34.1 C
תל אביב
25 באפריל 2024
ליכודניק
שוש הלוי - אופקים

“דברים שרואים מפה – לא רואים משם”

תובנות ופרשנות אישית להתנהלותו המדינית של ביבי

ההערכה האישית שלי  היא שלנוכח האיום האירני הניצב לפיתחנו, חייב ראש -ממשלתנו, בנימין נתנייהו, לתמרן בין הדרישות השונות והאילוצים השונים, הן – אלה מצד ארה”ב – בת בריתנו הנאמנה והמסורתית, והן – מצד הפלסטינאים, והן – מצד המתנחלים. ביבי, להערכתי, חיי “ללכת בין הטיפות” ממש. הוא חייב לגבש קואליצייה של כמה שיותר מדינות , כולל מדינות ערביות, כגון : מדינות המפרץ הפרסי – בחריין, סעודייה, כוויית, אבו-דאבי, עומאר, וכו, כמו גם מדינות ערב האחרות – מצרים, ירדן וכו. קואליצייה זו תתייצב יחד עם ישראל וארה”ב, ברגע האמת, בהתמודדות עתידית, אם וכאשר , עם האיום האירני.

ישראל חייבת להציג עמדה גמישה ונוחה, לקידום מו”מ עם הפלסטינאים, כדי לנטרל מוקשים אפשריים , בדרך לגיבוש קואליצייה שכזו, כמו גם , למטרות הסברה ועיצוב דעת  הקהל של העולם החופשי והנאור, לטובת ישראל.

אישית, נראה לי שכל ההתנהלות של ביבי, בזמן האחרון, נועדה רק כדי להשיג יעדים אלה, והלוואי שלא אתבדה.

רק כדי להסיר ספק – זה לא שאני נגד השגת הסכם שלום עתידי עם הפלסטינאים, אלא שאני לא רואה הסכם כזה נחתם על פי תפישת עולמה של קדימה, שיש גורמים שמנסים לפעול לצירופה לקואליציה הנוכחית. לאור כשלונה של “תוכנית ההינתקות” מבית-מדרשו של שרון, אין כל מקום לתוכנית נוספת, דוגמת – “תוכנית ההתכנסות” של קדימה. ” מי שנכווה ברותחין – נזהר בצוננין”!



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

“עמדנו לפני התהום , וצעדנו צעד גדול קדימה..”

אריק זיו ויזר

על צדקנות ודמוקרטיה/מאת:שוש הלוי

אריק זיו ויזר

דב שילנסקי ז”ל – ההוד וההדר

אריק זיו ויזר

רמת הגולן – ה-“עיניים של המדינה”, שלנו, מאז ומתמיד, ולעולם./שוש לוי אופקים

אריק זיו ויזר

על המקל ועל הגזר

אריק זיו ויזר

עד כאן!-“תוכנית ההקפאה הזמנית” של נתניהו חוצה קווים אדומים.

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן