19.1 C
תל אביב
19 באפריל 2024
ליכודניק
רשויות מקומיות

בעקבות האיום בתביעה: יעל פז-מלמד מתנצלת בפני תושבי כפר תפוח.

העיתונאית יעל פז-מלמד, שהשמיצה בשבוע שעבר את הישוב תפוח בשומרון – התנצלה בטורה הבוקר בפני תושבי הישוב:

“ברשימה קודמת: ‘אברי גלעד בגדה המערבית – מהפך’ כתבתי   על הסיור שהוא ערך בהתנחלויות בגדה.. ומן הדברים השתמע בטעות כאילו כפר תפוח הוא לא חוקי. אני מתקנת ומתנצלת בפני תושבי היישוב, שהוקם עוד ב-1978, והינו יישוב חוקי“.

 

פז-מלמד נאלצה להתנצל לאחר שקיבלה עוד באותו יום מכתב איום בתביעה מועד מתיישבי השומרון ומזכירות הישוב.

http://www.nrg.co.il/online/1/ART2/101/275.html?hp=1&loc=29&tmp=528#after_maavaron

כזכור, מזכירות הישוב כפר “תפוח”  ועד מתיישבי השומרון שיגרו בשבוע שעבר לעיתונאית יעל פז-מלמד (מעריב) מכתב ובו איום בתביעת לשון הרע באם לא תפרסם התנצלות על שפרסמה באותו בוקר מאמר בו כתבה כי הישוב תפוח הוא “התנחלות בלתי חוקית”.

המאמר המשמיץ של פז-מלמד נכתב לאחר שלפני כעשרה ימים סייר השדרן והמגיש אברי גלעד במועצה האזורית שומרון במסגרת פרוייקט סיורי מעצבי דעת קהל של היחידה האסטרטגית במועצה. במהלך הסיור, שהתפרס על פני יום שלם, נדהם גלעד ממראה ההתיישבות הפורחת והאנשים בהם פגש.

למחרת הסיור התייחס אברי גלעד הנפעם ממראה עיניו בתכניתו בגלי צה”ל, “המילה האחרונה”,  לסיור שערך בשומרון.

גלעד דיבר על הסיור בהתרגשות וכינה אותו: “מהפך תודעתי”:
“אתמול הייתי בסיור מהפך תודעה בהתנחלויות שבשומרון. ביקרתי במקומות שחונכתי לשנוא אותם. חזרתי מבולבל. מבולבל מול איוולת המדינה שקראה לאנשים להתיישב, נתנה להם רשיון בניה ואז הקפיאה אותם. הופתעתי לפגוש ציבור שהיה לי הרבה לדבר איתו ועם הרבה קרבה וחמימות. רוב השיח המתנחלי (על המתנחלים) בשמאל הוא שנאה. מה שמאוד הפתיע אותי זו הקרבה –  23 דקות  נסיעה וכבר אתה בעומק”.

הדבריםהנהלהבים שהשמיע גלעד בתכניתו הרדיופונית הוציאו כנראה מכליה את העיתונאית יעל פז-מלמד, אשר מרבה לכתוב מאמרים עויינים כלפי מתיישבי יהודה ושומרון והמחנה הלאומי.

במאמר רווי  ציניות ועקיצות אישיות, השתלחה פז-מלמד באברי גלעד, על שהעז לומר מעל גלי האתר לאחר שסייר בשומרון כי שינה את דעתו על היישבות כתוצאה ממנו.

במאמרה השתלחה פז -מלמד גם בישובים ביהודה ושומרון.

בין השאר המציאה פז-מלמד כי גלעד ביקר במהלך הסיור בישוב תפוח והשמיצה את הישוב כשכתבה כי אברי גלעד “ביקר במשך כמה שעות בהתנחלויות בגדה, חלקן בלתי חוקיות, דוגמת ההתנחלות תפוח”.

יוסי דגן מועד מתיישבי השומרון הבטיח לאחר שליחת המכתב כי כל עיתונאי משמיץ ייתבע: “ישנם במדינה עיתונאים חסרי בושה הסבורים משום מה כי ככל הנוגע למתיישבים ביהודה שומרון מותר להם להשמיץ, להוציא דיבה, להפיץ שנאה ואף להעליל ולשקר לאור היום.

בשנים האחרונות התרגלו מספר כתבים שהמתנחלים הם אנשים שקופים, שניתן לדרוך עליהם, להשמיץ אותם ואף להעליל עליהם עלילות ללא כל שמץ  אתיקה או הגינות. העידן הזה נגמר.

מתיישבי השומרון אינם האסקופה הנדרסת של אף אחד. כל עיתונאי משמיץ ייתבע , מי  שיכפיש ישלם”.

כאמור, בעקבות מכתב התביעה אותו כתב היועץ המשפטי של ועד המתיישבים, עו”ד דורון ניר-צבי, נאלצה פז-מלמד להתנצל בטורה הבוקר.

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

רונית-התירוש הפך חומץ/מאת איציק דדוש

אריק זיו ויזר

זגורי החליט : רץ למועצת העיר בחולון

אלי חזן

נפתח בית לחיילים בודדים ברעננה

אלי חזן

צעירה ויצירתית- לוד מושכת אוכלוסייה

אלי חזן

אילן כהן יוצא לדרך חדשה

אלי חזן

מינס כפול שתיים

אלי חזן
דילוג לתוכן