34.1 C
תל אביב
23 באפריל 2024
ליכודניק
בארץ

גאווה בליכוד באירוע נגד הומופוביה: “כל הכבוד לח”כים שגינו – הגיע הזמן שכולם יעשו זאת”

חברי המועצה נפגשו עם נציג מקביליהם הגרמנים

 

חברי “גאווה בליכוד” השתתפו ביום חמישי בהפגנה של קהילת הלהט”ב בתגובה לאמירות פוגעניות נגד הלסביות וההומואים של ח”כים מהשמאל והימין,כגון יו”ר רע”ם-תע”ל תומך הטרור איברהים צרצור, ח”כ אורי אריאל (איחוד לאומי, וח”כ אנסטסיה מיכאלי (ישראל ביתנו). יו”ר גאווה בליכוד, ד”ר אוון כהן, יצא נגד דברי ח”כ ניצן הורביץ (מר”צ)שהאשים את הממשלה בתופעה והזכיר את השרים והח”כים הרבים בליכוד שגינו את הדברים, אך בד בבד קרא לכל נבחרי הציבור בימין ובשמאל לגנות את הדברים הפוגעניים. עוד נכחו באירוע, נציגים מהפלגים הליברליים בליכוד.

“אנחנו צריכים לגנות את החשוכים ולהילחם ברעל שהם מפיצים. אבל – חשוב לא פחות – אנחנו צריכים לחבק את אלה שהביעו תמיכה חד משמעית בנו אל מול ההומופובים, את ח”כ אופיר אקוניס וכרמל שאמה-הכהן שגינו לפני כולם, את שר החינוך גדעון סער, והמשנה לראש הממשלה משה יעלון שאמרו דברים ברורים ביותר בגנות התופעות המגונות האלה, את השר דן מרידור שקרא לשוויון מלא בין הומואים וסטרייטים, ואת ח”כ אורי אורבך, שגינה את ההתבטאויות ההומופוביות של חבריו לכנסת. אני אנצל במה זו כדי לפנות לשתקנים להביע דעה. אין מקום לישיבה על הגדר, לשתיקה, בסוגיות קשות כאלה. אם אתם איתנו, תגידו את זה בבירור, ולא בגמגומים”, אמר כהן, וזכה לתשואות מהקהל.

עוד במהלך הסופ”ש, נפגשו חברי מועצת “גאווה בליכוד” עם אלכסנדר ווגט (Alexander Vogt) יו”ר התא הלהט”בי במפלגתה של קאנצלרית גרמניה (CDU), אנגלה מרקל. המפלגה הנוצרית-דמוקרטית הגרמנית(CDU) מהווה מובנים רבים מקבילתה של הליכוד בשדה הפוליטי בגרמניה.

הנוכחים דנו בחתירה לשוויון להט”בי בשתי הארצות וביקשו ללמוד אחד מפעולותיו של השני. כמו כן, הונחו היסודות לקידום שת”פ רעיוני וייתכן אף מפגש עתידי של תאים במפלגות המחזיקות אג’נדה דומה במדינות שונות. כמו כן, במפגש התברר שיש זהות רבה בין הזכויות שניתנות והזכויות שנמנעות מהקהילה הלהט”בית בישראל ובגרמניה. כך למשל קיימת אפליה בנושאי נישואים, אימוץ ופונדקאות בשתי המדינות, אך קיימת הכרה ברבות מהזכויות באמצעות מוסד דומה למוסד ‘ידוע בציבור’. עוד דיברו הצדדים על חשיבות הנראות במצעדים והנראות ככלל לשם השגת שוויון לקהילה הגאה.

נציין שבעוד ש”גאווה בליכוד”, הוקמה בסוף 2011, התא הגאה ב-CDU הוקם ב-1997.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

פלג תמיר – יו”ר מכון ז’בוטינסקי – איננו

שמים פתוחים: טיסות ישירות לטוקיו

אריאל אילוז

חונכים את “מוקד השלום”

אריק זיו ויזר

התנ”ך – מקור הצדק שלנו

אריק זיו ויזר

חוק הארכיונים של ח”כ נאוה בוקר אושר בקריאה שנייה ושלישית במליאת הכנסת

אריק זיו ויזר

החטא האמריקאי, עונשו ואולי גם תקוותו

ד"ר אביגדור הדר
דילוג לתוכן