית.

ליברמן מדבר ברור

לא רק נתניהו עובר טלטלה פנים מפלגתית גם ליברמן עובר טלטלה לא קטנה. העימותים הפנים מפלגתיים בתוך ישראל ביתנו מתבצעים בשקט ומתחת לפני השטח. אבל השבוע היה ניתן להבין כי דווקא השר אהרונוביץ עומד לקראת סיום דרכו הפוליטית בישראל ביתנו בישיבת הקבינט ליברמן תומך בכניסה לעזה ובפעולה צבאית ומתנגד להפסקת אש. אהרונוביץ השר לביטחון פנים ואיש מפלגתו של ליברמן תומך בעמדת ראש הממשלה ותומך בהפסקת אש.

ליברמן מצא לנכון לשבח בשפתו הייחודית את השר לביטחון פנים. גורמים שונים דוברי השפה הליברמנית ביאורו לי המחמאות האלו של ליברמן מבשרות את קץ דרכו של אהרונוביץ. יותר מדי כשלים קורים במשמרת שלו מוקד 100 ופרשיית השחיתות במשטרה הפכו את המשטרה לבדיחה אמון הציבור ירד פלאים והכל בגיבוי מוחלט של השר.

אני עוקב תקופה ארוכה אחר התנהלותו של אהרונוביץ תשובותיו במליאת הכנסת לחברי כנסת בנושאי ביטחון פנים תמיד ברורות וחדות המשטרה צודקת מעולם הוא לא סבר כי יש מה לתקן ויש מקום לבדוק. גם בנושא מוקד 100 המשטרה מתדרכת כתבים כנגד שירות הביטחון הכללי.

אפשר ששינוי בזהותו של השר המכהן יוביל לשינוי משמועתי.

תשע שנים לגירוש מגוש קטיף

תשע שנים חלפו מאז גורשו מאדמתם מאות משפחות תושבי גוש קטיף.בדיון שנערך בוועדת הפנים של הכנסת מתברר כי למרות שמנהלת תנופה הייתה אמורה לפתור את בעיות מפוני גוש קטיף, 9 שנים לאחר הפינוי –  40% מתושבי גוש קטיף עדיין לא מצויים בבתי קבע. יו"ר המועצה האזורית לכיש, דני מורביה, שהציג דווקא קליטה יעילה של המפונים והקמת שלושה יישובים, טען שלגבי אחד היישובים, כרמי קטיף, עדיין קיימת התמשכות של התהליכים מול משרד החקלאות (וועדת הקרקעות) והרשות למקרקעי ישראל, דבר המונע חתימת הסכם מול רשות מקרקעי ישראל והתקדמות בהקמת היישוב. בעיה אחרת של אחד היישובים היה אי-אישור תב"ע במשך 6 שנים.

התושבים גם סיפרו שבישוב ניצן קיימים עסקים בקרווילות שקיבלו צו פינוי לפני מציאת פתרון לקיום המרכז המסחרי הקטן. מדובר בכ-10 בעלי עסקים המספקים שירותים לתושבים. תושב נוסף, שהיה בעבר תושב רפיח ים, ציין כי בעבר אושר לו דונם מסחרי ואולם כעת הוא אינו מקבל דונם תמורת דונם כפי שהחקלאים מקבלים והממשלה מציעה לו רק 100 מ"ר. מר אבי פרחן המייצג קבוצת מתיישבים שפונו מימית, התיישבו באלי סיני ושוב פונו, סיפר כי כעת הם מנסים להתיישב בקיבוץ נווה ים, ואולם בעיות ביורוקרטיות סבוכות מונעות את תחילת עבודות פיתוח התשתיות של היישוב. אולם לחברי הוועדה נגע ביותר סיפורו העצוב והנוגע ללב של מר יוסי אטיאס, אחד המגורשים . מר אטיאס היה בעל מפעל מזגנים בגוש קטיף, ובשירותו הצבאי אף קיבל צל"ש במלחמת לבנון הראשונה. ואולם, כיום הוא נתון להתקפי חרדה קשים ונמצא בטיפול פסיכיאטרי. "אני הדוגמא הקלאסית של מפונה שלקח את גורלו בידו. אני מעדיף למות אם אלו החיים במדינה שהגנתי עליה", אמר אטיאס.

מתכננת מחוז דרום של משרד הפנים, הגב' אליסיה סיבר, ציינה כי כל תכניות היישובים במועצה האזורית לכיש אושרו. היא ציינה כי התב"ע שעדיין לא מאושרת עבור ניצן, הופקדה בינואר 2014 ותובא לדיון בתאריך 4.8.14.

ח"כ זבולון כלפה אמר כי "נחשפנו לדברים קשים. המציאות עגומה. אין כיום גורם אחד שדואג למתיישבים. מנהלת תנופה לא פועלת וכל משפחה מתנהלת בעצמה מול משרדי הממשלה השונים. צריך להושיב את כל הגורמים יחד ולקבוע דדליין לפתרון בעיות מפוני גוש קטיף".

ח"כ דוד אזולאי אמר  בדיון:  "זו בושה וחרפה למדינה שמתנהגת כך כלפי אזרחיה. תשע שנים אחרי ההתנתקות – אין כאן מנהלת שפועלת, אין יד מכוונת, לא של לשכת רה"מ ולא של אף גורם אחר. זו אחריות רה"מ שלכל תושב תהיה קורת גג". יו"ר הוועדה הודיעה על הקמת וועדת משנה בראשות ח"כ זבולון כלפה שבה יהיו גם חברים חברי הכנסת דוד אזולאי ונחמן שי. הוועדה תפעל מול הגורמים השונים ובכל הסוגיות שתראה לנכון לטפל.

עלילות בן דהן וישובי הדרום

אלי בן דהן יקיר המדור מצליח להפתיע בכל פעם מחדש. נכון יהיה להגדיר אותו כטרמפיסט. בכל בפעם מזהה בן דהן את האפשרות לעשות כותרת על גבם של האחרים וחיש מהר משוגרת לה הודעה לעיתונות הקושרת את בן דהן לעניין.

כזכור לכם כך נהג בן דהן ביום השואה בשעה שניצל את השואה לצורך מינופו ברשת החברתית. והשבוע בן דהן עושה זאת על גבם של תושבי הדרום. בן דהן נזכר שבדרום יורים קסאמים וגראדים והודיע כי הוא דורש למגן את כל בתי הכנסת. רעיון טוב.

אלא, מה קרה שבן דהן נזכר בזה רק היום מה גרם לו להמתין עד עתה. הרי זה לא סוד שאזור מוכה פעם אחר פעם? והאם מישהו לקח את הנושא ברצינות? האם סגן השר הציב לו"ז למיגון אותם בתי כנסת?

אתם מצפים לתשובה? אני לא. פעמים רבות שאני שולח בקשות לתגובה לדוברת של סגן שר. הדוברת של סגן השר טוענת כי לא מקבלת את השאלות בדואר האלקטרוני.

המעניין שלפני מספר חודשים שלחתי לסגן השר שאלה בעניין נסיעה לחו"ל הדוברת אומנם לא השיבה עד עתה אך לפי כמות ההיסטריה שהלשכה נתקפה השאלה אכן הגיע.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

ה"ספרינט" של שלי ו"המיחזור" של פרץ.

אריק זיו ויזר

הערכת מצב בעקבות ארוע הירי בצפון משטח לבנון

אריק זיו ויזר

כחלון מה אתה עושה?

עינר אביב

זוטי דברים

אמיתי שיף

עין תחת עין שן תחת שן – ליאור אלפרוביץ'

אריק זיו ויזר

דברים שלא ידעתם על "הסיפוח" הישראלי

אלי ורד חזן
דילוג לתוכן