40.1 C
תל אביב
25 באפריל 2024
ליכודניק
יומן פוליטי

יומן פוליטי: האם יאיר נתניהו בדרך לפוליטיקה?

האם שלי תטפס על עוד עץ?, האיש של בנט מנווט בליכוד, התפוררות הקואליציה, מדוע רוצים להפיל את ניר ברקת ודרעי נגד עמאר.

עוד ספין מבית ראש הממשלה
 

הידיעות והשמועות כי יו”ר האופוזיציה, שלי יחימוביץ’, מוכנה להיכנס לקואליציה תמורת תהליך שלום עם הפלסטינים, נחתכו עד דק, כאשר יחימוביץ’ מכחישה זאת בימים האחרונים “מעל לכל במה ותחת כל עץ רענן”. הרי היינו שם כבר, כאשר נוצר מצב שבבחירות דיברו על ממשלה עם שלי וכבר אז האחרונה יצאה ואמרה בצורה ברורה ולא משמעת לשתי פנים, כי אין לה שום כוונה להיכנס לממשלת נתניהו.
והיה והלחץ התקשורתי יימשך, לצד הספין של של משרד ראש הממשלה, עוד נמצא את שלי מודיעה כי אין סיכוי שהיא תיכנס לממשלת נתניהו גם בעתיד, במיוחד על רקע התפוררותה של הממשלה הנוכחית. ליחימוביץ’ אין שום כוונה לתת לממשלה הזו חמצן.


נתניהו הישן
 

אם אנו אוספים את כל השברים של התנהלות ראש הממשלה, ואנחנו מחברים אותם, אנחנו נקבל את נתניהו הישן משנות התשעים. אותו אחד שפחד מכל מי שרצה להיות ראש ממשלה. זוכרים כיצד התנהג לשריו מהליכוד? הם ראו את הפחד, הם ראו את ראש הממשלה מפחד מהצל של עצמו.
כאז, כן היום – התפוררות הקואליציה דאז החלה לפני שקמה. זה מזכיר את הקואליציה הנוכחית, רק שמה שהחל אחרי שנה דאז, מתחיל עוד לפני סיום מאה הימים דהיום. הממשלה, אז, החלה להתערער כבר באביב 1998, כאשר היחסים הרעועים בין דוד לוי, מנהיג “גשר” ורה”מ נתניהו, הביאו לפרישת “גשר” מהממשלה והסיעה המשותפת. זאב בנימין בגין פרש יחד עם חברים נוספים מהליכוד והקים את “חרות” – התנועה הלאומית, ואילו יריביו של נתניהו בליכוד, יצחק מרדכי – אותו פיטר מתפקידו כשר הביטחון – ודן מרידור – שהתפטר קודם לכן מתפקידו כשר האוצר – פרשו והקימו את מפלגת המרכז, יחד עם ראש עיריית תל אביב לשעבר מטעם הליכוד, רוני מילוא, ועם הרמטכ”ל שהשתחרר זה עתה מצה”ל, אמנון ליפקין שחק.

בימים האחרונים אנו עדים לתהליך התפוררות הקואליציה הנוכחית. השבוע, דודו רותם נקם בקואליציה, כאשר אינו קם להצביע, ומנגד, הקולות שנשמעים כרגע בליכוד מתייחסים להצעת פירוק השותפות עם “ישראל ביתנו”.
בכל צורה קיימת לא יאשרו בוועידת הליכוד את האיחוד. יתר על כן, המרירות נגד נתניהו וליברמן כה גדולה, עד כי יכולה להעלות הצעה בוועידה להתפלגות כבר עכשיו.

 

ניר ברקת מול העסקנים
 

המאכערים והעסקנים בירושלים עברו חמש שנים רעות ורזות. בספרא יושב ראש עיר שלא מחשבן לקומבינות, וכך גמלה החלטתם, כבר לפני שלוש שנים, להכין לו תחליף בקדנציה השניה. אותם עסקנים לא תמכו בברקת בקדנציה הראשונה. הם העדיפו מועמד חרדי על ברקת וכך תמכו בפורוש.
כעת הגיע הזמן לחסל את ניר ברקת, וכך אצו רצו העסקנים לעבודתם. תחילה, הם רצו להמליך את ריבלין, שלא שיתף עמם פעולה. אז הם עברו לאריה דרעי, אך דרעי הפך להיות יו”ר ש”ס. ואז עברו לאלי ישי, אך דרעי עצר את החלום ועכשיו יש מועמד חדש – משה לאון, יקיר העסקנים. כאן נראה כי יש ברית חזקה של העסקנים והחרדים, כאשר הם מעמידים מועמד מגבעתיים לירושלים. צריך לזכור כי גם בבחירות הקודמות, עסקני הליכוד מסרו את נשמתם לפורוש, אך מתפקדי הליכוד אמרו “לא” לעסקנות ו”כן” לניר ברקת. אחרי הכל, הם לא רוצים עוד “הולילנד”.


חוק עמאר
 

אלי ישי בעד הרב עמאר, אריה דרעי מטרפד את החוק. אך דרעי לא מטרפד את החוק רק בגלל אלי ישי. הוא רוצה לבסס את השליטה שלו ולכן הוא רוצה רב ראשי שיידע מי מינה אותו. כך שביום שאחרי עידן הרב עובדיה, השליטה תהא בידיו ואז גם יוכל להמליך את היורש.
בתהליך יש שתי מהמורות. הראשונה היא שינוי החוק, והשניה היא הבחירה המחודשת בוועדה לבחירת הרבנים – שם דרעי ינסה לחסום את הרב. האם יצליח? ימים יגידו.


הנסיך החדש, יאיר נתניהו
 

בשנות השמונים נפגשתי עם אריאל שרון, אז עוד ישב ספון בחווה, כאשר הוא מנודה וממותג רק כשר ללא תיק. ליבו היה מר עליו. שרון פתח את פיו על אותם נסיכים בליכוד, שניסו, לדבריו, להשתלט על הליכוד. אלו היו בני טיפוחם של מנחם בגין ויצחק שמיר. “הנסיכים האלה מדברים בשם הדמוקרטיה”, אמר, “אך הנפוטיזים נודף מהם. כל כשרונם נובע מהעובדה שהם ‘בנים של’ “. עברו השנים ובנו עמרי הגיע לפרקו, וכך, לאט לאט, ראינו כיצד הומלך הבן בחצר של אביו.
באותה עת, היה זה גם נתניהו שקיטר על “תרבות הנסיכים”, כאשר הוא לא הפסיק להזכיר כי עמרי נמצא בכנסת רק בחסות האב. והנה כי כן, כעת כבר מדברים על אפשרות לסלילת דרכו של יאיר נתניהו אל העשייה הפוליטית. בנתיים, זה רק דרך הפעילות בתא הסטודנטים באוניברסיטה העברית. מה יהיה הלאה? אתם כבר יכולים לנחש.
על כל פנים, גורמים בסביבת נתניהו מכחישים כי הבן בדרכו לפוליטיקה.


הליכוד ממשיך לשים לעצמו רגל
 

כל ההחלטות שהיו השבוע בליכוד, הוסיפו עוד מסמר בארון הקבורה של המפלגה. התיעוב והשנאה שיש בצמרת הליכוד מביאים את הליכוד למצב של התנפצות ואיסוף השברים.

וכאילו לא מספיק, השבוע, הליכוד עבר עוד אחד משיאי האבסורד ומה שמדהים הוא, שעו”ד שמרון היה ביסוד התהליך. דווקא הוא, שאמור לראות רק את טובת נתניהו, נותן יד להכנסת נתניהו לביצה טובענית שאין ממנה דרך חזרה.
יושב באחת הפגישות שר מסוים, שהוא אינטרסנט ובעל עניין, ומציע חברת מחשבים שתפעיל את הבחירות, כאשר אנו כבר ראינו וחווינו היטב מה קרה בבחירות הממוחשבות האחרונות על שלל הנפילות (ויש יותר מחשד כי יד נעלמה שינתה את התוצאות). אז ליפול שוב?
יותר מזה. לאחר שנפלה ההצעה של “נס טכנולוגיות”, עלתה הצעה אחרת – מבית סלאח שבתי – ישלחו לחברי הוועידה טפסי מחשב והם ישלחו בחזרה למצודה. אין גבול לתעוזה ולאומץ, שבאים ומציעים הצעות כאלה.
באם עו”ד שמרון רוצה בטובת נתניהו, חייב הוא לעצור את התהליך ההרסני שבו נתניהו שבוי בידיהם של אי אלו אינטרסנטים.


ראש המטה של בנט, שלום שלמה, מנווט בליכוד
 

רבים שאלו את עצמם איך נתניהו הגיע למצב שיוסי שלי הוא המועמד שלו למנכ”ל? ובכן, כאשר אנו מנתחים את ההצעה של השר ארדן בנוגע לכך ש”נס טכנולוגיות” תרכז את הבחירות בליכוד, וכאשר מסתכלים על הקשר ההיסטורי של “נס טכנולוגיות” ליוסי שלי, וכאשר חוזרים לתקופת הבחירות המקדימות בליכוד – שם היה שלום שלמה ממובילי הקמפיין של השר ארדן – וכשיודעים על החברות הצמודה של שלום שלמה עם יוסי שלי, אזי שאנחנו מגיעים לתשובה הפשוטה – שנתניהו, ראש הליכוד, ממשיך להיות מנווט ע”י שלום שלמה וכך, יוסי שלי מועמד למנכ”ל הליכוד.


קטי שטרית
 

ראש מועצת מודיעין אירח במשרדו פעילים מרכזיים מכל הארץ כדי לתמוך בשר ישראל כץ לתפקיד יו”ר המזכירות. באירוע נכחו יריבים מהפריימריז האחרונים: קטי שטרית ודודו אמסלם – מי שהריץ את היריבה של קטי, קרן ברק. השניים נראו מתחבקים כמו זוג יונים.

 




אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

מי יחליף את יריב

יוצאים מהארון מתפקדים לליכוד

אריק זיו ויזר

ליברמן הוא לא אלשיך

אריק זיו ויזר

גנדי נרצח פעם שניה

אריק זיו ויזר

נתניהו לוחץ או לחיץ

אריק זיו ויזר

החוק הנורבגי פתרון ראשוני – יומן פוליטי – אריק זיו

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן