26.1 C
תל אביב
28 במרץ 2024
ליכודניק
נרי אבנרי

בשם האינטרס האישי הצר

ציפורה יודעת, שמול האתגרים המדיניים, ממשלת אחדות היא צו השעה. הסירוב שלה מוכיח שהאינטרס האישי גובר אצלה על האינטרס הלאומי. הלכתי לארכיון…

אש"ף והחמאס מתפייסים ומציגים מול ישראל חזית אחידה. בקטאר מתכנסים נציגי הליגה הערבית, ומוציאים הודעה משותפת: אין בסיס למו"מ עם ישראל, תומכים בפנייה חד-צדדית לאו"ם כדי להעמיד להצבעה את הדרישה למדינה פלסטינית. גנבי המנדטים מקדימה, ושותפיהם בתקשורת, מפיצים תחזית מדינית קודרת. נניח שזה נכון- מה עושים? יש תשובה אחת נכונה: ממשלת אחדות.

 

אחרי בליץ הנאומים של אובמה ונתניהו, מתברר שאין הבדלים אידיאולוגיים בין הליכוד לקדימה. הקריאה לממשלת אחדות נשמעת ברמה. תגובת ציפורה- בהמלצת יועצים- לא רוצה לתת חיזוק לממשלה כושלת. נתניהו אשם! בגללו, מדינת ישראל מצורעת. בגללו- (ובגלל הבחירות!) אין שלום. בגללו, בגללו, בגללו…

 

ציפורה קרועה בין שני אינטרסים. האינטרס הציבורי והאינטרס האישי. האינטרס הציבורי מחייב הצטרפות לקואליציה, והאינטרס האישי מייחל לאסון מדיני. מה שאנחנו שומעים ממנה זה רק ביקורת. כמו שהצלחה של נתניהו, תחסום את דרכה ללשכת ראש הממשלה, כישלון שלו- כך היא מקווה- הוא הסיכוי שלה. לא יפה, ולא חכם להגיד לציבור שזאת האמת. מה עושים? משקרים.

 

למעט רון פונדק, אין לאבו-מאזן מליצת שלום יותר נאמנה מציפורה. אחרי שאובמה הודה בטעותו ודרש ממנו לרדת מהעץ, ציפורה מעבירה לו מסרים, שעליה הוא יכול לסמוך. היא לעולם לא תסיט את האצבע המאשימה מנתניהו. לציבור היא אומרת דברים אחרים.

 

"ראש הממשלה לא באמת רוצה אחדות", מסבירים לנו אנשי קדימה. "אילו באמת רצה", הם אומרים, "הוא היה נפרד משותפיו הטבעיים. הצטרפות לממשלת סירוב, רק כדי לעזור לו לשרוד- זה לא"!! לתמימים, התשובה הזאת נשמעת משכנעת. אבל כולה רמאות.

 

ונניח שנתניהו יעשה את הטעות, ולמען אחדות ייפרד משותפיו הטבעיים (ליברמן, האיחוד-הלאומי, והחרדים)- איזו קואליציה תהיה לנו? הם יגידו- קואליציית שלום! ואיזה מפלגות ירכיבו את אותה קואליציית השלום?- מפלגת העבודה, העצמאות, קדימה והליכוד. נשמע מגניב, לא? ככה גונבים דעת.

 

מי לדעתכם יהיה ראש ממשלה בקואליציית השלום הזאת? ציפורה תגיד: אני!! גם בגלל שאני מנהיגת המפלגה הגדולה, וגם בגלל תמיכה של המפלגות האחרות המרכיבות את הקואליציה, שהרי המרחק המנטאלי בין קדימה לעבודה ולעצמאות יותר קטן מהמרחק של המפלגות האלה עם הליכוד. אתם הבנתם את זה?

 

ציפורה לא רוצה אחדות, היא רוצה שלטון. זה לא שהיא נגד אחדות. כשהייתה בליכוד, (אחרי הבחירות ב- 2003) היא קראה למפלגת העבודה להתעלות מעל שיקולים פוליטיים- כי המדינה זקוקה לאחדות. ציפורה יודעת שאת הקטע שתראו, התקשורת מחביאה.

הלכתי לארכיון…

 

 

 

 

למאמר המקורי ולסרטון המקורי מהאתר של נרי אבנרי לחצו כאן

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

דב ויסגלס, זה בשבילך

אלי חזן

ציפי לבני לא רלוונטית

אלי חזן

אלי ישי, קבל חיזוק

אריק זיו ויזר

מאמר גלוי לפרופ' שטרנהל / כתב: נרי אבנרי

אריק זיו ויזר

שירה אביטל, זה בשבילך

אריק זיו ויזר

צבועים, לכו למראה

אלי חזן
דילוג לתוכן