20.1 C
תל אביב
19 באפריל 2024
ליכודניק
דעות

די למסע ההפחדה!

לא קיים איש תקשורת בעולם של המאה ה- 21 שלא מודע ליכולתו לעצב דעת קהל. השאלה המרכזית שנשאלת היא עד כמה התקשורת הציבורית מודעת לגבולות הגזרה שלה?
בישראל של שנת 2014 התשטשו הגבולות. הכל מותר. כל מנחה או פרשן שעולה לשידור עושה את המרב בשביל לקדם את האג’נדה בה הוא מאמין.
עשרה ימים חלפו מתחילתו של מבצע “צוק איתן” עד אשר הוחלט על כניסה קרקעית לשטחי רצועת עזה. במהלך עשרת הימים עד לקבלת ההחלטה על כניסה קרקעית נדונה בתקשורת השאלה באשר להכרחיות התמרון הקרקעי, עד כמה הוא מתבקש? מה יהיה המחיר?
המגמה בתקשורת הייתה אחת: להפחיד!
כל מרואיין באולפן נדרש להשיב באשר למחיר שתאלץ ישראל לשלם הן בחיי אדם והן באשר למחיר המדיני. על פניו נראה הדבר הגיוני: לעשות חישוב עלות מול תועלת. אלא שבכלי התקשורת לא חדלו מלהדגיש את חוסר הלגיטימציה הבינ”ל שישראל עלולה להיתקל בו וחשש לחיי חיילי צה”ל. המשפט ” יודעים איך ניכנס למבצע מסוג זה, אך לא יודעים איך נצא”  נשמע שוב ושוב מפיהם של מנחי החדשות. ובכן, הדרישות לערבויות למחיר מינמלי במהלך קרקעי הן מגוחכות. אין חיה כזאת. במידה וההנהגה סבורה שיש לצאת למהלך קרקעי  שכן זה יהיה הדבר שיבטיח את בטחון התושבים כך עליה לעשות.
מדינה שביטחון התושבים שלה עומד לנגד עיניה לא צריכה לחשוש מלחץ בינ”ל, לא שמדובר בביטחון שמהווה זכות בסיסית לכל אזרח במדינה.
שורות אלו נכתבות בזמן שברשתות החברתיות רצות להן שמועות קשות בדבר מספר רב של חיילי צה”ל שנפלו בהיתקלות בשכונת סג’עייה.
עם כל הצער שבדבר היה ברור שהפעולה הקרקעית תגבה חיי אדם. יש להבין שהחיילים נשלחו לשדה הקרב במטרה להשיב את הביטחון לתושבי ישראל. זהו תפקידו של הצבא- להגן על אזרחי המדינה, לא להיפך. אסור להירתע. יש להשלים את התכנית המבצעית  עד תומה כפי שנקבעה בתחילה. האיום מעזה הוא קשה. קשה מאוד.
המנהרות שיוצאות מהרצועה  מאיימות על תושבי הדרום ממש כמו תמנון בעל מספר בלתי נגמר של רגליים ועל מנת לגדוע כל אחת ואחת מהן היה על צה”ל להיכנס קרקעית שכן מהאוויר לא ניתן לעשות זאת. לא מתקבל על הדעת שמנהרות יגיעו לפתחן של ישובים באזור עוטף עזה. .במוקדם או במאוחר ניסיונות פעילי חמאס  לחדור לשטחה של ישראל  יצלחו והמחיר יכול להיות כבד ביותר. בנוסף, יש לפגוע במערך הרקטי של חמאס: עמדות השיגור והמשגרים את רקטות קצרות הטווח לעוטף עזה.
משני האיומים הללו יוצא כי יש לעקור את הבעיה מן השורש, לא לדחות את הקץ, לעשות את העבודה אחת ולתמיד ולא להמתין לסבב הבא. מדובר בביטחון תושבי המדינה כולה, לא היה אזור אחד בארץ שיצא נקי מהסבב הזה. יש לשנות גישה בציבור הישראלי ולא לתת לתקשורת להצליח להעביר את המסר החושש מפעילות תקיפה בכלל וקרקעית בפרט. על הציבור בישראל לשנות גישה- “צוק איתן”הוא לא מבצע- אנחנו במלחמה! יש לנשוך שפתיים להמשיך בנחישות ובתעוזה  בפעולה מן היבשה, האוויר והים ולהנחית על ארגון הטרור של חמאס מכה ניצחת.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

אילן כהן במכתב אישי ומרגש לבני הזוג נתניהו

אריק זיו ויזר

וועדת אדמונד לוי – “מפת דרכים” להחזרת יו”ש לדרך המלך

אלי חזן

תאצ’ר ובריטניה בפרספקטיבה אותנטית

אלי ורד חזן

יום אידיוטים שימושיים שמח

אלי ורד חזן

בצילו של חג הפורים

אריק זיו ויזר

ישראל היא מעצמה

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן