18.1 C
תל אביב
29 במרץ 2024
ליכודניק
בארץ

גוברים הקולות בציבור הקוראים להקדמת יום הזיכרון לחללי צה"ל ביום אחד

מאחורי היוזמה של עו"ד יוסף תמיר ושמואל תמיר-שורקי עומדים נכון להיום כ-5,000 תומכים * "גם למשפחות השכולות יש רצון לחגוג בערב יום העצמאות, אך החפיפה עם יום הזיכרון מונעת מאיתנו להשתחרר מתחושות היום ולחגוג עם שאר עם ישראל" מוסר תמיר-שורקי בשם העותרים.

 

 

נכדו ובנו של שר המשפטים לשעבר, שמואל תמיר אשר שכל את בנו הטייס סגן דוד תמיר, מובילים מהלך להקדמת יום הזיכרון לחללי צה"ל ביום אחד עקב הפגיעה במשפחות הנופלים כתוצאה מהסמיכות בין האבל הקשה של יום הזיכרון לשמחה הלאומית לרגל יום העצמאות. מאחורי עו"ד יוסף תמיר ושמואל תמיר-שורקי עומדים משפחות שכולות רבות אשר הביעו תמיכה בעצומה פרטית באתר עצומה ובפייסבוק ונכון להיום יש כ-5,000 תומכים במהלך.

במקביל לעתירתם של המשפחות השכולות, שוקדים בימים אלה ב"וועד להקדמת יום הזיכרון ביום אחד" על ניסוח החוק מחדש.

שמואל תמיר-שורקי, מיוזמי העתירה מוסר כי "יום הזיכרון הוא אולי היום הקשה ביותר בשנה לעשרות אלפי משפחות בארץ. זהו יום שהמדינה משתתפת באבל ובזיכרון של האנשים הקרובים להם ביותר. המשפחות השכולות חוות טלטלה וכאב עצומים. מעבר לכאב הנפשי העצום, מדובר גם במאמץ פיזי, התרוצצות בין בתי הקברות, אנדרטאות ואירועי זיכרון שונים. כשהיום נגמר, רוצה כל אבל להניח את הראש ולנוח. במקום זאת, כבר בדרכו הביתה מבית הקברות, הוא פוגש כבישים חסומים עקב ההכנות לחגיגות העצמאות ובמות בידור בשלבי הכנה מתקדמים. דקה אחרי שמסתיים יום האבל הנורא שלו, עוברים כולם (מלבדו) לחגיגות עצומות בכל המדינה, דבר שהינו בלתי נסבל ועוול מתמשך לאלפי משפחות בישראל".

 

לטענת תמיר-שורקי חפיפתו, של מוצאי יום הזיכרון ליום העצמאות, לא רק  שגורמת לתחושת זילות בחלקו של יום הזיכרון, אלא שוללת מעשרות אלפי משפחות שכולות את האפשרות לחגוג את עצמאות המדינה יחד עם כל בית ישראל. "דווקא האנשים ששילמו את המחיר היקר ביותר (פרט לנופלים עצמם), הם אלה שלא יכולים להשתתף, ומוצאים את עצמם למעשה מחוץ לחגיגה הלאומית. תחושת הבדידות הנופלת על המשפחות הללו היא מצב בלתי נסבל ואין שום סיבה שיימשך. הזזת תאריך יום הזיכרון ביום אחד תפתור את הבעיה אותה חווים אלפי משפחות שכולות בישראל, עדיין תשמור על הזיקה בין הימים ותאפשר גם להם לחגוג את עצמאות המדינה כשאר עם ישראל".

 

מצ"ב תמונות שפורסמו בקמפיין הוועד.

 

לעצומה: http://www.atzuma.co.il/zikaron

או – [email protected] לפרטים: שמואל – 052-4274242, במייל או בקבוצה בפייסבוק:http://www.facebook.com/YomHazikaron



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

השר פלד קיים חוג בית ביהוד

אריק זיו ויזר

אבי וייס חייב לפטר את הזוהמה הזאת

מוטי אוחנה בפוסט בפייסבוק

טובה מעוז במכתב נרגש לנתניהו

אריק זיו ויזר

הליברלים בליכוד בנושא התאגיד : לשנות כיוון

עינר אביב

אירוע חול המועד של הליברלים בליכוד

עינר אביב

בהצלחה לסגן אלוף במיל' ניר אבודרהם

דילוג לתוכן