27.1 C
תל אביב
25 באפריל 2024
ליכודניק
יומן פוליטי

” הגם אתה אקוניס”

הבכיינות השבועית של ארדן, מול ש”ס ביתנו הליכודניקים, מה הבטיח ביבי לגילה, התעוררות בצעירים, שלי בעקבות ביבי, המאבק הבא ליברמן בנט מי יותר ימני

מבחן אקוניס

בכנסת הזאת אנו עדים לעובדה כי מי שמקורב לנתניהו וסער, סגן השר אופיר אקוניס, עמדה מנוגדת לפטרוניו במספר נושאים. מה שברור הוא כי אקוניס לא סתם נוקט עמדה. אקוניס קורא את המפה : מתפקדי הליכוד נוטים לקו הימני יותר. יצוין לזכותו כי הוא החזיק בעמדות לאומיות מאז ומעולם. מכל מקום, כך, בשתי עמדות, קורא אקוניס תיגר על נתניהו : התנגדותו לשתי מדינות והשבוע נקט עמדה שהוא נגד שחרור מחבלים למען תהליך מדיני .
אקוניס נקט את עמדת הנגד מתוך הכרה שאין סיכוי למפץ נוסף בליכוד ועל מנת להפוך את העתיד הפוליטי שלו לחפץ חיים הוא צריך עמדה עצמאית. לכן, חבר לעמדת הרוב של סיעת הליכוד. אקוניס הוא משל והנמשל הוא שכל ראשי המוסדות של הליכוד נגד עמדת נתניהו ולכן המבחן של דעות המתפקדים מתמצה “במבחן אקוניס”. 
הראשונה שהצמידה את התנאי לשחרור מחבלים לשחרור פולארד היא ח”כ מירי רגב. בצדק טענה : אם אנחנו משחררים רוצחים אז אובמה יכול לשחרר את פולארד.


 ארדן תחזיקו אותי

 

בבוקר יום ראשון נדהם השר ארדן, מי שהופיע תחת כל עץ רענן ודיבר כנגד שחרור מחבלים, לשמוע את בעל הברית שלו גדעון סער מודיע כי הוא תומך בשחרור מחבלים. ארדן פלט בכניסה לישיבת הממשלה: “רק במוצאי שבת אמר גדעון שהוא נגד. מה השתנה בלילה הזה?”

ארדן ממשיך במאבקי הכוח במפלגה והממשלה. עכשיו ברור לכל כי הוא איבד את השגרירות בוושינגטון והוא נשאר עם התפקידים שקיבל מנתניהו. לא סוד במערכת הפוליטית שארדן מתבכיין כי התפקידים קטנים עליו. הוא גם פתח חזית עם בוגי יעלון כאשר הוא מנסה ליצוק סמכויות למשרד להגנת העורף על חשבון משרד הביטחון. ארדן מתבכיין כאשר הוא מודיע כי אם לא יתנו לו מה שהוא רוצה הרי שהוא ילך. ארדן מאיים להתפטר מתפקידו כשר להגנת העורף אם לא יקבל את הסמכויות המורחבות לידיו כבר ביום א’. מנגד, השר יעלון ופיקוד העורף נעמדים על הרגליים האחוריות כדי לסכל את האפשרות הזאת. הביטויים שנשמעו השבוע בדיונים הפנימיים לקראת הדיון המכריע שיערוך נתניהו בתחילת השבוע הבא נעו בין האשמות ב”שרלטנות” עד “פגיעה בחיי אדם בעורף”.

בסביבת נתניהו ויעלון לא מבינים מה רוצה ארדן ? הרי היו לפניו שרים שהבינו את שרשרת הפיקוד והסמכויות. הרי לא יעלה על הדעת ששר הביטחון והרמטכ”ל יעבירו סמכויות לשר אחר כאשר האחריות נמצאת לפתחו של שר הביטחון. יתר על כן, בעבר הייתה מחשבה שאם מאחדים סמכויות בעת חרום אז הן תהיינה במשרד לביטחון הפנים, ולכן הדרישה נראית קצת לא במקום.


אדון ליאון בראשות ש”ס ביתנו.
הועדה המוניציפאלית אישרה למשה ליאון לרוץ ברשימה המשותפת אך ברור הוא כי היא החלטה מיותרת. חשוב להדגיש כי הועדה לא אישרה לו לרוץ לראשות העיר ובצדק. איך אפשר לאשר למועמד שאין לו סיכוי לרוץ?
ליאון מקבל תמיכה יותר נמוכה מאלישע פלג בסקרים שיש לקראת הבחירות. ליאון לא מוכר בעיר וללא ספק זאת מועמדות מיותרת. בימים הכי חלשים של הליכוד בירושלים הוא מעולם לא ירד לתחתית המדרגה כמו בתקופה זאת. בעבר, במצב דומה, היו מתמודדים למעלה מעשרים מתמודדים לרשימת הליכוד השבוע נסגרה הרשימה של המתמודדים למועצת העיר מטעם הליכוד ומתברר כי רק שלושה נרשמו. ממש ביזיון לסניף הכי גדול.
צריך לזכור כי מהשלושה ייכנס אחד מהסניף וזאת משום שהמקום הראשון שייך לאיש מגבעתיים, המקום השני לאיש ממעלה אדומים – דודו אמסלם והמקום השלישי לישראל ביתנו. מכיוון שהרשימה לא תקבל יותר אז לליכוד יהיה נציגות של אחד ולא מירושלים.
מנגד, ברשימה של ניר ברקת יש שלושה חברי מוסדות של הליכוד : קובי כחלון, רמי לוי משיווק השקמה ומאיר תורגמן .
לכן, ברור כי לתומכי הליכוד יש בית חם ברשימה המשותפת עם ניר ברקת.


שלום למושב הקיץ

 

המושב הראשון של הכנסת נגמר עם תקציב ועם הליכים ראשונים של חוקי משילות ושוויון בנטל. ללא ספק מדובר בהצלחה של הממשלה. נתניהו יכול לסמן ווי גדול. מבחינתו, הוא החל תהליך שלום שאומנם אין רבים שנותנים למהלך תקווה, אך גורמים בשמאל ובצד הפלסטיני התרשמו שנתניהו הבשיל למהלך של שלום.
בתחילת הקדנציה היה נראה כי אי אפשר יהיה לנהל את הקואליציה. יו”ר הקואליציה היוצא זאב אלקין טען כי זה רק נראה כך. הוא העריך שהקואליציה תהיה יציבה והוא צדק.
מזל מועלם חושפת באתר אל מוניטור, בראיון עם גילה גמליאל, כי נתניהו הבטיח לה שהיא תחליף את לימור לבנת בתפקיד השרה. רבים שמעו את גילה טוענת זאת מאז הקמת הממשלה אך כאשר זה מופיע בראיון היא מעמידה את נתניהו ואת לימור לבנת מול מראה. לימור לבנת הודיע כי גילה יכולה להמתין. היא תכהן כשרה בממשלה עד תום הכהונה.

ללא ספק יש פה עימות שמעבר לשתיים אליהן נכנס סגנית השר חוטובלי שלא מוכנה לוותר וכך חברת הכנסת מירי רגב.

בכיר מסביבת נתניהו אמר כי נתניהו “יעדיף את לימור עד סוף הקדנציה כי היא לפחות מיישרת קו איתו. אם חוטובלי או גילה היו שרות הן היו מצביעות נגד שחרור המחבלים”.


יתניעו את פעילות הצעירים ?

 

לאחר קיפאון רב שנים בפעילות הצעירים ייערך אירוע צעירים גדול במכון ז’בוטינסקי ב – 28 בחודש. סגנית השר ציפי חוטובלי ואלי חזן יקיימו דיון רב משתתפים בנושא “האם בליכוד ייסדנו את מדינת פלסטין?”. לאחר מכן ירימו כוסית לקראת השנה החדשה. יש לזכור כי חוטובלי הביעה את דעתה זה מכבר בדבר קידום מהלך של מדינה דו לאומית. חזן מצד שני תומך בעיקרון שתי המדינות על פי מתווה נתניהו מיוני 2009. משעמם לא יהיה שם. ובכלל, את הרעיון לרב השיח הגה דוד בן גיגי, העוזר של חוטובלי, שביקש להתניע את פעילות הצעירים לאחר אפס המעשה שלהם.


אשכנזי וחסון

 

בשבוע של הפרסום הראשון של מסמך גלנט טענתי כי מדובר בפרשת אשכנזי. היו שלעגו לפרשנות אך מיד אחר כך עלתה העיתונאית איילה חסון והחלה לטעון בניגוד לכל אמצעי התקשורת כי הפרשה היא “פרשת אשכנזי”. גם דן מרגלית עמד על כך. חסון חטפה קיטונות של רפש ואיומים על העמדה שלה אך עכשיו כאשר ניתנה הוראה על חקירת משטרה כנגד אשכנזי ודובר צה”ל לשעבר בניהו, מוכח כי איילה צדקה וטוב שעמדה מול הלחצים.

עכשיו כבר ברור כי ההתנהלות של אשכנזי הייתה יותר מאי הצגת המסמך המזויף. כעת חשוד אשכנזי כמי שניווט את האסטרטגיה של הפוטש כנגד הדרג המדיני, ויש טענות עמוקות שאשכנזי פעל בצורה לא חוקית כנגד פקודיו.


שלי כמו ביבי

 

שלי יחימוביץ שמעה את הקולות, ראתה את התיעוב שיש לחבריה בעבודה כנגדה והחליטה כי היא לא מוסרת את ראשה ליריביה בתנועה. שלי ראתה מה קרא לציפי כאשר היא דחתה את הבחירות המקדימות והתרסקה מול מופז. שלי זוכרת את נתניהו שיוצא מרוסק מהבחירות ב-2006. סילבן שלום קרא אז תיגר על נתניהו, נתניהו הקדים את הפריימריס וכך קיבע את המנהיגות שלו. כך שלי ראתה כי כל יום שעובר פוגע בה במפלגה, המנהיגות שלה מתערערת וכך הודיעה על הקדמת הבחירות המקדימות .


מי יפרוש ראשון

 

עכשיו זה שאלה של זמן : המאבק על הימין מתחיל בין בנט וליברמן. ליברמן שמשלים כי איחוד עם הליכוד לא יתבצע וכך נחסמה לפניו הדרך להשתלט על הליכוד. בבוקר שלאחר סיום המשפט שלו יתחיל השעון המתקתק של מי יוצא מהממשלה ראשון : הוא או בנט? מיד אחרי הבחירות המוניציפאליות כאשר ליברמן יגמור לגזור את הקופון על חשבון הליכוד, כמו בירושלים, טבריה ונצרת עילית, יבצע ליברמן התנתקות מהסיעה המשותפת וכך יחליש את מעמדו של נתניהו. מאותו השלב יתחרו בנט וליברמן על מנהיגות הימין והמבחן יהיה מי יפרוש ראשון ממשלת נתניהו? מה שברור הוא כי כל זמן שבנט נמצא בממשלה הוא נותן הכשר לקבוצת חברי סיעת הליכוד לממשלה שהיא טובה, אך כאשר יתחיל המאבק על השליטה בימין הלוקסוס הזה יישמט מידיו של נתניהו.

צריך להבין שליברמן נמצא בין הפטיש והסדן. אם בעבר היה מופיע כמושיע בציבור חובשי הכיפות והחילוני עכשיו יש לו שחקנים חדשים שלוקחים נתחים מהבוחרים שלו. מצד אחד בנט נוגס מהימין ומצד השני לפיד נוגס מהמרכז והימין החילוני. כך מעמדו של ליברמן מעורער ציבורית וכך נחסמה לו הדרך להיות אלטרנטיבה לנתניהו. אומנם בתוכנית שלו להופיע אחרי המוניציפאלי כמנצח כמי שמינה את ראש העיר בירושלים משה ליאון בקומבינה שרקח עם ידידו אריה דרעי אך יש לקוות שהדיל המבחיל של שניהם ייכשל.

המצב הנוכחי מוכיח שוב כי נתניהו נטול השפעה במפלגתו כאשר מצליחים ליברמן ודרעי ביחד עם קבוצה של עסקנים לנסות להדיח את ראש העיר ניר  ברקת, המועדף של  נתניהו.

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

הבן של ההיסטוריון עשה היסטוריה.

אריק זיו ויזר

הליכודניקים החדשים יושבעו אמונים לליכוד במערת המכפלה

אריק זיו ויזר

האוצר של שלי

אריק זיו ויזר

שאגת אריה, גם בליכוד מחכים – יומן פוליטי – אריק זיו

אריק זיו ויזר

לפיד סלפי

אריק זיו ויזר

ללבני חסר ניחוח תהליך השלום

דילוג לתוכן