24.1 C
תל אביב
19 באפריל 2024
ליכודניק
סניפי הליכוד

ההילולה המרכזית של סוכות בבית הכנסת בושאייף

ביום שני 05/10/2009 שהו אלפי חוגגים בהילולה המרכזית של סוכות בבית הכנסת בושאייף במושב זיתן אותה ארגן מר יואב דבוש יו”ר העמותה ומייסד פורום “מדברים מהשטח” יחד עם שותפיו לפורום שלומי גבאי ואילן אסל. בית הכנסת בושאייף הינו המרכזי והקדוש ליהדות לוב ובשנים האחרונות מגיעים להילולות אנשים מכל העדות אשר מאמינים בסגולות הצדקת בושאייף. בית הכנסת המקורי בזליתן הועתק במדויק למבנה במושב זיתן וכיום מבנה בית הכנסת בושאייף במושב זיתן הוא מהמפוארים והגדולים בישראל ובעולם. 
לאחרונה בית הכנסת בושאייף נבחר ע”י עיתון “כלכליסט” לאחד מבתי הכנסת המפוארים והמשפיעים בישראל . 
להילולת סוכות במושב זיתן הגיעו עשרות אלפים מכל רחבי הארץ מכל הגילים, המינים והעדות שכיבדו את הצדקת בושאייף בנוכחותם. קהילת יהודי לוב זוכה לכבוד והוקרה מצד בכירים רבים. 

להילולה הגדולה הגיעו מכובדים רבים שכיבדו את העדה הלובית בנוכחותם ובירכו את קהל עשרות האלפים מהבמה המרכזית. לאירוע הגיע סגן ראש הממשלה השר דן מרידור אשר זכה לאהדה רבה מצד קהל האלפים ובירך את הציבור הרחב בברכה הידועה “זייארה מקבולה” שפירושה ביקור מוצלח בנוסף בנאומו הסוחף קרא מעל הבמה המרכזית לשחרורו של החייל החטוף גלעד שליט ואמר “בזכות הצדקת בושאייף נזכה לראות את גלעד שליט בהילולה הבאה”. מארגן האירוע מר יואב דבוש בירך את השר מרידור על הגעתו להילולה ובירך את הקהל הרחב שמגיע בדביקות מידי שנה להילולות. 
כמו כן הגיע להילולה שר התקשורת משה כחלון, בן העדה הלובית אשר מגיע בדביקות מזה שנים להילולות בושאייף ובנאומו בירך את קהל האלפים והבטיח שימשיך להגיע לבקר בהילולות. אמו של השר כחלון עלתה לבמה והדליקה יחד איתו נר. סגן השר לפיתוח הנגב והגליל ח”כ איוב קרא הוא דרוזי ובכל זאת הגיע לחגוג בהילולה ואמר בסיום נאומו “ה’ עוז לעמו ייתן ה’ יברך את עמו בשלום”. 

ח”כ ציון פיניאן הגיע בפעם הראשונה להילולה ואמר בנאומו כי “בישראל יש שלושה מקדשים ובית הכנסת בושאייף הוא אחד מתוך שלושת המקומות הקדושים בישראל”, בהמשך נאומו פילל לשחרור החייל החטוף גלעד שליט. ח”כ כרמל שאמה בירך את קהל האלפים וקיבל ברכה מרב המושב. ח”כ מירי רגב הגיעה להילולה ובירכה את הקהל וקראה גם היא לשחרורו של גלעד שליט. מסיבות לא ברורות החליטה המשטרה לחסום את הכביש לבאי האירוע ובשל כך נאלצו שר התחבורה ישראל כץ, השר יולי אדלשטיין, ח”כ אופיר אקוניס וח”כ יריב לוין אשר הגיעו עד למחסומי המשטרה לחזור בשל חסימת המשטרה את הכביש ולא הצליחו להיכנס לאירוע. את האירוע ארגנו ראשי פורום הליכוד “מדברים מהשטח” יואב דבוש, שלומי גבאי ואילן אסל אשר ליוו את השרים ואת חברי הכנסת בביקור. להילולה הגיעו גם יוסי וורד בובליל, בני העדה הלובית שמקפידים להגיע להילולות כמידי שנה יחד עם בתם עינב בובליל בנבנישתי. מנהל האירוע מר יואב דבוש אמר כי: “קיום האירוע לווה בהכנות מפרכות וקשיים רבים אך בכל זאת הצלחנו להמשיך במסורת ארוכת השנים של הילולת בושאייף וב”ה נמשיך בה עוד שנים ארוכות. ברצוני להודות למכובדים שהגיעו להילולה ולכל מי שעמל לקראת האירוע וכן לציבור עשרות האלפים שמגיעים כמידי שנה להילולות בושאייף, מי ייתן ונחווה



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

פיניאן ואקוניס בנצרת עלית אצל ראש העיר שמעון גפסו / טובה מעוז

אריק זיו ויזר

שיקום מפלגת העבודה עובר דרך הקפאת הישובים ביהודה ושומרון מאת:דוד שאין

אריק זיו ויזר

נתפסו במצלמתה של טובה בסוכה של ישראל

אריק זיו ויזר

הקרב על הסניף

אריק זיו ויזר

נתניהו באירופה חוטובלי בשאנור

אריק זיו ויזר

חברי המרכז הדרוזים והתנועה

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן