25.1 C
תל אביב
18 באפריל 2024
ליכודניק
דעות

הדר בתגר – קפיטליזם נאות. מבוסס על חמשת הממים + 7.

Change is nature dad, the part we can influence, and it starts when we decide.

Remi (the rat), in the film Ratatouille.




סוציאליזם חזירי.

רבים מהאזרחים במדינתנו, לא זוכרים או מסרבים לזכור או מחמת גילם הצעיר לא חוו את החיים במשטר סוציאליסטי בארצנו. מי שזוכר את ימי מפא”י, העבודה וההסתדרות בערגה, היה כנראה שייך לקבוצה שנהנתה מהשיטה הכלכלית (לעצמם ומשפחתם) כמו גם מהכוח והכיבודים שהשיטה העניקה להם.

ההסתדרות שהייתה המעסיק העיקרי במשק וגם נציגת העובדים, הובילה את השביתות הפראיות, היום יומיות בנמלים, בתחבורה וכמעט בכל תחום תעשייתי וציבורי. ההתנהגות הזו הביאה לקריסת המשק ולפשיטת רגל של כל הארגונים העיקריים של ההסתדרות; קרנות הפנסיה שההסתדרות שדדה, קופת חולים וכור, ספינת הדגל של התעשייה בארץ. מנהיגי המחאה ותומכיהם מהפוליטיקה והאקדמיה, כמובן שלא הזכירו לציבור את מראות “ליל הכלבים” בסולתם, לילה שבו ההסתדרות נתנה שישסו כלבים בעובדים שהתבצרו במפעל כדי לגרשם.

מאות אלפים של פנסיונרים בארץ, לא מודעים לכך שהפנסיה שהם מקבלים היום מגיעה לחשבון הבנק שלהם בזכות פעולתו הנחרצת של בנימין נתניהו שהציל את הקרנות באמצעות תמיכה ממשלתית מסיבית.

אזרחי ישראל נקעה נפשם מהסוציאליזם החזירי, השקרי והכושל ותמך בשינוי. המטוטלת של השיטה הכלכלית שלנו השתחררה מאזיקי הצד השמאלי והחלה לנוע ימינה לכיוון הקפיטליזם. המשק התאושש ואכן הצלחנו לצלוח משברים כלל עולמיים כמו משבר ה-   Subprime בשלום. כשבעולם התמוטטו בנקים כמו לימן ברדרס וענק הביטוח איי אי גי, ניזקק למיליארדי דולרים להצלתו – אצלנו הייתה צמיחה טובה ותעסוקה כמעט מלאה.


אז למה שוב לא טוב?

קפיטליזם חזירי.

כפי שקורה לעיתים קרובות ממצב קיצון גרוע אחד נוטים ומקווים למצוא מרפא מהר מאד במצב הקיצון השני. ממצב של כאוס מחלט בכלכלה שלנו, קריסת השיטה הסוציאליסטית המטוטלת נעה במהירות לכיוון הקפיטליזם ועד הקפיטליזם החזירי. ועכשיו ישנם לחצים אדירים לחזור שוב למצב הקודם הסוציאליזם, שזה טיבעה של מטוטלת.
זה למעשה מקור הכישלון של הליכוד שניתן עוד לתיקון בצורה יזומה של מנהיגות ולא כהיענות מבוהלת לתנועות מחאה! יש לשלוט במטוטלת ולא שהיא תשלוט בנו! יש לדאוג שהיא תנוע תמיד סביב נקודת האופטימום המתאימה לכלכלה שלנו ולתרבות שלנו ולאותה נקודה בציר הזמן.

The art of life lies in a constant readjustment to our surrounding.

Okakura Kaduzo.

השליטה אמורה להתבצע על ידי ההנהגה. מה שקרה בפועל היה איבוד שליטה, דבר שהוביל לאי שוויון שאין לו הצדקה, שכר לא מוסרי, יחס גרוע למועסקים שעובדים במושגים קרובים ל-.Sweatshops התנהגות חזירית קלסית של מנהלים שכל תרומתם לחברה היה פיטורין והורדת השכר של העובדים כדי לקבל בונוסים שמנים, ללא תרומה הנובעת משיפור תהליכים, מחדשנות, מהצלחות במחקר ופתוח, ללא צמיחה וגידול ברווחיות אמתיים (.(Genuine תור הזהב ל”עושים לביתם!”

הדר בתגר – קפיטליזם נאות.

We cannot become what we need to be by remaining what we are.

Max De Pree, “Leadership is an Art”

המטוטלת כבר בתנועה חזרה למה שהיה; סוציאליזם חזירי! לכן יש לפעול באופן יזום ליצור כלכלה של קפיטליזם נאות; “תגר עם הדר”. מה יותר תחרותי מספורט? אבל לספורט כללי משחק, יש שיפוט, הפוגע בשחקנים מורחק, במשחק קבוצתי כולם נהנים מהניצחון ולא רק ראש הקבוצה. אי-לכך “הדר” לא יפגע ביעילות, בתחרותיות ובטח לא בחדשנות; הוא יקנה להם יתר כוח, תנופה וגם מידה של נועם. תהיה לו תרומה סינרגטית.



12 הממים; חמשת הממים של ז’בוטינסקי + 7.
הקפיטליזם של הליכוד יתבסס על 12 ממים;
1. מצוינות; השאיפה להישגים אישיים ולאומיים.
2.משמעות; הקנית ערכים.
3.מידות; מידות טובות. ללא חזירות, השמים הם הגבול רק למי שתורם דבר אמתי (.(Genuine
4. מידע; שקיפות, עדכני, נכון ושימושי.
5. משפט; זמין לכל, אכיף מותאם לצרכים.
6. מגן; ביטחון אישי ולאומי.
7. מורה; מערכת טובה ויעילה שתומכת מהותית גם בסעיפים 1-4.
8. מקצוע; להקנות מקצוע לכל אחד תוך לקיחה בחשבון את צרכי הכלכלה במאה 21.
9. מזון; מספק, בריא – העומד בסטנדרטים של איכות טובים. בלי דיאוכסינים בביצים.
10. מעון; צריך לטפל גם בשיטות הבניה הבזבזניות והניהול של הבניה.
11. מלבוש; למשל מחירים של סוגים מסוימים של נעלי ספורט לבית הספר צריכים להיות בפיקוח.
12. מרפא; יעיל, מקצועי ונדיב. עם ניהול נכון אין סיבה שהמערכת הציבורית לא תהא תחרותית מול הפרטית. רק כך ניתן יהיה להשיג שיפור בשוויוניות.  

In competitive times, we all have to achieve more with less. It is important to achieve that in a way people don’t feel squeezed like a lemon.

Tobias Kuschel, director of global talent management at Johnson&Johnson.

כמובן שהדברים כאן ניתנים בקיצור נמרץ. אני מקווה שרוח הדברים תביא לכך שנשתחרר מסינדרום המטוטלת ונתקדם לכיוון הרצוי, מתוך בחירה נכונה לאזרח ולכלכלה ושעונה לצרכי המאה ה-21.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

אחמדינג’אד: האורח הנכון בזמן הנכון

אריק זיו ויזר

עסקת שחרור המחבלים

אריק זיו ויזר

ועדת חקירה היא הכרחית. ועדת חקירה פרלמנטרית היא מסוכנת.

אריק זיו ויזר

תפסיקו לריב

אריק זיו ויזר

איפרגן : ליברמן סוחט את הליכוד

אלי חזן

ישראל והעולם המוסלמי: היחסים כחצי סהר

אלי חזן
דילוג לתוכן