26.1 C
תל אביב
28 במרץ 2024
ליכודניק
דעות

בשם דור ההמשך

יום שואה נוסף עבר והשאיר הוא את עם ישראל עם דמעות, זכרונות וכאב. ישבתי יחד עם משפחתי על מנת לצפות בסרטים שונים אשר תיארו את סיפורם של הניצולים ושמעתי מפי דודתי היקרה את סיפורה האישי ואת הדרך שעשתה מצרפת לארץ ישראל, יחד עם סבא שלי על אוניית האקסודוס. קשה לתאר את שעברו היהודים בזמן השואה ולהבין מה גודל הרוע שהוביל את הנאצים לנסות ולחסל את העם היהודי.

 

 

הצילומים הרבים מימי השואה אשר עברו בין חבריי הרבים בדף בפייסבוק המחישו את עוצמת השנאה לעם היהודי. לא קל היה להביט בתמונות של ערימות גופות יהודים לצד קצינים נאצים מחוייכים, חיילים נאצים גוזזים את זקני הרבנים וילדים יהודים מרימים ידיים אל מול כיתת יורים.

הכל החל בשטיפת מוח, שימוש במדיה והעברת השנאה שתיארה את היהודים כחיות וכמוצצי דם. מיליוני בני אדם לא עצרו של שטף הרעל שהביא על העולם מלחמת עולם.

השאלה הנישאלת הנה מה שונה היום מאז? התשובה היא אחת- מדינת ישראל.

האנטישמיות הגלובלית נוסח שנת 2013 שוברת שיאים וממשיכה להתפשט ללא הפרעה. ניתן לראות את הסמלים הנאצים בכל פינה באירופה, בניו יורק ואפילו במדינת ישראל. את ציורי התמנון שמתאר את היהודי בעל הזרועות הארוכות ניתן לראות היום בדיוק כמו לפני 70 שנים והפגיעה הפיזית ביהודים כמובן משתוללת אף היא.

לרבים מאיתנו קשה להבין אך עבור אחרים במקומות שונים בארה"ב רבים עדיין מאמינים כי ליהודים יש קרניים ומיליונים של אנשים ברחבי העולם מונעים על ידי הנחות שגויות כי כל היהודים בעולם מחזיקים במיליוני דולרים בחשבונות הבנק שלהם.

גם אם הייתי מנסה לתאר את גודל התופעה האנטישמית ושנאת היהודים אשר מתפשטת במהירות ובאופן גלובלי, הרי שלא הייתי יכול לאמוד את מספרה ואת סכנתה אך התשובה היחידה שעומדת בפנינו על מנת להמשיך ולהתקיים בעולם עם רוע כה גדול הנה המשך תמיכתנו כולנו במדינת ישראל.

על העם היהודי לדאוג כי מדינת ישראל תשאר חזקה ואיתנה. יש לנו המחוייבות לטפח כל פינה בארץ ישראל ולגדל את ילדנו על הערכים והאידיאולוגיה שיובילו אותנו לעתיד בגאווה ואחדות. מדינת ישראל היא היהלום של כולנו ועתיד ילדינו אך אל לנו לשכוח את אחינו שבתפוצות.

בערים שונות באירופה של 2013 כמעט בלתי אפשרי להמשיך ולחיות כיהודי. כבר שנים רבות שיהודים לא מעיזים לחבוש כיפה או להסתובב עם מגן דוד על הצואר מחשש לפגיעה בחייהם. קל לבחין בעיר ניו יורק אשר בסביבתה גרים כשני מיליון יהודים בבתי כנסת אשר מוגנים על ידי צוותי משטרה וחברות אבטחה פרטיות מחשש להתקפות. אותם בתי כנסת אגב, ממקומים על יד כנסיות שלהן אין צורך בהעסקת מאבטחים.

מדינת ישראל מחוייבת לעמוד בגב זקוף ולשמש כקולם של יהודי התפוצות אל מול המנהיגים הפוליטיים והדתיים הבינלאומיים. ישראל מחוייבת במהפיכה דיפלומטית שנוגעת בנושא השנאה היהודית ולהעלות לסדר היום את העובדה כי אנחנו עדיין לא יכולים לחיות ללא פחד וחשש לחיינו. לא ייתכן כי באותם מקומות בהם נירצחו 6 מיליון יהודים באירופה, תתחולל סופה נוספת של שנאה ופגיעה בעם היהודי לצד שתיקה שמובילה אסון נוסף.

את אותו הרוע שמאפשרים לו להתפשט באופן דמוקרטי, חייבים לעצור. טיפטופי הפגיעה באדם כגון הרצח בטולוז לפני כשנה רק מראים לנו את הבא עלינו בעתיד.

למילים never again, ישנה משמעות עמוקה וחשובה יותר מאשר אמירה רגעית. אלו הם שתי מילים שצריכות להוביל אותנו לשני כיוונים. עלינו להמשיך ולזכור את העבר ומצד שני להתחיל ולהילחם ברוע האנטישמי ובכל הכח על מנת שיהיה לנו מקום בעתיד.

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

פרשת לך לך

אלי כהן

השמטה בטעות או שיטת עבודה

אלי חזן

האמת של התנגדות המפלגות החרדיות לשוויון בנטל

אלי חזן

האם קם מלך חדש בשורותינו?

אלעד מרון

כן לוועדת חקירה

אריק זיו ויזר

אברום אפל: איש התגר והמושך-בחוטים

דילוג לתוכן