18.1 C
תל אביב
29 במרץ 2024
ליכודניק
יומן פוליטי

בנתיב נתניהו : מהעברת התקציב ועד בחירת יו"ר המרכז

ביטן מנע בחירות, ליברמן נפל שוב, כחלון מעשי מול זליכה תעומלן השקר, אילה חסון וירון דקל עופות נדירים בשמי העיתונות, מי יהייה יו"ר מרכז הליכוד,שוד הקרקעות בקיבוצים

שבוע של מריטת עצבים היה השבוע כאשר נקודת הציון ההתחלתית שלו הייתה העברת התקציב והוא נמשך במאבק על בחירת יו"ר למרכז הליכוד. בהקשר הזה אפשר לומר כי מה שמשקף את אופוזיציית הרצוג היא שמחת עניים. ראינו זאת בעיקר השבוע כאשר אורי אריאל הצביע בטעות עם האופוזיציה על הסתייגות אחת ממאות והדי שמחת הניצחון העלוב שנגמר בהפסד צורם נשמעו עד למרחוק .


הינה בא יו"ר הקואליציה הבא.

 

ח"כ דוד ביטן מנע נפילת התקציב והליכה לבחירות,
החוק הפעם איפשר למשוך את אישור התקציב עד ה 19 לחודש ( שעה 24:00). אישור סופי-דהיינו אם אנחנו במהלך הצבעה בשעה 24:00 זה אומר שהתקציב לא אושר והולכים לבחירות תוך 90 יום. הדבר שונה מהחוק המתייחס לאישור מידי שנה הקובע כי תקציב יאושר עד 31.12 שעה 24:00 אולם אם הספיקו עומדת לרשות הממשלה אורכה של 3 חודשים כך שאם הכנסת במהלך הצבעה בחצות היא יכולה להמשיך כי יש אורכה. 
מנגד האופוזיציה הגישה 32000 אלף הסתייגויות לתקציב שהצבעה רצופה עליהם תיקח כחמש עשרה ימים ולילות כך שברור היה שלאופוזיציה היתה היכולת להפיל את הממשלה באופן טכני וללכת לבחירות וזו היתה כוונתה. 
תקנון הכנסת מאפשר בדיוני התקציב לקבוע על ידי ועדת הכנסת מסגרת דיון והצבעה הם נקבעו אולם ביוזמת ח״כ דוד ביטן התווספה החלטה להצביע על קבוצות הסתייגויות דבר שאיפשר להקטין את ההצבעה על ההסתייגויות מ 32000 הצבעות ל 300 הצבעות. מדובר בהחלטה תקדימית שלא היתה כמוה בכל ימי הכנסת. האופוזיציה התנגדה ואיימה לפנות לבג״צ אולם ההחלטה היתה סבירה נשענה על סמכות בתקנון ונבעה מהעובדה שהוגשו הסתייגויות סרק במספר לא סביר ואי היכולת לקבל אורכה לאישור התקציב. 
בכך הציל ח״כ ביטן את הממשלה והמדינה ומנע בחירות בזק מיותרות.


הטעות של ליברמן

 

שוב גילינו כי ליברמן איבד את דרכו וחוש הריח הפוליטי שלו. פעם ליברמן היה אומר "ביוני יהיו בחירות" אז זה היה מתקיים. עכשיו, אחרי שהתקציב עבר, ברור לכולם כי במרץ לא נלך לבחירות ושוב נפל ליברמן בהימור שלו כאשר קבע שהממשלה לא תשרוד.

כחלון ונתניהו העבירו תקציב ללא זעזועים מיותרים. להבדיל מקודמו בתפקיד כחלון ביצע את הכנת התקציב ללא רעשים ובומים על קוליים. כמי שמלווה את כחלון כבר הרבה שנים אפשר לומר בוודאות שהוא יודע לאן הוא חותר ומבחן התוצאה יהיה כאשר תסתיים הקדנציה. יש לכחלון צוללת שם יושבים ומכינים את הרפורמות. היתרון של כחלון על פני אחרים הוא שאנשיו רוצים בהצלחת משה והם מכוונים לרפורמות שיטיבו עם העם בסופו של יום מול עוולות הבנקים והמונופולים.

כחלון עומד להצליח ולהבדיל מזליכה. בעוד האחרון נהנה להיות אנטי וגם תרבות השקר הפכה לנכס צאן ברזל שלו, כחלון עובד בשקט. כבר השבוע שאל אותי חבר למה אתה אומר שזליכה שקרן?

עניתי לו ששר התחבורה מינה אותו לוועדה לרפורמה בשוק הרכב. זליכה מודע לכך שהשר מקדם את הרפורמה והרי מי שעצר את קידום הרפומה היה יו"ר ועדת הכלכלה היוצא אבישי ברוומן כאשר הוא מנע דיונים להעברת רפורמה בלחצם של יבואני הרכב.
אך זליכה המשיך לשקר לציבור. יתר על כן, עכשיו הוא גוזר קופון כאשר הפך להיות יועץ ליו"ר הסתדרות. זה לא מנע ממנו להסביר לנו שלא צריך תחרות בהקמת נמלים. לשיטתך זליכה עוד יחזירו אותנו לימים שבהם אסור היה לייבא ג'ינס וכולנו הלכנו בבגדי אתא .
למען הרקורד ההיסטורי אציין שבמשך שנים ממשלת השמאל – המערך – העבודה שלטו בעם כאשר קבעו לו איזה בגדים ילבש, איזה מוזיקה ישמע, ויעבוד במפעלי ההסתדרות עם פנקס אדום. לשם בדוק זליכה שולח אותנו עם חבריו הפוסט ציונים. אי אפשר להוציא מהכלל כי אותם אנשים רצו להציף אותנו במהגרים ואותם חברים של ירון זליכה רוצים מדינת כאוס. זה ההבדל בין כחלון , נתניהו וממשלתו לבין קבוצה המקובלת ע"י הקרן החדשה.


אילה חסון וירון דקל 

 

השבוע התבשרנו כי אילה חסון חצתה את הקווים ועברה לערוץ 10. אין ספק כי הערוץ הציבורי הפסיד את אחת העיתונאיות הטובות במדינה. כולי תקווה שהמעבר שלה לא יהפוך אותה לכלי שרת של מנגנון ההנחה לכפות עלינו את דרכו. אני מאמין כי אילה תמשיך להיות עצמאית ונוקבת כדרכה בקודש.
להבדיל מהרבה אני רואה בה דוגמא לעיתונאית לפני הכול. ללא ספק היא תוסיף הרבה לערוץ 10.
בתקופה האחרונה ראינו הרבה התקפות על ירון דקל מצידו של ח"כ ינון מגל. לדעתי, מגל חוטא בגדול. דווקא בשנים האחרונות אנו רואים הרבה יותר דמויות של עיתונאים בתחנה שלא מגיעים רק מצפון תל אביב או לא רק שמאלנים ולכן ההתקפה על ירון דקל היא לא יותר מסיבוב של ספין.
גם אני לפעמים מעלה ביקורת אבל צריך גם לאמור את האמת : גל"צ ושאר ערוצי התקשורת בתקופת הרשתות החברתיות לא יכולים להכתיב את סדר היום. כל פוליטיקאי מוביל יכול לפנות לציבור מעל התקשורת ולומר את דברו.
נתניהו למד זאת מזמן. כאשר הוא מעלה פוסט שלו יש לו יותר רייטינג מכל ערוץ שיש בישראל.
תם עידן חיים יבין שנמצא בערוץ אחד ששדר במדינה. הרי הפשיזם שהיה בתקופתו נעלם תרתי משמע.


מרכז הליכוד 

 

השבוע הודיעה רשמית מירי רגב שהיא יורדת מהמרוץ לתפקיד יו"ר מרכז הליכוד. בכך נפתח הערוץ לתפקיד כאשר כעת מובילים צחי הנגבי ודודו אמסלם. לאמסלם יש יתרון כעת על הנגבי כאשר הוא נתמך ע"י מספר שרים וחברי כנסת. אמסלם מייצג את הקו המיליטנטי מול הקו שהנגבי מייצג – קו התמיכה בנתניהו. היסטורית, הנגבי כבר היה יו"ר מרכז הוא מכיר כמחצית מהחברים והנגבי יודע גם להתנהל באופן ישיר מול החברים.
מנגד, אמסלם מכיר את אותם האנשים. הוא הרי היה עם הנגבי בעבר והוא גם הוביל את המאבק לחיזוק המרכז. לאמסלם יש את הארגון החזק ביותר ולכן היתרון נמצא בצד שלו. מנגד להנגבי יש יתרון מובנה אצל וותיקים בתנועה – המייסדים, אך הנגבי מחוק אצל הכיפות הסרוגות. במידה וזה בסיס הקרב אין ספק כי אמסלם מוביל.
אך אם יכנס לזירה שר אחר, הוא יכול לשנות את פני התמודדות. השבוע היו שרים שבדקו את האפשרות: יריב לוין, אלקין וחיים כץ. בסוף השבוע יש לחץ כבד על חיים כץ להתמודד על התפקיד. ללא ספק, אם חיים כץ מתמודד הוא משנה את המפה כי הכיפות הסרוגות ילכו איתו.
ח"כ מיקי זוהר שגם בודק את האפשרות להתמודד כבר הצהיר כי אם חיים כ"ץ מתמודד הוא מצטרף אליו. מיקי זוהר הוא אחת מההפתעות לטובה בין חברי הכנסת החדשים וכבר אמר עליו בכיר בליכוד שהוא מתנהל כמו כחלון בקדנציה הראשונה ואסור לזלזל ביכולות שלו.
מה שברור הוא שאם חיים כ"ץ לא יתמודד מיקי זוהר נכנס לזירה. מיקי נתמך ע"י הכיפות הסרוגות וע"י רוב הנגב והדרום.שזה לבד נותן לו סטארט יפה למאבק על התפקיד. 
ירון מזוז סגן השר מנהל קמפיין שונה מאחרים כאשר הוא מגיע אישית אל חברים כאשר הוא עובר בית בית. חבר מרכז סיפר לליכודניק שיום אחד שמע דפיקה בדלת ועל מפתן ביתו עמד סגן השר ירון מזוז חבר המרכז הזמין מיד את בנו שגם הוא חבר מרכז ליכוד ולכן ההתמודדות כולה פתוחה.
כאשר המפתח נמצא בקולות של הכוחות המאורגנים. 
בנוסף, השבוע הופרח בלון שנזרק שמה של קטי שיטרית כמועמדת לתפקיד. לאחר שהדבר פורסם קטי קיבלה מאות פניות. קטי אמנם הכחישה שהיא מתמודדת אבל עם כמות הפניות זה נראה מעניין.
לאחר כל זה הופיעה נאווה בוקר והצהירה על התמודדות. אמנם, כעת נראה כי הסיכוי של נאווה קטן אך יש לה את הטורבו חנוך עוז היועץ הפוליטי שלה

. בתוך כל ההמולה של המרוץ הופיע ביום שישי קמפיין מכוער כנגד אמסלם. הקמפיין הופיע במספר קבוצות וואטסאפ כולל בקבוצה של אתר ליכודניק. מי שהפיצה את הקמפיין נזרקה מהקבוצה.


שוד הקרקעות של הקיבוצים 

 

תחת בעיית הדיור מצאו להם הקיבוצים את השוד הגדול של קרקע של המדינה. סביב סיפור של בנים חוזרים הם מקבלים קרקע בהנחה של למעלה משמונים אחוז. במה יותר טובים בני הקיבוצים ובני המושבים שהם מקבלים בתים בהנחה ? אם בעבר שלד המתנדבים ליחידות קרביות הגיע משם היום הרוב מגיע מהערים. מדוע שלי יחימוביץ' נעלמה והיא לא מתייחסת לגנבה הגדולה שמתבצעת. האם אין ניגוד עניינים כאשר שר השיכון מאשר מהלך כזה והוא הרי בעל נחלה במושב ויהיה זכאי ליחידת קרקע נוספת.

ממשלת נתניהו צריכה לעצור את הפשע הזה. בני הקיבוצים והמושבים יקבלו יחידות קרקע כמעט בחינם, צריך לזכור ברבים מהישובים ובמיוחד החזקים שבהם כמו מעגן מיכאל כל יחידה כזאת שווה למעלה משני מיליון ₪. בשפיים מדובר על יותר.

האם בן שגר בעיר או עיירת פריפריה לא שווה לבן הקיבוץ או המושב?

ניקח בחור צעיר שגדל בעיר ירושלים. כדי לקנות בית הוא צריך מילין וחצי ₪ לפחות וצעיר שנולד בקיבוץ שפיים למשל צריך מאתיים וחמישים אלף ויש לו בית על קרקע.

בושה.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

למה תומכי נתניהו מתגעגעים לאורן הלמן – יומן פוליטי- אריק זיו

אריק זיו ויזר

עליבות הצל

אריק זיו ויזר

סגירת מעגל של ביבס

אריק זיו ויזר

ארדן וסער תהיו כחלונים

אריק זיו ויזר

איש הקדנציה בכנסת/ מאת:אריק זיו

אריק זיו ויזר

נתניהו נוגע בעם

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן