32.1 C
תל אביב
28 במרץ 2024
ליכודניק
בארץ

דין גנאים כדין כהנא

באוקטובר 1988 אישר בית המשפט העליון את ההחלטה שהתקבלה בועדת הבחירות המרכזית לפסול את רשימתו של הרב מאיר כהנא לכנסת השתיים עשרה בשל הפרת סעיף 7א לחוק יסוד הכנסת. השופט מאיר שמגר ציין: "עוצמת פעולתה של המערערת (רשימתו של כהנא) בכל צורותיה, הקיצוניות שבהצגת הנושאים ובמעשים המתלווים אליהם והעיוות החמור של אופייה של המדינה ושל משטרה הנובעים מכך, כל אלה מקנים למטרות ולמעשים את החומרה המפליגה, שדי בה כדי לבסס את החלטתה של ועדת הבחירות המרכזית".
כחודש לפני הבחירות לכנסת השמונה עשרה, עמדה בפני שופטי בית המשפט העליון סוגייה דומה בדבר פסילתה של רשימת רע"ם-תע"ל מהתמודדות לכנסת. אך הפעם, פסקו השופטים בניגוד להחלטה שהתקבלה בועדת הבחירות המרכזית והכשירו את הרשימה.
חבר הכנסת מסעוד גנאים, נציגה של רשימת רע"ם-תע"ל בכנסת, מצהיר בראיון בערבית כי "יש להקים חליפות אסלאמית ולכלול את ישראל בתוכה". הוא מוסיף כי זו תהיה לטובת היהודים מאחר ותור הזהב שלהם היה תחת החליפות האסלאמית. משום מה אני לא חושב שישנם יהודים רבים (מלבד מספר הזויים) שמסכימים לדבריו. אנו עדיין זוכרים את היחס המשפיל לבני החסות – הד'ימים – שחיו תחת שלטון מוסלמי, הכולל איסור על עבודה במקצועות מסויימים, איסור על יציאה מהבית בזמן הגשמים שמא יזדהמו המים בהם יגעו היהודים, הבגדים המיוחדים שנאלצו ללבוש ועוד.
לא זאת בלבד, אלא שגנאים מביע הזדהות עם ציר איראן-סוריה-חיזבאללה המייצג את קו ההתנגדות ואי הכניעה. אין זו אלא תמיכה ברורה באוייבי ישראל.
בדבריו, לועג ח"כ גנאים לאותו פסק דין שהכשיר את סיעתו רע"ם-תע"ל. אין בדברים אלה אלא עבירה על סעיף 7א הפוסל רשימת מתמודדים או מתמודד אחד לכנסת באם בדבריו או במעשיו הוא שולל את קיומה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית, מסית לגזענות או תומך במאבק מזוין של מדינת אויב או של ארגון טרור נגד מדינת ישראל.
לא ניתן לפרש את החוק או את דבריו של גנאים בצורה אחרת. הפעם גנאים הגדיש את הסאה. דינו של גנאים ורשימתו צריך להיות זהה לדינו של כהנא ורשימתו. אין מקום בכנסת לאנשים הדוגלים בשינוי אופייה היהודי של מדינת ישראל והתומכים בהשמדתה על ידי אוייביה. הציטוט המובא מפסק דינו של השופט שמגר יכולה להאמר גם על רשימתו של גנאים. היושבים בבית המשפט העליון חייבים לפסול את רשימת רע"ם-תע"ל אחרת לא נתעורר מחר תחת ענן אפר מאיסלנד אלא תחת משטר אסלאמי מטהראן.

דוד שאין – דובר תא לביא באוניברסיטה העברית



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

אורחים בכירים בשומרון: חיים טופול, רפי איתן ועמוס ירון

אריק זיו ויזר

"אנחנו משלמים את מחיר ההפקרות של הממשלה"

אריק זיו ויזר

ברדוגו צודק : במחלוקת סביב ועדות החקירה

אריק זיו ויזר

כנגד כל הסיכויים – תערוכת קרן תל-חי 1928-1948

אריק זיו ויזר

טקס הכנסת ספר תורה בחטיבת הצנחנים במעמד רעיית רה"מ

אריאל אילוז

נעמת למען זכויות האישה

אלי חזן
דילוג לתוכן