18.1 C
תל אביב
29 במרץ 2024
ליכודניק
בליכוד

גאווה אמיתית: ראיון עם הרכש החדש בליכוד

אמיר אוחנה ניפץ כל מיתוס אפשרי על מפלגת השלטון. עם חיוך מהפנט ואג'נדה ברורה הוא כבש את הליכוד ובנה גשר בין תל אביב להר הבית

 

 

 

זאת עונת הדאבל של אמיר אוחנה. את הגביע הראשון הוא הניף כשהתמודד לרשימת הליכוד כיו"ר התא הגאה וזכה לאלפי מחיאות כפיים וירטואליות. הגביע השני הונף אתמול, אמיר אוחנה כבש הלכה למעשה את מחוז תל אביב ונבחר לרשימת הליכוד.

עם כל הרצון הטוב קשה להתעלם מזהותו המינית של אמיר. להיות הומו בליכוד זוהי גאווה בשני מובני המילה. מבחינת הליכודניקים, זו הזדמנות לחשוף את הגיוון הרב שיכולה התנועה להכיל, לנפץ את הסטיגמה השמרנית מזרחית של "בבוני הליכוד". מאידך, הצלחתו של אמיר היא בכך שהצליח לצקת אמירה ברורה שהומואים אינם צריכים עוד לצעוד ברחובות ולהתבכיין. נוכחותו של אמיר משנה את הטקטיקה  מלהפגין למען שוויון ליצירה אמיתית של שוויון. מעתה, השינוי יקרה מבפנים, בעשייה, בייצוג הוגן ובגאווה גדולה.

אמיר אוחנה הוא עורך דין מצליח, בן 38, רס"ן במיל' ויוצא שירות הביטחון הכללי, פעיל זה שנים בליכוד, בתל אביב ובכלל. היו"ר והמייסד של קבוצת "גאווה בליכוד", חבר הנהלת חוג תדמור – חוג נאמני ארץ ישראל בליכוד ופעיל חירות.

 

 

ברכות על הזכייה אמיר, איך ההרגשה?

"המרוץ היה קצר ואינטנסיבי. באופן די מפתיע, נהניתי מכל רגע. זכיתי ליצור חברויות וקשרים עם נשים ואנשים רבים שאין לי ספק שנלך יחד עוד דרך ארוכה.

היו לי יריבים חזקים, מוכרים וותיקים בתנועה והם ניהלו קמפיין מוצלח ויעיל. אני שמח שכולם זכו לכמות נכבדה של קולות וכך אף מועמד לא התבזה, ומברך גם אותם על ההישג."

 

 

הטייטל שלך מלא במחויבות: גאה שעולה להר, תל אביבי שמדבר ימין, איך תשלב בין הדברים?

"הליכוד הוא השילוב. מפלגת העם הפונה אל כל חלקיו, התנועה היחידה בה תמצא חרדים לצד חילוניים, מתיישבים לצד תל אביביים, גייז לצד סטרייטים, ערבים דרוזים ויהודים – ובקיצור – כל מה שהוא ישראלי.

כולנו יצורים מורכבים, ואף אחד איננו "רק" משהו. היותו של אדם הומו, לא אמורה להשמיע דבר על עמדותיו המדיניות-ביטחוניות-כלכליות, וכולנו חופשיים לאמץ השקפות עולם שונות ומגוונות."

 

 

מהו התיקון הראשון שתבצע עבור הקהילה?

"השאיפה שלי היא לפעול עבור כלל אזרחי ישראל, ובנות ובני הקהילה בתוכם. יש מספר נושאים חקיקתיים הדורשים תיקון – כמו למשל העובדה שאין כאן אפשרות להינשא עבור זוגות בני אותו המין ובכלל עבור ציבור גדול של מה שמכונה "פסולי חיתון" (הקהילה היא רק חלק קטן מתוך ציבור גדול זה) והם נאלצים לטוס למדינות זרות, קנדה וכדומה כדי לעשות זאת.

המגמה בעולם ברורה: המדינות המערביות המובילות, בזו אחר זו – מאפשרות נישואים אזרחיים. מה שאני מציע לא יבוא במקום נישואים ברבנות, אבל לצד נישואים ברבנות – עבור אלה שאינם יכולים ו/או מעוניינים להינשא שם.

האידאל הוא מבחינתי ליברליזם: שהמדינה תהיה "עיוורת", או ניטרלית לחיי הזוגיות של פרטיה, אבל כל עוד היא מתערבת ונותנת מעמד מיוחד לזוגיות – עליה לעשות זאת ללא אפליה, כפי שגם חוקת הליכוד קובעת.

אני סבור שהקהילה עוברת תהליך חיובי ובריא של התבגרות. יותר ויותר אנשים עומדים על כך כי הם שווים בפני החוק – פחות ופחות אנשים מסתתרים בארונות – גם בארונות הפוליטיים.

עדיין, כאשר המילה המרכיבה חלק מזהותנו מושלכת לא אחת לחלל המרחב הציבורי כקללה, כמילה שנועדה להקטין, להשפיל ולגנות – יש בעיה, ויש עוד על מה לעבוד.

החזון והשאיפה שלי היא שלא יהיו יותר קבוצות דוגמת "גאווה בליכוד", ושלא יהיו יותר מצעדי גאווה – פשוט כי לא יהיה בהם צורך.

בעיני להיות הומו זה כמו להיות ג'ינג'י. זה גנטי ולא "נרכש" או "נלמד" (כפי שהמחקרים מוכיחים). אפשר לצבוע – או שלא וזה אינו מעלה ואינו מוריד מסגולותיו של האדם ומערכו. השאיפה שלי היא להנחיל לכולם את ההכרה הפשוטה הזו."

 

 

מילה על הבחירות הקרובות?

"אני רוצה לאחל שבת שלום לכל קוראי "ליכודניק", ולהזכיר שמרגע זה – כולנו מאוחדים ומלוכדים לעבר היעד – ניצחון סוחף של הליכוד בבחירות שתיערכנה ב-17.03.15 (יומיים אחרי יום הולדתי) והתנערות ממפלגות הטרנד והאופנה בנות החלוף – במטרה לשמור על יציבות שלטונית ועל ההגה בידי המחנה הלאומי."

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

אופיר אקוניס: "שוקלים להגיש תלונה נגד המחנה הציוני"

אריק זיו ויזר

המימונה של המדינה

מתאחדים בירושלים

אריק זיו ויזר

החלק של קרא בעלייה של 19 יהודי תימן

אריק זיו ויזר

"החשמלאי אבי פחימה אינו חבר מרכז"

אריק זיו ויזר

ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקר בדלית אל-כרמל לרגל חג יתרו של הדרוזים

אלי חזן
דילוג לתוכן