23.4 C
תל אביב
26 באוקטובר 2021
ליכודניק
באנר ראשי דעות

גזל צרכנים

אליטה ומונופול שולטים על השוק הצרכני ומיסי המדינה חולבים את כיס התושבים. רבות דובר על המצב הכלכלי, על יוקר המחיה, מיסים שוחקים והכנסה נמוכה. גזל צרכנים מתבצע על ידי כל יצרני המזון, השוואות המחירים מצביע על פערים משמעותיים בין יצרן ליצרן ובין מחיר המוצר בישראל ומחוצה לו ולא דווקא במוצרי היסוד כי אם במוצרים “שוליים” כביכול.

סקר של העיתון גלובס מחודש דצמבר 2016 מציג את מחירי המוצרים של חברת ויסוצקי בעלת רוב השליטה על יצור התה, (ציטוט) “ויסוצקי היא מונופול מטורף” וכי המחיר לצרכן אין לו אח ורע במוצרי מזון אחרים וזה רק מוצר “קטן” הנמצא ברוב הבתים בישראל. חליטות תה בטעמי נענע אפרסק וכו’ מחירו 230-350 ₪ לקילו, תה רגיל 130 ₪ לקילו והתה הירוק ל 650- 550 ₪ לקילו. (ציטוט) לדברי קמעונאי, “המחירים הגבוהים של התה לצרכן נובעים ממחיר הקנייה הגבוהים שמשלמים הקמעוניים לויסוצקי. גם תה ליפטון של חברת יוניליוור אינו תורם להוזלת מחירים, במקום להוות מתחרה מצטרפת לחגיגת המחירים של ויסוצקי.

מחיר המסטיקים המותגיים – אורביט ופייב של ריגלי, מאסט של שטראוס-עלית והמותג מנטוס – כולם נמכרים במחירים שבין 150 ל-200 שקל לק”ג ונחשבות לקטגוריה רווחית גם לקמעונאים. הסוכריות נחשבות לרווחיות במיוחד.

קטגוריה עתירת רווחיות נוספת היא קטגוריית העוגיות והעוגות, החטיפים המלוחים והתבלינים, רק לשם המחשה, פלפל שחור נמכר לצרכן במחיר של 150 שקל לק”ג. מספר דוגמאות קטן בלבד הוצגו כגורם המתווסף לנטל יוקר המחיה כמעט בכל בית אשר צורך חלק ממצרכים אלו ואחרים המכביד על הכיס.

ללא תחרות אמתית על סל המוצרים דבר לא ישתנה ורק חרם צרכני עשוי לגרום לכך מה שלא נראה באופק, ועל כן, אל נתפלא על מחירי העושק.

אביגדור

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

מצדיע לעיני ושטייניץ.

אריק זיו ויזר

אילת שקד נתפסה משקרת לציבור

עינר אביב

הרוצה לנצח במלחמה – שימנע אותה

אלי חזן

הכנה מנטאלית לחורבן

אלי חזן

ראש חודש אדר בהר הבית

אלי חזן

אשת הברזל, בעברית

אלי ורד חזן
דילוג לתוכן