23.1 C
תל אביב
25 באפריל 2024
ליכודניק
דעות

ההצגה של רון נחמן

כל פעם מחדש מפתיע ‘האיש השווה מיליונים’ ; עשרים שנה הוא חיכה לרגע הזה ; היוצר,האומן,המחזאי והמפיק של ההצגה הכי טובה בשומרון : אריאל ,העיר שבנה לתפארת מדינת ישראל ; רון נחמן הוא בן גוריון של השומרון

ההצגה של רון נחמן
 
 
‘פתיחת ההיכל’ :
ברוך אתה השם אלוקינו מלך העולם שהחינו וקיימנו והגיענו לזמן הזה“,רון נחמן ,בטקס פתיחת היכל התרבות .
 
בזמן הזה ,דמעות הציפו את ראש העיר המיתולוגי של אריאל ,מייד לאחר טקס הפתיחה .
בזמן הזה ,היו אמורים להפגין מחוץ להיכל ,שהפך מ”שנוי במחלוקת” ,להיכל האחדות של נחמן .
בזמן הזה ,תקע האדריכל של בירת השומרון עוד יתד יהודי ,ציוני ,תרבותי.
בזמן הזה ,הוכחנו לעצמנו כמה אנו שפויים ,דווקא בתוך התוהו ובהו המתרגש עלינו,מבית ומחוץ ,כמה אנו יהודים ,כמה אנו תרבותיים!
 
“חג החנוכה מתקרב ודעו לכם שנס גדול היה פה. אחרי 2,000 שנה יש בשומרון היכל תרבות” ,אמר נחמן בחזרה גנראלית לפני כחודשיים ,” זהו יום גדול. הנה אנחנו כאן, למרות המחאות מבית, למרות כל העולם, אחרי 20 שנות ייסורים “.
אי אפשר להישאר אדיש לזה האיש .אי אפשר להחרים אותו ; מי שלא רצה אותו כמתנחל באלקנה[1] – יקבל אותו כראש בירת השומרון ! זו גם העת,אולי,להזכיר : די להפרדות! די להסתגרות! די להתחרדות! בתוך עמכם אתם חיים ,”אל תפרשו מן הציבור” ,כדברי חז”ל – והציבור לא יפרוש ממכם .תפסיקו לנצח את עצמכם ,למדו מנחמן .
 
“חזון רון נחמן חזק יותר מחזון אובמה”
 
כך ענה נחמן ,בתשובה שגרתית,לשאלה שגרתית ,כמעט ‘פאבלובית’ של כתב ישראלי שגרתי .ואכן כך ; רון נחמן עבר ששה כאלו ,אובמה פלוס מינוס.נחמן חי מחרם לחרם ,פלוס מינוס ,מהקפאה להפשרה ולהיפך .חרם על המרכז האוניברסיטאי ,חרם של אנשי שמאל (והערבים) על מוצרי ישובי יו”ש,והחרם ה’תרבותי’ הידוע .
החזון של נחמן הוא “ליצור בשומרון מסה קריטית של אנשים – מפתח תקוה ועד הבקעה” .נחמן הציע לטוניבלייר “להיות חוד החנית לשלום, כי שלום צריך לבוא מלמטה, לא מלמעלה. אני אעשה זאת עם השכן שלי בסלפית, עם הכפריםפה בסביבה שדאגתי שיחברו אותם לרשת החשמל, כדי שלא יחיו על גנרטורים, שדאגתי שיחברואותם למוביל הארצי“.  
החזון של אובמה לשרוד עוד שנתיים עם קונגרס עוין.
החזון של נחמן הוא 60 אלף תושבים באריאל בעוד עשר שנים .החזון של נחמן ,זה החזון של בן גוריון ,זה שדפק על השולחן וקמה מדינה : “זה הבית הלאומי שלנו ” ,מסכם נחמן בפשטות.
 
חוסיין אובמה כבר לא יהיה נשיא ואריאל תהייה קיימת“, הוא מתחייב.
 
 
 
המחלה
 
לא ,איני מתכוון למחלה עמה מתמודד רון נחמן ; אלא המחלה עמה מתמודד עם ישראל : “העם היהודי חולה במחלת נפש […] העם הזה שונא את אוהביו ואוהב את שונאיו. כל העולם מטיל עלינו חרם, והאמנים מצטרפים אליהם ([2])  “,קובל .
יוצרים,אמנים,כותבי ו’מספרי סיפורים’ – החרימו את אריאל של נחמן ; אבל ,נחמן בעצמו יוצר ,אמן ,אדריכל הניצחון ,בלשון הגשש החיוור ,הוא הסיפור של הפוליטיקה היפה ,המעשית .כשנשאל ע”י כתב צרפתי “מה העתיד של ישראל” ,ענה לו: “מהו העתיד של פאריס, אם זו תהיה בירה צרפתית או מוסלמית ? “.
 
“פרס על מפעל חיים?  “, נשאל נחמן.
כך ענה : לא ,מה אני לובה אליאב שהקים את חלוצה ?
לובה אליאב הוא לא .
רון נחמן הוא “הבן-גוריון” של השומרון ,שלקח אדמת טרשים ,ושני אוהלים ,והפכם לעיר עם כ 19,000 תושבים,מרכז אוניברסיטאי – והיכל תרבות.אגב , ב.ג – זה סירב לקבל פרס ישראל בטענה ש “זוהי חובתי לארצי”.
 
ובאשר למחלה הפרטית ,איתה מתמודד נחמן.
מנחמן אל נחמן   : “ניצחתי ואנצח גמרתי ואגמור ,אני נהר המטהר מכל הכתמים ” [רבי נחמן מברסלב].
 
תודות
 
תודה .תודה למחרימים ,אמר נחמן ,בלעדיהם לא הייתה תקשורת מכל העולם .
תודה לועדת הקבלה של אלקנה ,בלעדיכם נחמן היה ‘עוד מתנחל’.
תודה לרון נחמן ,בלעדיך לא הייתה קמה העיר .
 
רון נחמן הוא התגובה הציונית בהתגלמותה לזורעי הפירוד וההרס העצמי בישראל ,אלא שרוצים ‘שלום עכשיו’ ,”אבל לא הקימו ישוב אחד בגליל,דברי נחמן.
ניצחנו וננצח .בבניין היכל התרבות ,ובבניין הארץ – ננוחם .


[1]לפני 33 שנים, כשלא קיבלו אותו לאלקנה, הוא החליט להקים בעצמו יישוב שבוכולם יתקבלו בברכה ,כתבה בNews1 ,28.10.2010,[קישור]
[2] אתר Nrg ,4.9.2010 [קישור]



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

נא לא להפריע לסורים

אלי חזן

בחירות ומשילות

חיים פוזן

ישראל חזקה עם מיסוי גבוה לרווחים על הגז

אריק זיו ויזר

אילת שקד נתפסה משקרת לציבור

עינר אביב

כה אמר ז’בוטינסקי- כל אזרח הוא מלך. מספר הערות על הכרה, גאווה וזכויות.

אריק זיו ויזר

“עופרת יצוקה – 2”, עכשיו, ויפה שעה אחת

אלי חזן
דילוג לתוכן