22.1 C
תל אביב
29 במרץ 2024
ליכודניק
דעות

גלעד שליט בכל מחיר

האם שחרור מחבלים זו הדרך היחידה להביא להשבתו של גלעד שליט הביתה? האם אין דרך אחרת להביא את החמאס להחזיר את גלעד שליט אל משפחתו? דומני שחובה עלינו לחפש גם דרכים אחרות. לחץ מכיון ש"יכאב להם".

כולנו עדים לצעדה שעושה משפחת שליט מביתה אל עבר משרד ראש הממשלה, בקריאה לעשות כל מאמץ לפדות את בנה משביו. רבים רבים אף מצטרפים אליה, מתוך הזדהות עם כאבה, עם מסירותו של בנה כחייל צה"ל, ומתוך התחושה הבריאה ש"כל ישראל ערבין זה לזה".
 
מנגד, עומדים נפגעי הטרור ומזהירים, כי שחרור מחבלים יביא מחיר דמים כבד, כפי שכבר היה בעבר. והציבור כולו עומד דומם ושואל את עצמו, דמו של מי סמוק יותר, של חייל שנשלח למלא את תפקידו, ונשבה בידי צר ואוייב בעת שעמד על משמרתו בשרות המדינה, או של האחרים שעלולים להיפגע מן המחבלים שנשחרר תמורת הצלתו משביו.
 
אכן, שוב נדמה, כי כבימים ימימה, מובילי הקו הפייסני מציעים דרך, והמבקשים תקיפות מתנגדים לה ללא הצגת חלופה. בעלי הפשרה מציעים שחרור מחבלים תמורת גלעד שליט, החולקים עליהם טוענים שהדבר יביא לידי מרחץ דמים חמור יותר, ובתווך עומדת הממשלה ומתלבטת מהו המחיר הראוי תמורת שחרורו של גלעד שליט.
 
השארת המצב הקיים על כנו, תביא בסופו של דבר או להעלמו של גלעד שליט ח"ו, כפי שאבד הקשר עם רון ארד, או לשחרור מאות מחבלים תמורתו. שתי ברירות גרועות.
 
האם שחרור מחבלים זו הדרך היחידה להביא להשבתו של גלעד שליט הביתה?
האם אין דרך אחרת להביא את החמאס להחזיר את גלעד שליט אל משפחתו?
 
דומני שחובה עלינו לחפש גם דרכים אחרות. לחץ מכיון ש"יכאב להם".
 
כידוע, ממשלת ישראל מספקת לערביי עזה מים וחשמל. הצורך ההומניטרי ברור, אך גם לגלעד שליט יש צרכים הומניטרים. אולי כדאי לנסות דרך אחרת. פשוט לצייר ברז או שלטר, ולהודיע, שאם גלעד שליט לא חוזר אלינו בריא ושלם תוך עשרים וארבע שעות, אזי נסגור את הברז ונכבה את השלטר.
ממשלת ישראל נותנת להכניס לעזה מזון ושאר צרכים הומניטרים. אפשר להתנות את המשך הכנסתם בשובו של גלעד שליט.
במצב כזה, ערביי עזה הרעבים, הצמאים ינסו בעלטת הלילה לזעוק אל החמאס "הטרם תדע כי אבדה עזה. שלחו את האיש…"
 
אם גם זה לא יעזור, אפשר להחריף את המאבק למען שחרורו של גלעד שליט.
דוגמא:
החוטפים הביאו לנו רשימה של מחבלים פלסטינים לשחרור תמורתו.
אין בעיה!
כל יום מוציאים אחד מהם להורג… עד שגלעד שליט משוחרר.
מול אכזרים, צריך לדעת לדבר בשפה שלהם.
 
אלא מאי, יש חשש גדול שעל מדיניות זו תשלם מדינת ישראל מחיר בינלאומי כבד: החל מגינויים, המשך בניתוק יחסים דפלומטים, ואולי במקרים קיצוניים חשש לאמברגו.
 
נכון, אך האם לא שמענו את הקריאות לשחרר את גלעד שליט "בכל מחיר"?



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

דנג שיאופינג : המנהיג שיש כל כך הרבה ללמוד ממנו

אלי ורד חזן

5 שנים של התפקחות

אריק זיו ויזר

על מה בעצם אנחנו נאבקים? וכמה מילים על גבורה וזכרון

אלי חזן

Infotainment – הבידור בולע את החדשות למען רייטינג מאת:אביתר בן-צדף

אריק זיו ויזר

העֵדוּת האמיתית

קנוניית השמאל והטירור הבינלאומי

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן