18.1 C
תל אביב
29 במרץ 2024
ליכודניק
יומן פוליטי

דו קרב ביבי נגד דני

 *מגדפים ומתנצלים * תג מחיר של לפיד * עידן חדש בלשכת נתניהו * תאונה חברתית בממשלת נתניהו * מגדפים ומתנצלים.

דנון מול נתניהו
מיד לאחר הודעת בית המשפט העליון יצאו 2 הצדדים וטענו לניצחון והאמת שניהם צדקו. בית המשפט נתן לשתי הצדדים מרחב תמרון. אך אין ספק כי המפסיד הגדול הוא נתניהו. מה לראש ממשלה להתעסק עם סגן שר. שהרי אם בסביבת נתניהו היה מישהו שיודע לקרוא מפה פוליטית, היו קורים הדברים אחרת. ונתניהו היה יכול לקבל ע"י ניהול פוליטי נכון תוצאה יותר טובה. אך אצל נתניהו יד ימין לא יודעת מיד שמאל. נקווה שכך, לא מתנהלת המדינה.

ראש הממשלה הוציא סדר יום לועידה, ודני דנון פנה לחברי הועידה שיעלו הצעות חלופיות לסדר יום. כך עלול ראש הממשלה להתבזות כאשר במידה ותעלה להצבעה הצעתו שתיפול, והצעות על סדר יום חלופי תתקבלה ע"י חברי הועידה.

בכל הפארסת העימות המיותר הזה, אנו רואים תהליכים מעוררי גיחוך משני הצדדים, כשדנון שרצה להכניס יעוץ משפטי חיצוני לועדת החוקה, יצא מנכ"ל הליכוד ביחד עם היועץ המשפטי כנגד. עכשיו לאחר ששכרו את העורך דין היוקרתי וינרוט לעתור כנגד דנון הם שתתקו. בכיר בליכוד אמר כי נתניהו לא אהב את הנפילות במחוזי של אבי הלוי.


 

תג מחיר של לפיד מופעל על חברת הכנסת מהקואליציה גילה גמליאל.

הצעות חוק של גמליאל מורדות ולא עוברות את ועדת השרים לחקיקה .וכך קרה גם להצעת חוק של גילה גמליאל הקובעת כי נשים תוכלנה להתמנות לתפקיד מנהלות בתי הדין הרבניים. תפקיד שהינו מנהלי בלבד. אך יחד עם זאת גם משמעותי ביותר, מכיוון שלמעשה התפקיד שני רק לרב הראשי לישראל ולשר הדתות.

בדברי ההסבר להצעה נכתב "במצב המשפטי הקיים כיום, בתי הדין הרבניים מאוישים על ידי דיינים גברים בלבד. החוק אינו מאפשר לאישה להתמנות אף למשרה של מנהלת בתי הדין שהיא משרה מינהלית ולא שיפוטית".

כצפוי, ההצעה של גילה נפלה. אך, מיד אחריה, בועדת השרים לחקיקה, הועלתה ההצעה של שולי מועלם שכתובה מילה במילה, כמו קודמתה, עברה. כך קורה לגילה מתחילת הקדנציה עת שהפכה להיות צהובה ללפיד.
וככה יעשה למי שלפיד חפץ בראשו.

אך לא לעולם חוסן. חה"כ גילה גמליאל הצליחה להביך את יש עתיד ולפיד במליאת הכנסת, כאשר הכנסת, בכל זאת, הצביעה בעד הצעתה של גילה גמליאל והיא עברה בקריאה טרומית.

שרת הבריאות שעמדה על דוכן הנואמים בכנסת נראתה פתטית כאשר הבהירה שאין ספק שיש עתיד תצביע על ההצעה של גילה. אך לא היה לה הסבר מדוע היא וחברי סיעתה הפילו את ההצעה בועדת שרים לחקיקה.


יש עתיד

 

בכיר בליכוד אמר השבוע, קורה ליש עתיד מה שקרה בחודשים האחרונים כאשר נילי רייכמן הייתה דוברת הליכוד. נילי אומנם מוכשרת, אך בתקופה ההיא היא כבר איבדה את ההתלהבות מהעשייה והיא הפכה להיות צל של עצמה. כך היא נראת, בתקופה האחרונה. ביש עתיד אין התלהבות.


 

ארי IN שפר OUT

ראש הצוות של ראש הממשלה גומר את החפיפה ומיום א' מתחיל עידן ארי הרו. ארי, מכיר את חברי הליכוד מקדמן דנן ויש לו יתרון מובנה. הוא מגיע לתפקיד עם נסיון רב של עבודה עם נתניהו והכרת הליכוד על פעיליה ומנגנוניה.

אומנם, היו נסיונות, בחודשים האחרונים, למנוע את כניסתו ללשכה. לנסיונות הללו היו שותפים גורמים בלשכה ושרים בממשלה. כאשר הרעיון החלופי היה שאייל חימוביץ יהיה ממלא מקום עד שארי יכנס. המהלך הזה נפל כשנתניהו העדיף לדחות את הפרישה של שפר עד כניסתו של ארי הרו. עכשיו הרו עובד על שינוי הלשכה והפיכתה ליותר ליכודניקית. בימים האחרונים ראיין נתניהו מספר מועמדים לתפקיד היועץ הפוליטי. כפי הנראה נתניהו כבר סגור על מי שיכנס לתפקיד. ומיד לאחר מכן, נתניהו גם יכריע מי יחליף את מנכ"ל הליכוד. מהלכים אלה מאששים את ההרגשה שנתניהו החליט כי הוא לא מוותר על הליכוד והולך לשקם את המערכת שלו עם הליכוד והשטח.

ומכאן שהליכה למפץ הולכת ומתרחקת אך ההסתערות על המפלגה של נתניהו כבר נמצאת בפתח. הפחד בסביבת נתניהו מכך שההתלהבות תפוג בעוד מספר שבועות ונתניהו יחזור להיות משנראה כמתנכר למפלגה. אך אין ספק כי במידה ונתניהו יחזור להתייחס למפלגה, הוא יצליח להחזיר את מוטת השליטה שלו במפלגה.


תאונה חברתית

 

ממשלת ישראל עברה השבוע תאונה חברתית. הנגידה פלוג היא נהג שנוהג בפראות על הכביש. היא הורידה את הריבית מתוך כוונה להרים את הצמיחה ואך בכך העלתה את יוקר הדיור.
זאת נגידה שממשיכה את דרכו של הנגיד הקודם, פישר, שבתקשורת היה אומר שצריך להוריד את מחירי הדיור ומאחורי הקלעים דאג והמריץ את השרים והפקידים לעלות את מחירי הדיור. פלוג ממשיכה את התהליך הזה.
מה שברור שהליכוד עוד ישלם ביוקר.

רבים בליכוד מדברים כי אולי עדיף שהליכוד יתקרר באופוזיציה ואם הנהגת הליכוד מתעלמת מהמצב, היא מנותקת.
מה שברור שהשבוע נחצה קו אדום ובגדול.
אם נתניהו ולפיד הבטיחו כי יוקר הדיור ירד, אך שיתוף הפעולה שלהם עם הנגידה הזאת, יתגלה לבסוף, כפי הנראה, כבכייה לדורות.

ככה נראת מדינה כששריה לפיד, בנט ואורי אריאל שקועים בספינים. בנט הבטיח לנו הורדת יוקר המחייה, והוא הוריד לנו את מחיר השמנת החמוצה וואו. אורי אריאל הבטיח לנו הורדת מחירי הדיור וממנו קבלנו הבטחה שאף חרדי לא יגויס. לפיד הבטיח לנו שריקי כהן מחדרה תרגיש הקלה והיא קבלה מאבק טיפשי של לפיד על ועדת חוץ וביטחון. אפשר לבקש אולי שיתחילו לעבוד במשרדים שלהם.


מגדפים ומתנצלים

 

הבית היהודי והשלוחה שלו בליכוד כבר רגילים לגדף ולהתנצל. כך אל הצמד המתנצלים הסדרתיים, שבח שטרן ואנגלסמן, הצטרפו השבוע נאמני ארץ ישראל שהדליפו שיחה שלהם עם שגריר ארה"ב לתקשורת שבה תקפו אותו, וכך נאלצו שוב להתנצל.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

שי קינן כמשל

אריק זיו ויזר

אין זוהר במיקי !

אריק זיו ויזר

נתניהו וכל השאר

אריק זיו ויזר

ממי מתנתק נתניהו

אריק זיו ויזר

אם בארי נפלה שלהבת

אריק זיו ויזר

שאגת אריה, גם בליכוד מחכים – יומן פוליטי – אריק זיו

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן