20.1 C
תל אביב
29 במרץ 2024
ליכודניק
אלי חזן

הדסה: גם החולים מייחלים לפתרון

בירושלים נחשב הדסה נכס צאן ברזל עירוני. יש לו מעמד איקוני דומה לזה של הכותל, של בית המשפט העליון, של הכנסת ושל מוזיאון ישראל. אי אפשר לסגור אותו. פורסם לראשונה בישראל היום 

 

אני ירושלמי. נולדתי בהדסה עין כרם. בצעירותי, לאחר ששברתי את ידי במשחק כדורגל בשכונה, פוניתי למחלקה סמוכה למקום שבו נולדתי כדי שיגבסו את ידי. אני מטופל על ידי רופא שיניים אשר התמחה בבית החולים הדסה, והניתוח שעבר קרוב משפחתי להסרת גידול ממאיר בוצע שם.
בירושלים נחשב הדסה נכס צאן ברזל עירוני. יש לו מעמד איקוני דומה לזה של הכותל, של בית המשפט העליון, של הכנסת ושל מוזיאון ישראל. אחרי ככלות הכל, שירת בית החולים את תושבי העיר לא רק בתקופת מלחמת השחרור, עת היתה העיר במצור, אלא גם, ואולי בעיקר, בעיתות שיגרה שהפכו למצוקה. כך היה הדבר, למשל, בעת אסון ורסאי או בעת התמוטטותו של ראש הממשלה לשעבר אריאל שרון.
יותר מכך, בית החולים משרת את כל תושבי העיר באשר הם – יהודים, ערבים ונוצרים, חרדים וחילונים. למרבה הצער או השמחה, דומה שכל ירושלמי מכיל בתוכו רגעים שבית החולים שימש מעין תפאורה עבורם. בין שמדובר בלידה או בניתוח שהציל חיים ובין שמדובר, למרבה הצער, במקרי מוות. מה שבטוח הוא שבית החולים הזה על שני מתחמיו, בעין כרם ובהר הצופים, הוא בבחינת מוסד שאי אפשר בלעדיו. הדבר מקבל משנה תוקף בשעה שגם בית חולים ירושלמי אחר, בית החולים ביקור חולים, נמצא בקשיים שמהם יש קושי מהותי להיחלץ.
החלטתו של שופט בית המשפט המחוזי בירושלים דוד מינץ להקפיא את ההליכים נגד בית החולים הדסה למשך שלושה חודשים, כדי לאפשר תוכנית הבראה אשר תציל את בית החולים, היא בשורה המכילה בתוכה תקווה לא רק עבור תושבי ירושלים אלא גם עבור ישראלים ותושבי חוץ, בייחוד אלו הנעזרים בשירותי בית החולים. שכן, אם חלילה יוחלט לסגור את בית החולים, הרי הדבר יהיה הרסני. יש לכך היבט נוסף שאנו לא תמיד מקדישים לו תשומת לב מלאה – המחקר הרפואי שנערך בהדסה הוא מחקר שלא יסולא בפז ויש לו מניות רבות בהצלת חיים. לכן תוכנית הבראה תציל גם אותו.

להמשך המאמר המקורי מ"ישראל היום" לחצו כאן 

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

לוד והמסתננים : הממשלה תיבחן במעשיה

אלי חזן

זועבי: קו אדום גם לחברי כנסת

אלי חזן

אחרי הכל – השמיים הם של כולם

אלי חזן

לא בית ולא יסודות – אלי חזן

אריק זיו ויזר

הפוליטיקה החדשה מבית היוצר של ישראל כץ

אלי חזן

מרד גטו ורשה: צדק מאוחר

אלי חזן
דילוג לתוכן