34.1 C
תל אביב
25 באפריל 2024
ליכודניק
דעות

האם אנחנו מוכנים לעמידה בפני קטסטרופה כמו רעידת האדמה שהייתה באיטליה?

שאלת המוכנות שלנו במצבי חירום שוב עולה כל פעם שמתקיים בעולם איזה אירוע אקוטי הרה אסון כמו זה שבאיטליה.  אסון הכרמל בזמנו היו אחד השיעורים המרים.  חברת הכנסת נאווה בוקר היא אלמנתו של תת ניצב ליאור בוקר ז”ל , מאז היא עוסקת בזכויות הכבאים ובצרכים החיוניים לכבאיות.

 

 

 

רעידת האדמה באיטליה מזכירה לנו שגם אנחנו נמצאים באחד מאותם אזורים שמועדים לפורענות מפני קטסטרופה של הרס ואבדן חיים.  לכל מי ששכח את שיעורי הגאוגרפיה מבית הספר נזכיר שישראל ממוקמת ממש על קו המשווה של השבר הסורי אפריקאי או בשמו הנוסף בקע הסורי-אפריקאי.

 

בצפייה במפת ארץ ישראל אפשר לזהות בברור את אותם בקעים שמופיעים בקרקע שהם: עמק החולה, בקעת כנרות, בקעת הירדן ובקעת ים המלח. כמו כן, תהליך היווצרות הבקע גורם לקימוט שמגביה את רכס החרמון (הרכס נוצר לפני הביקוע, במקביל להיווצרות הקשת הסורית). אילולא הבקע, הרי הגלעד והגולן בעבר הירדן המזרחי, והרי יהודה ושומרון והגליל היו למעשה גוש הררי אחד רציף, כפי שהיו עד מלכתחילה בעת היווצרותן.

 

בשלהי קיץ 2011, בתקופת המחאה החברתית התקיים דיון סביב השוויון בנטל ובגיוס החרדים. עזבו את זה שבהרבה בחינות הדיון שהתקיים לא היה באמת בשביל לפתור ויותר בשביל להתנגח.  בתוך ועדת טרכטנברג הועלו כל מיני רעיונות.  מי שייצג את תנועת הליכוד היה טייס אלעל בשם יואב קיש, היום חבר כנסת.   ניסיתי כבר אז בין הדיונים והשולחנות העגולים שהתקיימו עם הציבור הרחב להעלות פיתרון אחר מחוץ לקופסה : הקמת מערך חירום אזרחי כמערך משלים לשרות צבאי, שרות לאומי, שרות אזרחי.

 

לצערי לא היה מי שבאמת בחן את ההצעה לעומק.  גם אחרי שהקימו את מ.ל.ח גלגלו אחריות.  בעניין זה עשה בתבונה ובהרבה אומץ בזמנו מי שהיום שר לביטחון פנים גלעד ארדן כשלא הסכים להמשיך בתפקידו אם בוגי לא נותן לו את הסמכויות שנדרש כשר להגנת העורף.

 

לסיכומו של דבר השאלה עדיין עומדת האם מדינת ישראל מוכנה להתמודד מול קטסטרופה ענקית מרעידת אדמה ועד לא עלינו מתקפת טילים הרסנית עם מאפיינים כימים וביולוגים.  קברניטים ומקבלי החלטות צריכים לעסוק יום יום מול הסוגיות האלה ולתת לנו תשובות. אני באמת מאמין שהקמת שירות חירום אזרחי מורחב הוא המענה המשלים למוכנות הן בסוגיה של מוכנות העורף והן בשאלת השוויון בנטל.

 

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

ישראל, אל תתן להם לעשוק את האוצר!

דניאל נחמיה

מה לשמאל ולדמוקרטיה

אריק זיו ויזר

אייל דותן: “נתניהו, תודה שגילית מנהיגות”

אריק זיו ויזר

וועדה מיוחדת לפרשת ילדי תימן מזרח ובלקן אבל מיותרת

ניסים עוג'ר

החטא הקדמון של סימה

אריק זיו ויזר

ביבי יחלק את ירושלים

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן