19.1 C
תל אביב
19 באפריל 2024
ליכודניק
הכנסת

בפולין אוסרים על שחיטה כשרה. אדלשטיין לא יושב בחיבוק ידיים

יו”ר הכנסת אדלשטיין לעמיתו הפולני בעקבות דחיית החוק הממשלתי לאפשר המשך שחיטה כשרה: “ההחלטה מעלה תמיהה כיצד פולין, בשנת 2013, מונעת זכויות בסיסיות של מיעוטים”.

 

יו”ר הכנסת יולי אדלשטיין אשר שימש כשר ההסברה והתפוצות בעבר שלח היום מכתב לעמיתו הפולני מכתב שבו ביקש לעורר סימני שאלה באשר להחלטת הפרלמנט הפולני. 

להלן תרגום של המכתב: 

הצטערתי לשמוע על הצעד בו נקט ה’סיים’ הפולני, ועל דחית חוק ממשלתי שמטרתו הייתה להמשיך ולאפשר את ההליך הדתי של שחיטת בשר כשר ברחבי פולין.

ההיסטוריה הארוכה של יהדות פולניה, ותרומתם של היהודים לתרבות, לכלכלה ולמדע בפולין ידועה ומוכרת היטב היטב. זכור לנו היטב ביקורך בתערוכה שארגנה שגרירות ישראל בוורשה ושעסקה בדמויותיהם של ישראלים יוצאי פולין והשפעתם החשובה והמכרעת על החברה הישראלית.

יהודי פולין ידעו ימים שבהם הם נהנו מחופש דת, ומהיכולת לקיים פולחנים דתיים ללא הגבלה. אך היו זמנים שבהם זכות יסוד חוקתית זו נשללה מיהודי פולין והדבר יצר מגבלות וקשיים ביכולתם של יהודי פולין לקיים חיי קהילה מלאים ועשירים.

ההחלטה המצערת על ידי הפרלמנט הפולני בשבוע שעבר, שבחר לדחות את החוק הממשלתי שרצה להסדיר באופן ברור את הליך השחיטה, מעלה את התמיהה כיצד פולין המודרנית, כמדינת דמוקרטית באירופה בשנת 2013, יכולה למנוע זכויות בסיסיות של מיעוטים יהודים ומוסלמים.

כיו”ר הכנסת, הפרלמנט הנבחר של מדינת ישראל, אני מביע בזאת את מחאתי כלפי החלטתו של הפרלמנט הפולני. אינני יודע אילו צעדים ניתן לעשות כדי לפתור את המשבר החוקי הנוכחי, אבל אני מקווה שאתה מסכים עם עמדתי שלא ניתן לדמיין מצב שבו יהודים יאלצו, פעם נוספת, לספוג הגבלות של החופש הדתי שלהם, הגבלות המעלות תחושה כואבת של דעות קדומות ואפליה.

אני רואה זאת כחובה מוסרית המוטלת על העם הפולני והפרלמנט בפולין לשנות את ההחלטה הלא מקובלת הזו, החלטה שהופכת את פולין למדינה הראשונה ממדינות ה’איחוד האירופאי’ שמתנכלת לזכות לביצוע הליך של שחיטה כשרה על אדמתה.

אני מקווה שתעשה כל שביכולתך כדי להביע את מחאתי הנמרצת לכלל חברי הפרלמנט הפולני, ואני תקוה שחוק מטריד ומאיים זה יוסר בהזדמנות הראשונה מספר החוקים הפולני.

בברכה,

יולי (יואל) אדלשטיין

יושב ראש הכנסת

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

ישראל כץ : השר הליכודניק הראשון

אריק זיו ויזר

אושר חוק שי דרומי

אריק זיו ויזר

ח”כ מירי רגב הכריזה על הקמת שדולה פרלמנטארית לחיזוק וקידום הפריפריה

אריק זיו ויזר

האיחוד:בין הימור מסוכן לבין פוטנציאל גדול

אלי חזן

לראשונה: יו”ר הכנסת בוחן הקמת מאגר חקיקה ממלכתי חינמי

אריק זיו ויזר

אושרה בקריאה ראשונה:ייש​ום ועדת החקירה הממלכתית בעניין מפוני גוש קטיף

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן