34.1 C
תל אביב
25 באפריל 2024
ליכודניק
הכנסת

הח”כים הערבים מחו- חוק הדגל אושר

למרות מחאת הח”כים הערבים חוק הדגל ביוזמתה של סגנית יו”ר הכנסת חה”כ נאוה בוקר אושר אתמול, יום ב’ 18.7.16 במליאה בקריאה שנייה ושלישית.

 



חוק הדגל, על פיו תוחמר הענישה כנגד מי שיבזה את דגל המדינה לכדי 3 שנות מאסר וקנס מירבי של 58,400 ₪, אושר היום, יום ב’ 18.7.16, בקריאה שנייה ושלישית.

עד כה קבע החוק עונש מאסר של שנה אחת וקנס של 300 לירות בלבד. כעת, לאחר אישורו, ישתווה העונש מבחינת המאסר על פגיעה בדגל ישראל לפגיעה במדינה ידידותית אך בהקשר של קנס כספי ישתנה המצב מן היסוד. 

החוק נתקל בהתנגדות עזה של חברי הכנסת מהרשימה המשותפת, ועבר למורת רוחם ברוב של 38 תומכים מול 12 מתנגדים ו – 4 נמנעים.

יוזמת החוק, סגנית יו”ר הכנסת חה”כ נאוה בוקר: “יזמתי את החוק מיד עם פרוץ גל הטרור האחרון. ראיתי כיצד בישובים ערביים ובאוניברסיטאות מובילות שורפים דגלי ישראל ומבצעים בהם מעשים מחפירים, והזדעזעתי. מדינה מתוקנת לא יכולה לספוג את הפגיעה באחד מסמליה המרכזיים והיא צריכה לדרוש לכבד את הדגל. מעבר לכך, מדובר בניצני ההסתה. מה שמתחיל בשריפת דגל נגמר בתקיפת חיילים ובפיגועי טרור ורצח של חפים מפשע. עלינו לשים לכך סוף למרות מחאת חברי הכנסת הערביים שהתרגלו רק לקבל מהמדינה ולא לתת.”

הצעת החוק בנוסחה המקורי, כללה גם ענישה מחמירה יותר וכן של שלילת הזכאות למלגות לימודים, שירותי בריאות ודמי ביטוח לאומי, אך בשלב זה אלה לא אושרו בשל עמדת משרד המשפטים.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

הליכוד מוכיח כי לבני היא לא כזאת מיסיס קלין

ח”כ לימור לבנת בתגובה להצטרפותו של האלוף במיל עוזי דיין לליכוד:

אריק זיו ויזר

כנס חירום! אומרים לא להקפאת הבנייה

אריק זיו ויזר

המסמרטט – בן זאב

אריק זיו ויזר

צדיק חברתי !

אריק זיו ויזר

דיון סוער בוועדת הכלכלה בנושא הדייג בכנרת

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן