24.1 C
תל אביב
18 באפריל 2024
ליכודניק
מדי אלוני

האם הכל פוליטיקה או שביבי מתמרכז?/מאת:מדינה(מדי) אלוני

  הישיבה   התקיימה בקומה 14 במצודת זאב, אחת הקומות שעוד פעילות, המוזמנים, חברי הנהלת לשכת הליכוד , כולל סיעת הליכוד ,מתוך  12 הגיעו 7 . יו”ר הליכוד נתניהו, סילבן שלום, יו”ר לשכת הליכוד, דני נווה, רובי ריבלין, יובל שטייניץ,  נתן שרנסקי  ומשה כחלון.  מכובד. מבין  חברי הלשכה  הגיעו מעט, הדיון היה עניני, מנומס, מעניין ולא סופי. מקרב “עמך” חברי הלשכה היו כעסים למה לא נתנו  גם לנו לדבר, למה רק הם.

  הנושא: מיצוב הליכוד , או   לחילופין שינוי מצע הליכוד.

יו”ר  הלשכה נווה פתח ואמר שזו הזדמנות לחסל את החמאס.  כדי שנוכל

להנהיג את ישראל , עלינו להחליט מה דרכו של הליכוד, צריך להציג לציבור תפיסה מדינית , הציבור צריך לדעת מה דרכו של הליכוד. עד הבחירות האחרונות

ציבור רחב שהצביע ליכוד עזב אותנו, אי אפשר רק לומר לא, צריכים להתוות דרך, מהמרכז וימינה. נקיים עוד מספר ישיבות, לא נעשה מחטפים, אם יהיה צורך נכנס

גם את מרכז הליכוד ואז נחליט.

רובי ריבלין   אמר שעצם הדיון בנושא זה מוטעה. הציבור מתפכח מאשליית ההתנתקות הליכוד עבר עליות וירידות, אבל לא היה משבר גדול כמו שנמצאים בו עכשיו. השלום ישרור ביננו לבין שכיננו כשהם  יבינו שהם לא יוכלו לנצח אותנו.הקמת מדינה פלשתינית היא סופה של מדינת ישראל. אינני מפחד מדיונים, עצם קיום הדיון  יכול להסב לנו נזק גדול. לא שולל איחוד עם ישראל ביתנו.

בנימין נתניהו:  נסיגה חד צדדית תחליש אותנו יותר. היעד צריך להיות הפלת החמאס, חיסול החמאס הוא יעד מדיני, בין אם משיגים בדרך עקיפה או בדרך ישירה . אין לנו פרטנר, אלא קודם כל שיתנער מהטרור ויתנער מחיסולה של מדינת ישראל. אנחנו צודקים כבר הרבה זמן אבל התמיכה בנו מצטמצמת, השאלה למה? דעתי לא השתנתה הפלשתינים אינם מצליחים לגבש הנהגה שאיתה אפשר יהיה לדבר, מי ישלוט ברמאללה? מי ישלוט בטול כרם? הפלשתינים לא יכולים לשלוט שם אבל גם אנחנו לא  יכולים לשלוט במקומות האלה שיש בהם רוב ערבי ומיעוט  יהודי, כמובן שאנחנו רוצים כמה שיותר שטחים שיהיו שלנו אבל לא נוכל להיות אחראים על האוכלוסייה שם, זו לא אלטרנטיבה. המודל 0 או 1 או אנחנו או הם, הוא מודל בלתי אפשרי. הציבור רוצה תשובה ובצדק ,הציבור רוצה פתרונות מה עושים עם הערבים, רוצים שיפתרו לו את הבעיה. אני חושב שהדיון הוא טוב , יש טעם לקיים דיונים כאלה, אנחנו זקוקים לרעיונות חדשים או מחודשים ונמשיך בדיונים.

שרנסקי   דיבר על איחוד עם ליברמן ומפלגות הימין, אמר שהוא לא  מתנגד לזה, כבר היו דברים מעולם ולא נכון לחשוב שישראל  ביתנו  היא מפלגת ימין קיצוני, יש בה חברים מכל הקצוות. מברך על זה שיש דיון, מבקש שנגדיר מהו הליכוד, למה להצביע ליכוד?

אף אחד מהצד הפלשתיני לא מוכן לקבל את התכנית של שתי מדינות לשני העמים, אז עם מי אפשר לדבר? צריך לאחד כוחות עם מפלגות הימין שמתנגדות  להתכנסות.

סילבן שלום: בירך את נווה על עצם הדיון, אבל שאל, למה עכשיו כשהתותחים רועמים והאם זה בלון ניסוי של יו”ר הליכוד? סילבן חושב שהליכוד צריך למצוא דרכו גם בנושא הכלכלי חברתי , ההתמרכזות צריכה להיות גם רצון לביטחון וגם רצון לשלום תוך שמירה על האינטרסים של ישראל, מבחינה כלכלית, כלכלה חופשית אבל לעזור לשכבות החלשות.

סילבן  שלום  החזיר אותנו בדבריו  לשנת 1977 השנה בה הליכוד עלה לשלטון בפעם הראשונה בראשות מנחם בגין, הזכיר את האירוע ההיסטורי , הסכמי השלום ביננו לבין

מצרים, אמר כי בהסכמי  השלום שנחתמו בין מנחם בגין ואנואר סעדת היה רשום בפירוש שמירת זכויותהם  הלגטימיות של העם הפלשתיני.   היה פילוג בליכוד ממשיך סילבן, קמה תנועת התחיה, אני ואחרים נשארנו בליכוד, כינסנו ועידת צעירים גדולה  וחשבנו שזה מהלך לא נכון למסור את סיני, אחרי זה היו בחירות קבלנו 48 מנדטים שזה היה שיא בפוליטיקה, היום במבט לאחור אני חושב שהסכמי קיימפ- דויד היו נכונים, הם הביאו לנו שלום ושקט עם מצרים. סילבן מתקדם לועידה הבינלאומית ב1987  השר מודעי ז”ל התנגד בחריפות לועידה, חשבנו שזה משהו נורא שיזיק לישראל והיום זה נראה אחרת.

ב1991 ועידת מדריד עם יצחק שמיר שמוכן להיפגש עם משלחת ירדנית פלשתינית, יש אומרים שזה היה בסיס להסכמי אוסלו. נתניהו אמר שאנחנו מקבלים את הסכמי אוסלו כי יש המשכיות ויש רציפות שלטונית , אחרת היינו מפסידים את הבחירות. יכולנו להישאר נאמנים לדרכינו ולהגיד לא להסכמי אוסלו , אני לא אהבתי את ההחלטה אבל קיבלתי אותה אמרתי לביבי שהוא יפול פוליטית , הוא לא רצה לשמוע, המפלגות הימניות פרשו הקדמנו את הבחירות  הפסדנו בבחירות הבאות, לאחר מכן קיבלנו 38 מנדטים בראשות שרון ועם תוכנית ההתנתקות, מה  שאומר שהציבור רוצה דרך מרכזית בנושאים המדיניים וגם הכלכליים, מסרים של תקווה, של פעילות לכוון שלום והידברות בתנאים מסוימים, הליכוד חייב להיות בית למליוני מצביעים ולא רק לאלפים, אחרת לא נגיע לשלטון. הצבעת  מ.ח.ל רק לעוזי לנדאו לא תביא שלטון, אני מאמין שאפשר להפיל את קדימה אפשר לפורר אותם אבל חייבים לבוא עם מסר מרכזי, אני חושב המשיך סילבן שזה לא הזמן לערוך את הדיונים האלה, יש ירי על אשקלון ושדרות, צ.ה.ל בלחימה, כדאי לדחות את זה.

יובל שטייניץ:

שטייניץ מיקד דבריו  בגבולנו עם מצרים, הוא אמר שהפקרנו את ציר פילדלפי למצרים, הצלחנו לבלום רק חלק  מהצרה הצרורה הזאת, מכניסה מאסיבית של חיילים מצריים לציר פילדלפי. יש שמועה המשיך שטייניץ שהמצרים לוחצים שוב על הממשלה להכניס חיילים שלה לגבול, יש מאמץ מצרי חזק לבטל את הפירוז. אוזלת היד שלנו התחילה לפני תוכנית ההתנתקות שהסכמתי לה, אז שדרות ספגה הרבה מאוד קאסמים, דרשנו להפסיק את נפילת הקאסמים ולהרוס את כל התשתיות בעזה, מה שהממשלה עושה עכשיו זה לא מספיק. שטייניץ אמר שהדיון התמקד בשני נושאים, מה  מדינת ישראל  צריכה לעשות ומה צריך לעשות כדי להחזיר את הבוחרים. צריכים לחדד את ההבחנה אמר שטייניץ , בין לקיחת סיכון בדרום הארץ ובפריפריות, ובין מרכז הארץ, וירושלים , מי שמוכן להכניס את הטרור למרכז הארץ, זה כבר לא סיכון, זו התאבדות. אני לא בטוח שיש פתרון לבעיה, אני מתנגד שנצא עם עוד תוכנית, אני חושב שאנחנו כבר נתפשים בציבור כמפלגת מרכז ימין, בנושא החיבור

שלנו עם ליברמן, אני לא נגד אני חושב שצריך לאחד את הכוחות, אני מברך על הדיון המעמיק.   פרשנות אישית. בגדול הדיון היה מעניין, מסקרן, מעמיק הקשבתי רב קשב. אני גם חושבת שהליכוד צריך לשנות את מצעו, כבר בטופס ההצטרפות , ם את הנוסח, כדי שחברים חדשים לא יולכו שולל כשהם חותמים על הצטרפות של מצע אחד   ומקבלים מצע אחר.   אבל  לדעתי הדיון נערך כדי לבלום את צעדו של ישראל כץ לאחד את הליכוד  עם ישראל ביתנו, גם כאן הסיעה חלוקה , לכן האם הכל פוליטיקה, או שבאמת רוצים לשנות  את מצע הליכוד וביבי הבין שאי אפשר בלי מתן תקווה מדינית וכלכלית, אחרת שוב נפסיד  את הבחירות.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

דירוג נכון/מאת מדינה(מדי) אלוני

אריק זיו ויזר

מדינה יהודית ודמוקרטית, האם יתכן?/ מאת:אלוני מדינה (מדי)

אריק זיו ויזר

לא בועה: מאת: מדינה(מדי) אלוני

אריק זיו ויזר

טיימינג, תיזמון /מאת :מדינה(מדי) אלוני

אריק זיו ויזר

מחטף מתנשא:מאת: מדינה(מדי) אלוני

אריק זיו ויזר

הליכוד- של העם ולמען הציבור:מאת: אלוני מדינה (מדי)

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן