18.1 C
תל אביב
20 באפריל 2024
ליכודניק
דעות

ההבדל בין ישראל כץ וניקי היילי

שר תחבורה ישראל כץ ומושלת דרום קרוליינה ניקי היילי שואפים לבנות נמלים חדשים. ההבדל בין שני האישים הוא כל כך עצום, שאני מודה לקב”ה שישראל כץ הוא איתנו וניקי היילי היא רחוקה אי שם.

 


 

נמל סוואנה ממוקם בשפך נהר סוואנה שזורם לתוך האוקיינוס ​​האטלנטי ומהווה את הגבול בין מדינת ג’ורג’יה ומדינת קרוליינה הדרומית. נמל סוואנה נמצא בצד של מדינת ג’ורג’יה והוא בבעלות ממשלת ג’ורג’יה. בסוף המאה ה-20, קרוליינה הדרומית החליטה כי המפרץ הטבעי צריך להיות מנוצל גם על ידיה; לכן קרוליינה הדרומית החליטה להקים נמל ימי בבעלות פרטית מהצד השני של הגבול בינה לבין מדינת ג’ורג’יה. מדינת ג’ורג’יה ממש לא אהבה את הרעיון ונקטה בכל האמצעים האפשריים כדי למנוע את בנייתו של הנמל. עד כה הצעדים הללו היו מאוד מוצלחים ואין נמל בצד של קרוליינה הדרומית.


האם סקר כלכלי נצרך? בוודאי. האם ייעוץ משפטי נדרש? בהחלט. האם מחקר סביבתי חיוני? אין ספק. האם דיאלוג עם נמל סוואנה הוא חשוב? ברור שכן. היי! ומה לגבי קו הגבול בין מדינת ג’ורג’יה ובין מדינת קרוליינה הדרומית. איפה הוא בדיוק עובר? כך מדינת ג’ורג’יה הפכה לשותפה בפרויקט הזה. אבל וואו! הסקר הכלכלי הוא כבר לא מעודכן עכשיו, אז אין ברירה ונעשה סקר חדש. עכשיו אפשר להבין איך הפרויקט הזה לא התחיל במהלך 20 השנים האחרונות . גם החלטות חשודות של המושלת ניקי היילי הובילו להאשמה בשחיתויות.


היעדר התחרות גרם לחוסר יעילות מדהימה. בדו”ח של ה-OECD (שעובדי נמל חיפה לעתים קרובות מתגאים בו כי חיפה מדורגת במקום הרביעי בדו”ח) נמל סוואנה מדורג במקום הרביעי מהסוף, אחרי נמל קראצ’י בפקיסטן ובנמל ביירות בלבנון. כצפוי, נמל סוואנה מדורג במקום האחרון בנמלי ארה”ב.


המומחים של וועד עובדי נמלי ישראל – פרופ’ אביה ספיבק וד”ר מאיר אמיר, פרסמו נייר עמדה שקבע שעיכוב בבניית הנמלים החדשים באשדוד ובחיפה הוא הכרחי. בניגוד לניקי היילי, ישראל כץ הבין מייד את המשמעות ההרסנית של עיכוב כזה ודחה את הצעתם. אזרחי צפון קרוליינה חסרי המזל אתם יכולים פשוט לקנא בנו. לנו יש את ישראל כץ.


*ד”ר יאיר ויסמן הוא מומחה תחבורה שלמד ועבד במדינת ג’ורג’יה.

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

400 חרדים התגייסו היום. יחזקאל דשט מתמוגג ומבקש ללמד דברים חדשים

אלי חזן

ישראל, אל תתן להם לעשוק את האוצר!

דניאל נחמיה

הדלפה מדו”ח סאאב”א -“אירן התקינה מאות צנטריפוגות”.

אלי חזן

זוכרים את הנופלים : עומרי אקוניס על סמ”ר חיים בכר ז”ל

אלי חזן

סומכים עליך, ראש הממשלה

אלי חזן

ז’בוטינסקי בין מופת לחזון לאומי

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן