39.1 C
תל אביב
25 באפריל 2024
ליכודניק
סקירת אתרי אקטואליה

האיחוד האירופי ידון במצבו של מתווך בית המכפלה שנדון למוות

בעקבות הפניה, סגן יו”ר ועדת החוץ של האיחוד האירופי דורש משרת החוץ קטרין אשטו “לפעול בכוח” ולמנוע ההוצאה להורג.

בעקבות פניית ראש המועצה האזורית שומרון גרשון מסיקה, הגיש סגן יושב ראש וועדת החוץ של האיחוד האירופי, ד”ר פיורלו פרוברה, שאילתא לדיון בפרלמנט האירופי בעניינו של מוחמד אבו שהלה, מוכר בית המכפלה לתושבי הישוב היהודי בחברון שנכלא ונדון למוות על ידי הרשות הפלשתינית מנגנוני הביטחון הפלשתינים.

“הרשעתו של אבו שהלה בוצעה ללא שום הצדקה, ולכן על האיחוד האירופי להתערב כדי להציל את חייו”, כתב פרוברה בפנייתו, והוסיף ” לא יעלה על הדעת שאדם שמוכר את ביתו יגונה וישפט להורג. הרשות הפלשתינית היא הנהנית העיקרית של הסיוע האירופאי ולכן עלינו להתערב בעניין ולדרוש מהרשות הפלשתינית לבטל מידית את עונש המוות נגד אבו שהלה. ולהוציא את עונש המוות על מכירת נכסים ואדמות מחוץ לחוק”. פרוברה ציין את הפרסומים בכלי התקשורת בישראל ודרש משרת החוץ של האיחוד האירופי קתרין אשטון להתערב בכוח בעניינו של אבו שהלה. “אני בטוח שגם נשיא הפרלמנט מרטין שולץ יחד עם כל חברי הפרלמנט מגנים כל אפשרות של הטלת עונש מוות. בדיוק כפי שהאיחוד האירופי גינה בעבר את פסק הדין שהוצא נגד אזרחית בלארוס אולדזיסאלו קאוליו”. סגן יושב ראש וועדת החוץ של האיחוד האירופי סיכם את המכתב ששלח, במשפט “אני קורא לרשות הפלשתינית לעקב באופן מידי את ביצוע עונש המוות שנגזר על אבו שהלה, כפי שנדרש על ידי האסיפה הכללית של האו”ם.

מסיקה פנה לסגן יו”ר ועדת החוץ האירופאי במסגרת הביקור התקדימי שקיימו אנשי המועצה האזורית שומרון, בפרלמנט האיחוד האירופי בבריסל, במהלכו נשא מסיקה נאום הסטורי בועדת החוץ של הפרלמנט האירופי.

מדובר בביקור תקדימי, ראשון מסוגו, של מנהיג התיישבות ביו”ש, בפרלמנט האיחוד האירופי, המזוהה כבר שנים רבות כטריבונל האנטי ישראלי החריף ביותר ובודאי אנטי התיישבותי, וכן כמממן המרכזי של ארגוני השמאל הקיצוני בישראל, ומסיקה הוא מנהיג המתנחלים הראשון מאז ומתמיד שהשתתף כאורח כבוד באירוע רשמי בפרלמנט האירופי. יחד עם מסיקה השתתפו יועצו של מסיקה וראש היחידה האסטרטגית במועצת שומרון יוסי דגן ומנהל קשרי חוץ שומרון דוד העברי.

הכינוס ההיסטורי היה למעשה אירוע גומלין לסיור שקיים בשומרון לפני ארבעה חודשים סגן יו”ר ועדת החוץ של הפרלמנט האירופי, ד”ר פיורלו פרוברה, שצפה מהרי השומרון יחד עם ראש המועצה גרשון מסיקה על תל אביב ונתב”ג, ביקר בישובים והפך לידיד ההתיישבות ביהודה ושומרון.

 

האירוע התקיים במעמד ראשי ועדת החוץ של הפרלמנט האירופי, חברי פרלמנט האיחוד האירופי, עשרות חברי פרלמנט בכירים ממדינות אירופה, פרופסורים ידועי שם מרחבי היבשת ובראשם נשיא האקדמיה האוסטרית ד”ר הילמר  קבאס, והנאומים תורגמו סימולטנית.

 

 

בנאומו אמר מסיקה בין השאר:

“אחד הדברים המרכזיים בתנ”ך, ששלושת הדתות הגדולות מאמינות בו, הוא ההבטחה של ארץ ישראל לעם היהודי והציווי להם ליישבה.

אין עוד עם העולם עם מסמך בעלות כמו חזק על ארצו כמו העם היהודי ביחס למולדתו – ארץ ישראל.

עם ישראל מגשים בעצם הקמת מדינת ישראל, ובפרט במהלך התיישבות והבניה בארץ ישראל את ההבטחה והציווי האלוקיים, ועל מנהיגי אירופה לעמוד לימינו של עם ישראל ולסייע לו בכך”.

מסיקה קרא בנאומו לחברי הפרלמנט באיחוד האירופי להפסיק את המימון לארגוני השמאל הקיצוני שפועלים לדבריו לקעקע את הלגיטימציה של מדינת ישראל: “מדובר בארגונים קיצוניים בעלי אחיזה מזערית בציבור, המנסים בכל כוחם להסית את העולם נגד מדינת ישראל בעלילות שווא.

מוזר הדבר שדווקא בתקופה שחלק ממדינות באירופה נמצאות על סף התמוטטות ואחיותיהן החזקות נאלצות להפריש ממיטב כספן להצלתן, מוצאים לנכון גורמים מסויימים באירופה להוציא מיליארדי יורו על פעילות זו. אין הסבר הגיוני להתנהגות הזו”, ציין מסיקה.

 

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

הארץ של שר החינוך גדעון סער

אלי חזן

האופנוענים התפקדו למפלגות והורידו את ביטוח החובה

אריק זיו ויזר

אנשי ליכוד מקדמים זכויות אדם של פלסטינים

אלי חזן

סקר וואלה:סער וארדן המצטיינים במושב הקיץ

אריק זיו ויזר

עדותה של ז’וטה הרטמן מלוחמות אצ”י במרד גטו וארשה

אלי חזן

המכון הישראלי לדמוקרטיה : “נתניהו עומד לשבור שיא כראש ממשלה”

אלי חזן
דילוג לתוכן